Drinken als je zwanger wilt worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door grotedroom82, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

2 jan 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Hallo

Ik heb even een vraag waar ik graag reactie van andere op wil hebben..
    Mijn ml en ik zijn bezig om een wondertje te mogen krijgen.En net in de week na de eisprong en voor de nod zijn er een paar dagen feesten in ons dorp. Nu lust ik wel een drankje op een feestje. Maar is het nu verstandig om te doen of zou ik het laten. Op dat moment weet je het nog niet en wil er best rekening mee houden maar als ik het niet ben is het voor niks geweest.

Gr grotedroom82

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb daar nooit rekening mee gehouden. (Niet dat wij nu zulke alcoholisten zijn.... namen/nemen zo twee, drie keer in de week een glaasje.)
    Wel na een positieve test, maar dan nog nam ik bij tijd en wijle eens een wijntje.

3. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Heb gewoon gedronken hoor!

Je bent nog niet zwanger en zover ik weet heeft alchohol geen invloed op je eisprong/innestelling

na de positieve test geen druppel meer aangeraakt

4. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

2 jan 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Ik ben ook niet zo'n grote drinker maar op een feestje lust ik het wel :) alleen je gaat zo twijfelen omdat je altijd hoort dat het niet goed is als je zwanger wilt worden. En we hebben al een keer mee gemaakt dat het mis is gegaan maar dat is niet gekomen door borreltje denk ik...

5. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ik heb er voor gekozen het niet te doen. maar was ook in ronde 1 zwanger denk dat dat dan makkelijker is

6. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

2 jan 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Dan is het idd makkelijker. Nu kan het bij ons ook wel even duren en er dan iedere maand rekening mee te houden is ook lastig want het is ook weer voor een goed doel. En ik wil niet dat het nog eens mis gaat. Maar het kan ook maar zo deze maand raak zijn. Ik hoop dat ik na een week al wat merk :) dan weet ik dat ik niet moet drinken..

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik ben ook bezig met zwanger worden, maar ik drink wel gewoon af en toe een rosé.
    Zodra ik zwanger ben stop ik daar wel gelijk mee. :)

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb de afgelopen rondes in de dagen voor de eisprong wel wat gedronken, na de eisprong sowieso niet (je kan dan immers al zwanger zijn!). Deze ronde besloten alcoholconsumptie nog wat verder te beperken, omdat dat de kans op zwanger worden ook vergroot. Wel twee dagen 1 wijntje gedronken, in week 1 van de cyclus (dus toen het sowieso veilig kon).
    Ik zou na je eisprong eerlijk gezegd niet meer drinken, je weet maar nooit immers, maar aan de andere kant zal 1 drankje in zo'n vroeg stadium wellicht ook niet zoveel effect hebben. Ik zou het niet doen, maar aan jouzelf natuurlijk de keus :).

9. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

2 jan 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Als ik een positieve test in handen heb drink ik ook geen druppel meer. :) Misschien moet ik gewoon bekijken hoe ik me voelop dat moment je eigen gevoel kan ook al dingen aan geven. Misschien sta ik er niet achter en moet ik ook niks drinken of een paar.. thanks voor jullie reacties. leuk om te lezenhoe iedereen er mee omgaat :)

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Na je eisprong heb je eerst je innestelling en dan zou je infeitte helemaal niet meer mogen drinken...... Want je weet dus nooit elke maand of je wel of niet zwanger bent.

Het is ook nooit bewezen of het invloed kan hebben op de innestelling

Het is meer je eigen gevoel die je erbij heb

11. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ik heb voor dat ik wist dat ik zwanger was nog wel een glasje wijn gedronken maar ik drink nooit veel zo af en toe een glasje vindt ik wel lekker maar van af dat ik wist dat ik zwanger was drink ik geen druppel meer zelfs geen slokje haha

12. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

2 jan 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Het blijft toch wel een lastige keus. Doe je het voor iets wat er niet is of wat er misschien al wel zit. niet dat het niet gezellig is zonder drank. maar op die feesten die dagen kan er door mensen wel veel gedronken worden. Zou het mis kunnen gaan als je drinkt denken jullie??

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik drink niet nee. Heb het een keer gedaan sinds we een kindje proberen te krijgen en dat was toen ik net ongesteld was geworden, maar da's ieder een keus voor zich. Ik ben sowieso voorzichtiger geworden naarmate het langer begon te duren.

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij de eerste 2 dronk ik na m'n eisprong niet meer. Ik tempte dus wist ik wanneer dat was. Nu pas in de 2e ronde maar heb evengoed een wijntje gepakt. Ik zou zeggen, luister naar je gevoel.

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Gewoon lekker van genieten hoor, het kan niet zoveel kwaad als je nog niet weet dat je zwanger bent. Zolang je het maar niet te bond maakt. Maar af en toe een drankje kan geen kwaad hoor.

Ik heb het een tijdje geleden aan mn gyn gevraagd. Die zei ook; lekker van genieten totdat je een positieve test hebt!

16. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ben ik het ook mee eens!

Ik hou wel van een wijntje/biertje af en toe. En in de week voor ovulatie drink ik ook gewoon. Daarna let ik op, zorg ervoor dat ik max 2 glaasjes drink op een avond (meestal is dat 1 dag in het weekend, bovendien kan ik er ook niet meer goed tegen).
    Ik drink nu steeds vaker Grolsch Stender, alcoholarm bier (0,5%) en dat kan dus wel gewoon! Lekker verfrissend als een echt een biertje, maar minder schadelijk.

Ik zou doen waar je je goed bij voelt.

17. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

2 jan 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Ik denk dat ik het op dat moment bekijk. Vaak geeft mijn gevoel al aan wat goed is en wat niet. en als het niet goed voelt en het idee hebt dat het misschien raak is doe ik het niet. Het wondertje gaat voor een glas witte wijn :) als ik dan hoor dat en gyneacoloog zegt dat het niet veel uitmaakt dan geeft mij dat wel een rustig gevoel want stel dat het wel zo is en ik drink dat het geen kwaad kan. Dan ben je wel ontspanne en dat is ook goed voor zwanger worden. ;)

18. AnneMol

AnneMol Lid

7 aug 2013
    18
    0
    0
    Haarlem
    Veel alcohol is niet goed voor je als je zwanger wilt worden, maar 1 of 2 glaasjes op een feestje kan geen kwaad hoor. Een beetje genieten is ook belangrijk! ;)

19. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

2 jan 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Ik ga er wel rekening mee houden dat het niet te veel neem. Want een wonder is wel mijn prioriteit nummer 1 en die feesten komen ieder jaar weer terug

20. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Heb bij me 1e 4dgn voor nod nog feestje gehad en fles wijn op

(was niet bezig met klussen) die ronde wel gelijk raak
    En de gyn zegt ook zodra je positieve test heb dan stoppen met drinken!

Deel Deze Pagina