zaadcheck

Discussion in 'Zwanger worden' started by lucky, Jan 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lucky

lucky Actief lid

Jun 22, 2006
    494
    0
    0
    Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt voor je de uitslag van een zaadcheck krijgt? Ik wacht geduldig af op de antwoorden, groetjes lucky.

2. Niet meer actief

hoi
    bij ons duurde het 4/5 dagen ongeveer
    maar dat is ook overal verschillend
    ik hoop voor je dat jullie de uitslag snel krijgen
    ;) ;)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Dit is heel verschillend. Wij hadden het met een paar dagen al (dacht ik) maar ik hoor ook wel verhalen van 2 weken. Als je belt voor een semenanalyse kunnen ze je vertellen hoe lang het duurt. Ook van wie je het krijgt (zh of ha).
    Succes meid!
    Ik hoop dat alles goed is.
    Liefs Elmo

4. Moonie

Moonie Fanatiek lid

Oct 19, 2006
    1,070
    0
    0
    Wij hebben het afgelopen donderdag ingeleverd bij het lab in het ZH. De laborante gaf aan dat de uitslag met 10 dagen bekend is.

Succes met wachten...

5. lucky

lucky Actief lid

Jun 22, 2006
    494
    0
    0
    Wij hebben een afspraak gemaakt voor de 22e. Ik wilde graag even weten hoe lang het kan gaan duren. Bedankt voor jullie reacties. Groetjes lucky.

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    dezelfde dag is de uitslag al bekend bij de ha.

als je sochtends inlevert is het einde van de dag al bekend bij je ha.

(tenminste dat is mijn ervaring) misschien dat het bij andere huisartsen anders werkt?

en als ze zaad op kweek zetten, duurt het een dag of 10 voor de uitslag bekend is.

groetjes smoekie

7. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Kun je een zaadcheck altijd laten doen bij huisarts of gelden daar ook allerlei regels voor. Bv. na èèn jaar wachten ofzo?

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ligt eraan. Zonder reden wachten ze vaak liever. Maar als je gewoon een naar gevoel hebt of als er door de geschiedenis aanleiding zou zijn voor verminderde vruchtbaarheid kan je altijd even bellen. Ik doel dus op operaties, hormoonbehandelingen etc.
    Als je het na wilt laten kijken zou ik sowieso bellen. Er is wel verschil tussen zh en ha....zh is vaak uitgebreider, hebben vaak ook beter apparatuur.
    Elmo

9. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Dank je Elmo.

Ik ga er voorlopig vanuit dat alles ok is :)

Ben een klein half jaar bezig (incl. 'ontpillen').

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,200
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Bij ons duurt het wachten op uitslag 1 week, valt dus wel mee.

11. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    als jij (jullie) een vermoeden hebben dat zijn zaad misschien niet goed is en dat je dat graag wil weten of uitsluiten ligt het maar net aan je eigen ha of hij daar in mee gaat....

wij waren nog geen jaar bezig toen we dat onderzoek mochten doen, maar dat was ook meer omdat wij al 2 kinderen samen hebben en ik bij beide direct zwanger was, jammer genoeg bleek idd zijn zaad niet optimaal (meer) te zijn....

de enige regels die er zijn (tenminste hier bij ons dan) is dat je een formulier van je ha meekrijgt en je een afspraak moet maken met het lab van je ziekenhuis, dan moet je een formulier ophalen (en eventueel potje als je die niet van je ha hebt gehad) en dan zorgen dat je zijn zaad na ejaculatie binnen het uur langs brengt op het lab..

en bij ons kon ik einde van de dag de ha bellen voor de uitslag van het onderzoek waarom het bij andere zo lang duurt? wie zal het zeggen....

succes enne een half jaartje is nog niet zo heel erg lang maar in ieder geval heel veel succes...

12. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Smoekie,

Als ik het zo lees is het ook een heel proces zeg.

Mijn man doet veel aan sport, eet en drinkt ook vrij gezond en af en toe een sigaretje. Tja je zou dus zeggen er is niks aan de hand...

En inderdaad, een half jaartje is vrij normaal, zo zie ik het in ieder geval.

Ik hoop voor jou en je man dat alles spoedig zal verlopen, veel succes toegewenst.

