wanneer eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Koosje, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ha allemaal,
    Net aangemeld en wat van jullie berichtjes gelezen....ik heb ook een vraag aan jullie: eind september hebben mijn vriend en ik een miskraam gehad van ons eerste kindje en na veel tranen zijn we nu voor de 4e maand weer aan het proberen zwanger te worden. De eerste keer lukte het meteen de eerste maand, nu duurt het dus wat langer maar nog steeds acceptabel....al duren die maanden wel errug lang
    Deze maand ben ik met ovulatietests bezig omdat mijn menstruatie onregelmatig is, de vorige maand op dag 25, daarvoor 2 keer 28 dagen...ik ging dus voor het eerst ovulatietesten op dag 8. Er kwam een vet roze controlestreepje en een duidelijk lichter test-streepje. Niets aan de hand: eisprong zat er dus aan te komen dachten wij. Op dag 9 was het streepje alleen nauwelijks meer zichtbaar en op dag 10, en vandaag op dag 11 helemaal geen streepje meer! Ik denk nu dat ik mijn eisprong ineens op dag 7 gehad heb en dus een cyclus van 21 dagen...we hebben op dag 8, 's0avonds geklust dus het zou nog kunnen....maar heeft iemand wel eens meegemaakt dat ook na de eisprong er nog een licht teststreepje zichtbaar was...ik hoor altijd dat het test-streepje na de eisprong meteen weg is.......ik hoop natuurlijk nu dat de echte eisprong nog komt..........
    Groet,
    Koosje

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Toevallig dat ik deze vraag ook ooit gesteld heb :D
    Het lichte teststreepje blijft gewoon komen na je ei-sprong.

Succes, hoop dat je meer inzicht in je cyclus krijgt!

3. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Bij mij kwam het lichte streepje na 3 dagen niet meer hoor.
    Alle drie de maanden dat ik ze gebruikte kreeg ik eerst een lichte streep, daarna een iets donkere streep ( nog steeds niet even dik als teststreep) en daarna weer lichter.

Dat komt ook overeen met de symptomen die ik had van de eisprong.

4. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ha ladies, dat is goed te horen...vooral dat de beide streepjes niet perse helemaal hetzelfde hoeven zijn....trouwens hoe meer en langer je tuurt hoe donkerder de streepjes vanzelf worden....blijft toch ook wat lachwekkend dat gestaar naar die streepjes op zo'n staafje....en daar moet dan dat guppie van komen....maar zien! Als het deze maand niet is gelukt dan maar vanaf dag 4 t/m 14 aan de slag...ook niet gek! :)
    Dank voor jullie hulp!
    Koosje

5. kaatje84

kaatje84 Nieuw lid

13 jan 2007
    2
    0
    0
    datatypiste
    dreumel
    Hoi meiden. Ik heb zelf ook net een miskraam achter de rug. Ik ben in augustus gestopt met de pil en ja hoor in sept positief. Op 21 november ben ik het vruchtje kwijt geraakt en afgelopen vrijdag pas weer ongi geworden. Jammer genoeg. Ik weet helemaal niet hoe het zit met mijn eisprong. Of ik vorige maandw el een eisprong heb gehad en niet ongi werd. Ik heb op de echo gezien dat ikin het weekend van oudjaar een eisprong zou krijgen en we hebben flink geklust maar jammer genoeg zonder resultaat. Maar ja. Even afwachten dus maar.

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ha Kaatje, wat pijnlijk dat je een miskraam hebt gehad....zo zalig om zwanger te zijn en het dan weer kwijtraken...zit je weer met niets, leeg gevoel, verdrietig maar toch ook al weer hopend op de volgende kans....zo dubbel.....ik heb nog steeds dat als ik verhalen lees over mensen die hun kindje missen, of misschien het idee missen zwanger te zijn, dat ik mij dan verdrietig voel...zou dat blijven? niet het grote tranen-verdriet maar die gevoeligheid? Vast wel...dat jij 7 weken na de miskraam nog niet ongesteld bent geworden hoeft niets geks te betekenen...mijn gynaecoloog vertelde dat het gemiddeld tussen de 4 en 6 weken duurt na een miskraam tot je lichaam weer voldoende is gestabiliseerd om de cyclus weer in te gaan...het is pas 7 weken geleden hoor!! Maar de weken duren wel lang weet ik na zoiets moois als een zwangerschap die je weer wilt.
    Ik verwachtte zelf dat het, omdat het (net als bij jou) de eerste keer raak was, nu weer zo snel zou gaan en mijn verwachtingen waren dus te hoog gespannen. Nu dwing ik mijzelf weer te vrijen om het vrijen...en daarbij natuurlijk wel in de gaten te houden, ook met testen, wanneer de vruchtbare week is, maar minder gefixeerd....moeilijk, dat wel! Pfff...nooit gedacht dat ik ooit zo bezig zou zijn met een kind krijgen, moet ook wel eens om mijzelf lachen dan. Hopen dat het jou snel lukt....weet even je leeftijd niet, maar dat speelt ook een rol he? Groet, Koosje

Deel Deze Pagina