Hoi meiden, Allereerst: gezellige kerst! Graag jullie deskundig advies Deze maand weer ovutesten gebruikt en temp. bijgehouden (Fertility Friend). (Normaal rond dag 16 eisprong bij cyclus 28 dagen, maar cyclus is na vorige maand wat in de war). Ik ben t wat eisprong betreft niet met FF eens en vraag me af of ik nou zo eigenwijs ben. dag 19 36,3 ovutest 1e keer positief (12.00 uur) Teststreep even dik als controle dag 20 36,2 ovutest positief (18.00 uur) Teststreep 2 x zo dik/vet als controle dag 21 36,4 ovutest positief (18.00 uur) Teststreep even dik als controle dag 22 36,4 ovutest positief? (12.00 uur) Teststreep even dik/iets lichter als controle dag 23 36,5 geen ovutest meer gedaan dag 24 36,6 dag 25 36,7 dag 26 36,7 dag 27 36,6 tot nu toe is 36,2 laagste temp. deze cyclus en 36,7 hoogste temp. Zelf denk ik dag 20 op dag 21 's nacht eisprong gehad te hebben. FF geeft aan dat ik dag 22 eisprong had Op Belgische site heb ik gelezen dat maximum LH piek 10-12 uur voor eisprong is. Met zo'n enorm dikke vette test dag 20 is t toch waarschijnlijker dat eisprong vlak daarna was? Ben erg benieuwd naar jullie reactie. Alvast erg bedankt! x Sophie
Thanx Sonja! Na dag 20 gaat ie ook omhoog, dat + de dikke vette test op dag 20 maakt me aan t twijfelen. x Sophie
Geen idee hoe het met die ovutesten zit... Dus ik kan je niet helpen! Ik ben zomaar een beetje met een huis, tuin en keuken ding mn temperatuur aan het bijhouden en die zit altijd rond de 37,2 tot 37,4... Is dat niet veel, nog voor mn eisprong?
Ja inderdaad hoog, maar t is ook wel voor iedereen anders en per thermometer zal t ook nog wel ns verschillen. Bij mij vind ik temp. juist altijd zo laag.... Ligt er ook aan hoe je temp. opneemt. Ik via mond. x Sophie
Bij temperaturen krijg je de betrouwbaarste waarden als je tussen je billen meet... kijk anders even bij het temperatuurtopic. Daar staat het heel goed uitgelegd.
Daar heb ik slechte ervaringen mee. Werk in een verpleeghuis en daar gebruiken we gewoon de rectale. Oorthermometers kunnen enorm verschillende waardes aangeven.
Ik ben zelf ook nog niet echt serieus met mn temperatuur meten bezig, was alleen nieuwsgierig om te zien dat het na je eisprong omhoog gaat. Maar misschien toch maar eens een andere gaan halen dan...
Met een oorthermometer is niet betrouwbaar, dat heb ik in mijn opleiding ervaren. Ik ben zelf verpleegkundige en met oorthermometer kun je 3x achter elkaar bij dezelfde persoon 3 verschillende waardes krijgen. Groetjes Jelske
Hoi meiden, Iemand nog een reactie op mijn vraag? Ben vooral nieuwsgierig of iemand weet of teststreep bij meerdere positieve ovutesten steeds vetter wordt als je dichterbij eisprong bent. (oftewel is t waar wat belgische site zegt: maximum LH piek is 10-12 uur voor eisprong). Alvast bedankt x Sophie