Liefs Vanilia.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Er zijn lang niet altijd aanwijsbare redenen waarom zaad verminderd is van kwaliteit.
    Een gezonde levensstijl is helaas geen garantie voor een goed team. Ook is het per drie maanden verschillend. Dus juist daarom zal je geduld moeten hebben. Als het drie maanden niet zo goed is geweest en jouw cyclus was drie maanden van de rel dan ben je al een half jaar kwijt. Zeg natuurlijk niet dat het zo is maar ik bedoel maar, om je even een idee te geven.
    Wacht het rustig af en als het je nou gewoon echt niet lekker zit kan je altijd even babbelen met de ha. Succes meid.
    Elmo

14. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat is wel een beetje makkelijk gedacht. :D
    Mijn man heeft nooit gerookt, altijd gezond geleeft, nog nooit gedronken (wel eens sporadisch een biertje)
    en heeft dus helaas wel verminderde zaadkwaliteit.

15. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hallo Super Moderator ;)

Ik bedoelde daar ook niks mee hoor, al kwam het misschien wel zo over.

Ik vind zowizo een kind krijgen een hele grote wonder op zich en ook al ben/denk je nog zo gezond mogelijk te zijn het blijft een ingewikkeld proces. Het lichaam is en blijft een complex iets.

Liefs Vanilia

16. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Trouwens Natasja, wanneer en hoe kwamen jullie er eigenlijk achter dat dit het geval was bij je man?

17. Niet meer actief

De uitslag had ik de volgende dag. Bij het wegbrengen van het zaad meteen gevraagt wanneer ze de uitslag hebben. In feite hebben ze dat gelijk. Maar alles moet natuurlijk met een omweg :(

Als je je mond niet opentrekt zullen ze je wel een week of langer laten wachten ja. Tegen mij zeiden ze dat ik een terug-bel-afspraak moest maken. Ikke dus gedaan en kreeg van de mevrouw aan de foon te horen dat ze me over 4 dagen terug zouden bellen want dan hadden ze pas een gaatje. Yeah right! Hoe lang duurt het om iemand te bellen. 5 min? Dus ik stond erop dat ze nog maar es ff goed in die agenda moest kijken. Ow morgen mevrouw kan er wel ff tussendoor, was het antwoord. Hartstikke fijn!

Laat je dus gewoon niet zo snel afschepen ;)

Succes met de uitslag

18. lucky

lucky Actief lid

Jun 22, 2006
    494
    0
    0
    Wij waren van de week bij de huisarts en deze deed helemaal niet moeilijk. Hij vond dat als wij dit onderzoek wilden laten doen dat gewoon moest kunnen. De formulieren van het ziekenhuis hadden wij met twee dagen in huis. Mijn man is iets ouder dan mij en hij vond het dan ook niet raar dat wij het zaad wilden laten onderzoeken. Echt een geweldige huisarts. Hij zei ook al, dat als het zaad niet goed was ze naar mij gingen kijken. Ik ben blij dat hij mij serieus neemt. Het leuke vond ik nog dat toen we daar zaten, hij zo tegen mij zei: jij bent zo zwanger, dat is ook weleens fijn om te horen. Groetjes lucky.

19. hopes

hopes Bekend lid

Nov 24, 2006
    804
    0
    0
    nederland
    jeetje... ik weet dat ik "nog niet lang bezig ben hoor, maar ik weet dat bij mijn vriend in de familie "slecht zaad" vaak voorkomt, zijn broer heeft zwak zaad, en twee ooms van hem..... moet ik me zorgen gaan maken? zijn vader en zijn andere broer hebben het niet....

20. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Voelde me ook niet aangevallen hoor, tis gewoon ingewikkelder dan mensen vaak denken. :D

Na 14 maanden proberen waren wij nog niet zwanger geraakt, dus zijn we naar de dokter geweest, doorgestuurd naar Gyn en zaad onderzoek gehad (plus nog wat andere onderzoeken)

Volgens de arts voldoende om zelf zwanger te worden (nou niet dus, want ben inmiddels in ronde 18 en nog niet zwanger) dus gaan we binnen kort weer terug voor het vervolg.

Share This Page