Wanneer eisprong, zonder testen.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Rhombi, 4 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik heb een vraagje. Wij gaan voor nog een kindje en dit is de eerste ronde. Ik ben al maanden keurig regelmatig qua cyclus en wil dus de eerste rondes nog zonder testen.

Ondanks dat ik juist niet wil testen om er rustig onder te blijven ben ik toch nieuwsgierig, want ik voel natuurlijk alweer van alles in mijn lijf.

Mijn app geeft aan dat mijn ovulatie woensdag is. Vandaag heb ik al de hele dag een zeurend menstruatie achtige pijn in m'n onderbuik, en sinds gister vruchtbaar slijm.

Wanneer springt je eitje ongeveer, als je deze symptomen hebt? Of is daar echt niks over te zeggen?

Ik weet dat testen echt duidelijkheid geeft, maar daar wachten we dus nog even mee.

2. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Daar valt helaas niets over te zeggen. Je kan meerdere malen vruchtbaat slijm hebben per cyclus, en het verschilt ook hoe lang je het hebt.. ik had bijvoorbeeld direct na mn menstruatie vruchtbaar slijm, en dat bleef een week. Maar tijdens mn eisprong had ik helemaal geen vruchtbaar slijm.

Als je een cyclus van 28 dagen hebt valt je eisprong gemiddeld op dag 14, dat is eigenlijk de enige leidraad die je hebt als je niet test. Is je cyclus langer dan trek je er 14 dagen van af en is dan je eisprong. Dus bijv. 31-14= dag 17 eisprong. En als je dan zorgt dat je zo rond die tijd elke 2 dagen seks hebt dan zit je goed hoor, dan hoef je ook niet te weten wanneer hij precies was.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    En ook dit klopt niet helemaal, want een gemiddelde cyclus met ei 14 dagen voor de nod is er vaker niet dan wel.
    Als je lf maar 9 dagen is en je hebt een cyclus van 28 dagen is je eisprong zelfs pas op cd 19

4. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties!

Het rekensommetje ken ik inderdaad, en ik weet ook dat niet elke cyclus en lf hetzelfde is. Maar ik vroeg me meer af... Als je die pijn hebt, steken en krampjes, is dat dan echt de eisprong of de groei ervan of...

Ik kan daar op Internet niet zoveel over terug vinden.

5. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Even een hele domme vraag misschien... maar geeft het je geen onrust nu je dus zo aan het twijfelen en zoeken bent over je eisprong? Kan je dan niet gewoon beter alsnog testen?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is 99 vd 100 keer de groeipijn. Het ei springt vaak een (paar) dagen daarna pas ;)

7. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @Lisa280887 nee hoor geen domme vraag! Ik ben 3x in de eerste ronde zwanger geraakt, zonder überhaupt echt over eisprong na te denken. Mijn app gaf de vruchtbare dagen aan, dat was genoeg. Ik ga er niet vanuit dat het weer in 1x raak zal zijn maar heb nog niet het gevoel er testen voor nodig te hebben. Ik voel geen onrust, maar was vooral nieuwsgierig. We maken sowieso wel even goed gebruik van deze vruchtbare dagen.

@RoGiJuLi kijk, daar was ik even benieuwd naar, of je dus het springen zelf voelt of juist de groei.. Bedankt voor je antwoord! :)

Lisa280887 vindt dit leuk.
  8. Fijnedag

Fijnedag Bekend lid

5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Bij mij is die pijn dus echt de sprong. Ik werd altijd 14 dagen na die pijn ongesteld. Had alleen niet elke maand die pijn, dus wist het niet altijd wanneer hij sprong

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Heb je getempt om er zeker van te zijn dat het je ei was, want stel dat je lf 12 dagen is, dan was je ei dus 2 dagen na die pijn ;).
    De periode tussen ei en ongi is zeker niet altijd standaard 14 dagen namelijk.
    Die varieert per vrouw tussen de 9 en 17 dagen :)

10. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @Rhombi bij mij betekent vruchtbaarslijm, 2 dagen later positieve ovulatietest.

Hopelijk ben je gauw zwanger:thumup:

11. Fijnedag

Fijnedag Bekend lid

5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Nee maar wel ovulatietesten gebruikt. En daar klopte het dus mee. Waarschijnlijk is de pijn de vloeistof die vrij komt van de eisprong.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Okay, dus 2 dagen na de ovutest had je die pijn? Of op de dag vd ovu zelf?

13. Fijnedag

Fijnedag Bekend lid

5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Een keer op dag van ovu zelf. Meestal dag er na of dag er na. En dan 14 dagen daarna ongesteld. Meestal zelf op het uur af ( van de pijn)

14. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd pijn op de dag van mijn positieve ovulatietest, bij mij is het dus echt ‘groeipijn’

Deel Deze Pagina