Hoi, Ik heb even een vraagje... Vannacht werd ik wakker met heel veel buikpijn in mijn onderbuik. Voelde aan als een zeurderige pijn met steken erdoorheen. Dit hield wel 30 minuten aan, kwam en ging weer. Ik kon gewoon niet gaan zitten vanwege de pijn. Vanmorgen ook nog wat lichte buikpijn, maar nu nergens meer last van. Ben vandaag 37 wkn 5 dgn, kindje lag vorige controle nog bbbi... Wat zou dit kunnen zijn, indalingsweeen? of toch een begin? Groetjes Dee
Hoi Dee, het kunnen meerdere dingen zijn. Het kan inderdaad zijn dat je kindje aan het indalen is. Dan kun je echt van de gemene kramperige pijnen hebben, of van de speldenprikken. Het kan ook zijn dat je baarmoeder voorweeen heeft gehad. Die worden aan het eind van de zwangerschap ook vaak wat pijnlijker. En wat je ook eens kunt doen is morgen even een plasje bij de huisarts inleveren om te controleren op blaasontsteking. Daar kun je ook van de pijn van krijgen zonder dat je pijn hebt bij het plassen. Wanneer je niet weet waar het aan ligt en of het toevallig niet van de bevalling is, moet je eens een half uur lang in een warm bad gaan liggen (of onder een warme douche gaan zitten als je geen bad hebt). Wanneer het van de bevalling is, wordt het er erger van. Als het voorwerk is, neemt de pijn af. Groetjes Brigitte