Hallo allemaal, Ik ben 29 juli gestopt met de pil en ik heb nu mijn onttrekkingsbloeding. We wilden eigenlijk mijn eerste menstruatie afwachten en dan gaan proberen zwanger te worden. Maar nu twijfel ik na het lezen van boekjes en dingen op het internet of ik niet eerst moet afvallen. Ik ben 1.68 m en altijd al een beetje zwaarder geweest. Vorig jaar op mijn bruiloft woog ik 75 kg. Nu heb ik het afgelopen jaar wat minder opgelet en nou weeg ik 85 kg. Sinds we terug zijn van vakantie let ik heel erg op wat ik eet en dat gaat wel heel goed. Maar nou vroeg m'n man gisteravond of ik niet eerst naar de dokter moet gaan. Nou ben ik zelf aan het twijfelen, ik krijg er heus nog wel wat kilo's af. Ik eet nooit super ongezond, maar betere tussendoortjes en letten op hoeveelheid enz. werkt altijd wel. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Misschien kunnen jullie ook je eigen ervaringen vertellen? Alvast bedankt!
Het is mogelijk dat je gewicht een zwangerschap in de weg staat, maar het hoeft uiteraard niet. Mn stiefdochter is/was 98 kilo en is inmiddels wel zwanger na drie jaar proberen. Bij haar was het gewicht mogelijk een hindernis volgens de gyneacoloog, maar ze zijn dus alsnog wel spontaan zwanger geworden. (onderzoeken waren allemaal goed) Je hoeft niet per sé langs de HA hoor. Die zal je vermoedelijk hetzelfde vertellen als de boekjes en internet. Ik zou gewoon doorgaan met hoe je nu bezig bent, gezond eten en letten op tussendoortjes. Mocht je dan nog "wat zwaarder" zijn wanneer je zwanger raakt, dan ook gewoon gezond blijven doen en nog meer opletten met tussendoortjes. Daarmee kun je je uiteindelijke 'groei' wel in de perken houden. Ik heb een dieet moeten volgen tijdens de zwangerschap ivm zwangerschapssuiker.... uiteindelijk 10 kilo aangekomen en een dochter van 4120 gram gekregen. Succes met afvallen en hoop dat je snel een positieve test mag hebben.
Kan een probleem zijn maar ik ken 4 vrouwen die boven de 100 wegen waarvan 3 binnen 6 maanden zwanger zijn geworden en 1 binnen 1 maand!!! Dus het kan zeker. Ik zelf weeg ook te veel en probeer op mijnn voeding te letten dat is altijd goed natuurlijk . Succes!!!
waarom zou je eerst naar de dokter moeten gaan?die kan er geen 10 kilo aftoveren, en je zwanger maken ook niet, dus ik zie het nut niet zo zwaar ben je ook weer niet hoor! net zoals je zelf al zegt, opletten wat je eet, dat helpt ook al en mocht je binnen een jaar niet zwanger zijn dan kan je alsnog naar de dokter
Bedankt voor jullie geruststellende reacties. Haha, nee was het maar zo... Dan zou het zijn om bloed te laten prikken. Ik ben nog nooit voor mijn overgewicht naar de dokter geweest. Maar mijn moeder heeft bijvoorbeeld een traag werkende schildklier. Maar ik heb het niet zo op naar de dokter gaan...
aah vandaar naar de dokter.. ik heb geen idee wat voor effect het kan hebben op een zwangerschap, maar zou het toch voor de zekerheid laten testen.
Schildklier laten testen is een goed idee! Hier ook overgewicht, zijn toen we een jaar bezig waren de mmm in gegaan, 5 maand verder er achter gekomen dat ik een trage schildklier heb, begonnen met medicatie en 3 weken later zwanger! Afvallen lukte hier niet, was 117 toen ik zwanger werd (1.69m).
Ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij de ha. Ik ga er straks heen... Ik wil natuurlijk ook meteen uitslag en alles weten. Maar dat gaat natuurlijk niet lukken.
Ik ga morgen bloed laten prikken. Dan wordt er gekeken naar schildklier, suiker en ijzer gehalte. Ha dacht niet aan schildklier omdat ik wel af kan vallen.
Het is ook niet zo dat je niet zou kunnen afvallen met een schildklierprobleem hoor, maar het gaat vaak niet zo heel gemakkelijk (mn zusje heeft er dus wel "problemen" mee, maar inmiddels 16 weken zwanger). Op zich wel fijn dat je HA je bloed wil laten testen ivm schildklier.
Hey meis! Hier 1.72 en 108 kg.. Veeeel te zwaar dus .. Maar binnen 7 maanden zwanger Het kan dus wel.. Hoop dat je snel zwanger mag zijn
Ik heb over hetzelfde nagedacht, ben 1.68 en weeg 106 kg. Wilde eerst inderdaad nog afvallen omdat ik bang ben dat mijn gewicht in de weg zit. Maar nog eens over nagedacht en met mijn man besproken en we proberen het gewoon en tijdens het proberen let ik op wat ik eet. Wie weet wordt ik wel gewoon zwanger (en is er dus geen enkel probleem) en anders blijf ik gewoon afvallen (kom namelijk van 112 af)
Nou, het prikken viel gelukkig mee. Volgende week kan ik bellen. Als hier niks geks uitkomt dan doe ik inderdaad hetzelfde als nijntje86. Nog zoveel mogelijk afvallen tijdens het proberen. En dan heb ik meteen een goede start met gezond eten voor als ik zwanger ben.
in mijn situatie vind ik het larie! bij de eerste 65kg en meteen zwanger, bij de 2de ruim 93kg(veel bij gekomen bij de eerste) en bij de 3e was ik zwaarder dan bij de eerste maar lichter dan de 2e en daar heeft het ruim 2j geduurd
Ik heb vanochtend gevraagd of de uitslag er was. De dokter zou mij terugbellen. Maar dat schiet nog niet echt op. Ben een beetje zenuwachtig...
Nou, ik ben eindelijk teruggebeld. Alles was goed! Dus gewoon gezond eten en wachten op mijn eerste ongesteldheid. Dan kunnen we aan de slag
Ik heb ook flink overgewicht en was binnen een maand na het stoppen met de pil zwanger van onze zoon. De 2e keer ook weer, alleen is dat een miskraam geworden. Ik heb wel eens begrepen dat het vooral een probleem kan zijn voor de vrouwen die door hun overgewicht ook problemen hebben met hun menstruatie. Geen eisprong meer enzo.
Ik ben ook veel te zwaar. Maar hier wel een regelmatige cyclus. Laatst er nog met de huisarts over gehad (ging voor iets anders) en zij ziet er geen problemen in zolang ik maar netjes iedere maand ongesteld word. Ook vond ze dat ik door moest gaan met temperaturen om iedere maand voor een groot percentage vast te stellen of ik een eisprong heb (voor 100% kan dat niet) Natuurlijk is afvallen beter. Ik ben een aantal jaren geleden 10 tallen kilo's kwijt geraakt maar dat is er door omstandigheden allemaal weer bij. Dit weerhoud ons er niet van om het in ieder geval te blijven proberen.