Wanneer eisprong?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by carolined, Feb 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carolined

carolined Lid

Nov 2, 2006
    14
    0
    0
    Rotterdam
    Heb een 'onregelmatige' cyclus van tussen de 26 en 36 dagen. Mijn laatste cyclus begon ik cervixslijm te constateren op dag 10 tot en met dag 15 met slijmpieken op dag 12 en dag 14. Ik dacht dus zeker mijn eisprong te hebben gehad op dag 13. Maar wat blijkt, ik ben ongesteld geworden op dag 32 en dan zou de fase van de eisprong tot aan ongesteld 19 dagen hebben geduurd. Ik vraag me af of dit wel normaal is en of bij mij de cervixslijmmethode wel geldt. Kun je nog een eisprong hebben nadat het cervixslijm al verdwenen is of kun je een langere fase van eisprong tot ongesteldheid hebben?

Ik heb voor de zekerheid maar ovulatietesten gekocht, zodat ik beter kan bepalen wanneer mijn eisprong is (tenminste dat hoop ik).

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Carolined,

de eisprong is altijd 14 dagen voordat je ongesteld wordt. Het slijmverlies dat jij hebt, is dus niet op die manier te relateren aan je cyclus. Wat je wel eens kunt bijhouden met de ovulatietesten en je menstruatie is of het slijmverlies op bepaalde dagen vóór je eisprong is. Dan zet het wel iets over jouw eisprong. Maar je kunt dus wel een eisprong hebben wanneer het slijmvelries al is opgehouden. En soms heb je ineens geen slijmverlies terwijl je toch je ovulatie hebt. Probeer het komende tijd maar eens uit te vogelen voor jezelf.

Groetjes Brigitte

Share This Page