blaasontsteking

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door molly27, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Wie heeft er ervaring met zwanger proberen te worden en een blaasontsteking hebben? Kan de blaasontsteking uit zichzelf over gaan of moet je echt antibiotica? En is dit dan slecht om zwanger proberen te worden?

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Molly@ Wat heeft jou huisarts gezegt , neem aan dat je bij hem/haar bent geweest en dat die heeft vast gesteld dat je blaasontstekking hebt.
    En je er wat voor gegeven heeft?
    Het licht er aan wat voor medicatie je gehad hebt!
    Mijn apotheek heeft in de computer staan dat wij zwanger willen worden , daar uit weten ze dat ik niet zomaar en alle medicatie mag hebben. [ nu niet meer nodig].
    En of je dus echt antibiotica moet tja hangt er van af hoe erg je het hebt.

3. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Ben er vandaag achtergekomen en weet dat het zo is omdat ik het vaker heb gehad. Ik zal maandag pas mijn dokter bellen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar mensen die dit ook gehad hebben. Als ik het namelijk zelf kan doen met cranberrypillen of zo dan hoef ik maandag ook niet vrij te nemen om naar de dokter te gaan. Ik wil in ieder geval geen rotzooi (wat antibiotica eigenlijk wel is). Zeker niet nu ik zwanger probeer te worden (of wie weet al ben)

4. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Molly27 wat vervelend dat je er last van hebt! Ik weet zo hoe het voelt, ik heb een soort van chronische blaasontsteking en daarvoor moet ik voorlopig elke dag een onderhoudsdosis antibioticum nemen. Het is niet fijn, maar het kan geen kwaad met zwanger worden. Dit is ook besproken met m'n gyn en de uroloog.
    Als de cranberry sap of pillen dus niet helpen dan zou ik echt voor een kuurtje gaan en er niet mee blijven rondlopen.

5. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, de antibioticum die ik heb is trimethoprim

6. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Als je te lang met een blaasontsteking door blijft lopen kan het doorslaan naar een nierbekontsteking. En geloof me dat wil je echt niet!! Even met je ha overleggen welke antibiotica je mag gebruiken. Ik heb er zelf ook vaak last van en mag gewoon mijn eigen meds doorslikken. Nitro furantoine. Niet te lang wachten hoor!

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Niet mee blijven lopen. Gewoon maandag even (voor je werk?) naar de huisarts gaan met een beetje urine. Dan krijg je waarschijnlijk meteen een kuurtje mee.
    Ik heb zelf jarenlang een onderhoudsdosering gehad (ik weet niet meer welk medicijn dat was). Later ben ik overgegaan op nitrofurantoine of amoxicilline. Had altijd een kuurtje in huis (was op advies van de dokter/ apotheek).
    Geef wel even goed aan dat je zwanger wilt worden/ zwanger bent! Ze passen het medicijn daarop aan.

Heb je veel last? Want dan zou ik contact opnemen met de HAP.

8. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Hoi,
    Ik had dat ook, heb toen bij huisarts aangegeven dat we proberen zwanger te raken.. Zij vertelde dat het lag in welke week je zat. Ik zat toen net na de eisprong en kreeg amoxxicikliene of zoiets dat kan je gewoon gebruiken! Succes

9. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Veel drinken help en veel en goed uitplassen ook (dat schont de blaas) maar bij blaas onsteking gaan de bacteriën niet uit zichzelf weg je zult dus echt medicatie nodig hebben tenzij je gronische blaasonsteking wilt kweken of nierbekken onsteking (of een goede vastzittende bacterie die resistent is geworden is ook niet geweldig).
    Gewoon even aangeven bij de HA dat je probeert zwanger te worden en bij de apotheek ook mochten die net zoals hier toch vaak hun eigen plan trekken qua medicatie geven

10. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Ok, dank voor jullie hulp. Ik zal mijn dokter bellen en even aangeven dat ik zwanger probeer te worden.

Deel Deze Pagina