Wanneer eisprong? Nieuwsgierig naar jullie mening!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Feem, 10 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Hi lieve dames,

    Kunnen jullie even meekijken/lezen. Ben gewoon nieuwsgierig wanneer jullie denken dat mijn ei gesprongen is en of ik nou 1 of 2 dpo ben. FF weet het ook niet helemaal haha! Het geeft nu een kruis op CD18 maar dat klopt denk ik niet. Ik had toen pas mijn eerste positieve ovulatietest (in ochtend). Dus hopelijk kunnen jullie meedenken ;)

    Ik had zondagochtend (CD18) al een flink positieve ovulatietest,. Ik voelde mij zondag niet lekker, buikpijn hoofdpijn, duizelig, misselijk, weinig eetlust. Dit lijk ik wel vaker te hebben rondom ovulatie. Veel vruchtbaar slijm, baarmoedermond hoog en zacht. Temp was heel laag die ochtend.

    Maandagochtend (CD19) was de ovulatietest nog steeds flink positief. Maandagavond liep de test af. Die dag waren de vage klachten van zondag weg. Maar wel rond 13u flinke buikpijn een halfuur. Daarna weg en niet meer teruggekomen. Sindsdien geen klachten meer.

    Dinsdag (CD20) is de temp iets omhoog maar niet heel erg, was ook een halfuur eerder wakker (zoontje) dus toen maar getempt. Ik had gister de hele dag gigantische hoofdpijn en licht zeurende buikpijn. In de ochtend nog wat vruchtbaar slijm gespot maar in de loop van de middag voelt baarmoedermond hard aan, ligt baarmoedermond laag waardoor ik het idee had dat de eisprong voorbij was?

    Woensdag. Flinke tempstijging naar 37.2. Vandaag geen klachten.

    Ik heb zelf het idee dat mijn eisprong maandag aan eind van de middag/avond is geweest. Wat denken jullie? En wat moet ik aanhouden 1/2 dpo? Liefs! Zie kaartje hieronder!
     
  2. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Het kaartje
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je wel volgens de regels? Rectaal, elke ochtend op dezelfde tijd. Na evenveel slaapuren. Nog voor je je bed uitkomt en zonder er snachts uit te zijn geweest?
    Je tempt is nogal wisselend.

    Ik zou zeggen dat je ei op cd 19 was (laat in de middag), maar dat klopt weer niet met je posi ovu van die dag :).
     
  4. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ja volgens de regels. Mijn piek begon zondagochtend, kan een eisprong dan niet al maandagmiddag zijn?
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Kan wel ;).

    Had je streepjes testen gedaan?
    Zoja welke dag waren ze het donkerst?
     
  6. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    #6 Feem, 10 jul 2019
    Laatst bewerkt: 10 jul 2019
    Zondagochtend was teststreep al even donker. Zondagmiddag teststreep donkerder dan controle en maandagochtend ook teststreep donkerder dan controle (toen t donkerst, ietsjes donkerder dan zondagmiddag) om 930. Maandagmiddag was de teststreep alweer lichter.
     
  7. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Bij deze. Normaal zijn teststreepjes superrrrrr licht. Dus die van zondagochtend was al een flinke knaller voor deze cyclus.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Ja die van de 19e is idd donkerder dan die van de 18e.
    Dan is hij wel erg snel na de piek gesprongen :).

    Ik zou gewoon vd 19e uitgaan ;)
     
  9. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Oke! :) fijn dat je even meekijkt! Wel laat op de maandag dan denk ik...

    Als je LH zondag al stijgt heeft dat misschien dan toch al effect op het eitje? Lees ook overal dat je het begin van de piek moet rekenen en dan binnen 48 uur....
     

Deel Deze Pagina