Zoals de titel luidt, gisteren had ik een follikel van 15 mm op dag 13 Op dag 10 was ie 9/10 mm Wanneer zou ik dan normaal gesproken m'n eisprong hebben? Maandag moet ik weer voor een meting, maar is dat niet te laat? We zijn nu bezig voor een tweede, de eerste is via icsi gegaan, omdat mijn man erg slecht zaad heeft. Nu is mijn cyclus wat aan het rommelen, dus vandaar een ronde de cyclus volgen..
Geloof dat gemiddelde groei 1 tot 2 mm is. Dus van 2 uitgaande is vandaag 17 mm morgen 19 en maandag 21. Weet niet of je ondersteunende medicijnen gebruikt maar denk dat je maandag nog mooi op tijd bent.
Je ei is hiervoor ook 1,5 mm per dag gegroeid dus zou dat aanhouden. Dat betekent vandaag 16.5 mm, zondag 18 mm en maandag 19.5 mm. Ik gok dat je eisprond dan tussen dinsdag en donderdag zal zijn. Als jullie trouwens alleen de cyclus volgen en dus geen iui gaan doen ofzo, waar zou maandag dan te laat voor zijn??
Maar in het begin groeien ze minder hard toch? Ik heb een cyclus van ongeveer 25 dagen Te laat als in misschien al gesprongen..
Kan naar hoeft niet. Maar als hij al gesprongen is maandag, wat is dan (op dat moment) het probleem? Ik snap het niet zo goed.
Maandag had ik een follikel van 21 mm en vanochtend was er nog een restant van een blaasje te zien, dus wss vannacht gesprongen
Nu is het me dus ook duidelijk dat het bloedverlies wat ik altijd heb, dus direct na m'n eisprong begint, totdat de menstruatie echt doorbreekt..
Als je bloedverlies hebt van je eisprong tot je menstruatie, dan is je progesteronwaarde te laag. Je baarmoederslijmvlies breekt meteen af na de eisprong, wat in bloed-of bruinverlies resulteert. Dit kan de innesteling bemoeilijken. Een te lage waarde kan ook duiden op geen of geen goede eisprong. Overleg dit met je arts! Er kan aanvullende progesteron-medicatie worden gegeven, zodat je lichaam beter in balans is en je een grotere kans van slagen hebt. Succes!