Volgens FF heb ik mn ei gehad op de dag dat ik ook krampen had en bloedverlies (dacht dat het mn ongi was, maar op FF toch maar op spotting gezet). Volgens mn 28 dagen cyclus had ik woensdag ongi moeten worden, maar dus niet geworden. Ik vraag me toch sterk af of ik vorige week zaterdag mn ei heb gehad of dat ie mssn toch nog moet komen. Kunnen jullie me helpen? Want ik word hier verder niet echt wijzer van. Mn slijm kan ik helaas niet checken omdat ik een erg gevoelige BMM heb die snel bloed, hierdoor heb ik vaak bruin verlies...
Aan je kaartje te zien heb je op cyclusdag 25 je ei gehad, 21 januari dus. Verklaart de spotting ook wel, dat is ws een eisprongbloeding geweest..
@kittycat69: nee, geen zw gedaan. We zijn nog niet bezig voor de eerste ronde. Ben nu puur bezig om mijn cyclus in beeld te krijgen omdat ik in sept gestopt ben met de pil en mijn cyclus nog niet regelmatig is. @Panter: Ik had vorige week zaterdag ochtend toen ik naar de plee ging krampen en bloedverlies. Dacht echt dat ik ongi ging worden. Zo ook nog wat bloedverlies, ma nog beetje bruin en daarna was het weg. Denk je echt dat het een eisprongbloeding is geweest? Vind het allemaal beetje vaag, want voor en na de 'eisprong' was mn temp iets hoger, maar daarna eigenlijk weer zoals normaal. Moet je niet na je eisprong een stijgende lijn in je temp zien? Ik ben er echt nog zo een leek in...
Na je ei moet je temp 3 dagen hoog blijven, dan rekent FF hem als eisprong. Ik zie idd wel dat de temperaturen wisselen, en hij nu weer op het niveau van voor je ei zat. Maar de dip die vaak voor de eisprong plaats vind heb je dan wel weer gehad. Temp je elke morgen rectaal, voordat je opstaat? En ongeveer op dezelfde tijd? Je moet dus echt niet eerst opstaan en naar wc gaan want dat beïnvloed je temperauur. Ze willen je basale temp weten en die heb je als je hebt geslapen en wakker word. Ik ehb ook eisprongbloedingen soms, vastgesteld door de gyn. Ik dacht dat ik elke 14 dagen ongesteld was, maar de ene menstruatie was een echte menstruatie en de andere dus een eisprongbloeding die soms ook 3 dagen duurde en ik echt tampons moest gebruiken. Ik zou zeggen, temp 3 cyclussen en kijk dan of er een bepaald verloop in zit. adhv 1 cyclus kan je niet echt goed bepalen hoe je het moet interpreteren.
Hoi Panter, Bedankt voor je reactie. Ik temp elke ochtend voordat ik op sta. In het weekend, als ik niet hoef te werken, zet ik er zelfs mijn wekker voor. Ik snap idd dat je niet van 1 cyclus aan kan. Dus ik zal zeker nog even doortempen. In mei gaan we beginnen voor ons 1e wondertje, dus ga febr en maart nog tempen, dan maandje rust en dan er echt voor gaan. Ik ben benieuwd of ik volgende week dan ongi ga worden. Vind het gewoon fijn om te weten waar ik aan toe ben en waar ik sta met mijn cyclussen enzo. Wel vreemd dan van die eisprongbloeding, is dat erg? En heb je dat soms of kan je dat ook elke keer hebben? Zou wel balen zijn, want dan is je eitje vrij en bloed je. Niet echt fijn voor het seksen. Althans, wij doen het nooit als ik ongi ben, vind ik niet zo fijn. Hmm, naja, ben benieuwd of ik volgende week ongi wordt en hoe mn volgende cyclus eruit gaat zien. Toch wel spannend soms dat tempen
eisprongbloeding kan geen kwaad en hoef je niet altijd te hebben. Ik had het het eerste jaar nadat ik gestopt was met de pil wel vaak. Nu heel af en toe nog eens..maar dan meer minimaal en niet meer zoveel bloedverlies. Als je straks wel je menstruate krijgt kan je ook zien wanneer je eisprong is geweest ongeveer. Je zou dan de volgende cyclus naast het tempen ovualtuetesten kunnen doen op de cyclusdagen waarin je ergens je ei verwacht. Dan heb je zekerheid en kan je mss je kaartje ook makkelijker aflezen.
Die ovutesten wil ik liever pas gebruiken na een paar maanden of denk je dat het wijs om er gelijk al mee te beginnen straks in mei? Wil een beetje voorkomen dat het seks straks een 'moeten' wordt, maar aan de andere kant zou het ook zonde zijn als we door mijn onregelmatige cyclus de vruchtbare dagen mis (ben nl echt niet van plan om een hele cyclus om de dag seks te hebben )
als je ze wel gaat gebruiken moet je het je mna niet vertellen dat je vruchtbaar bent Mannen hebben dan vaak last van prestatiedruk. Maar goed, je kunt eerst met tempen wijs worden uit je cyclus, en het evt daarna bevestigen met ovutesten.
Haha, ga ik zeker niet doen hoor! Moet al tot mei wachten, dus dan mag al dat wachten ook wel beloond worden
Als ik je kaartje zie heb ik niet echt een ei ontdekt, misschien enkele dagen na de dag dat ff nu aangeeft in stippellijn. Ze zeggen dat het minimaal 0,2 moet schelen en het is maar 0,1 en die temp had je eerder in de cyclus ook al. Volgens mij heb je een vervelend lange cyclus nu. Maar hoe kom je erbij dat je nod nu al is? Je zit toch nog kort op het mogelijke ei? Of is je luteale fase erg kort?
Nee, volgend weekend pas. Dan zit ik op 14 dagen na mn ei. Maarja, snap er nu helemaal niks meer van want vandaag was mn temp weer 36.3.... Net ingevuld op FF en weg is het kruis...
Je bent nog lekker aan het ontpillen denk ik. Je eerst cyclus was ook lang zie ik. Irritant hè? Bij mij is ook elke maand weer anders. Zo vervelend. Ik ga het nu langzaam herkennen aan mijn bmmvocht. Je hoeft trouwens niet perse je bmm zelf te bevoelen. Je kunt ook in de omgeving ervan voelen. Als het vochtiger wordt weet je ook dat het gaat komen. Bij mij neemt het altijd stapsgewijs toe. Al duurt dat bij elkaar wel twee weken.
Vreselijk dat ontpillen! Ben blij dat ik in sept al gestopt ben, nooit geweten dat het zo erg kon zijn. Was voor ik aan de pil ging ook al onregelmatig, maar na de vorige cyclus van 28 dagen dacht ik van he dat begint erop te lijken. Helaas! Ik vraag me nu wel een beetje af wat die bloeding van vorige week dan is geweest. Of het misschien toch een ongi was? Zo irritant dat je gewoon niet weet waar je aan toe bent! Naja, voor nu is het gelukkig nog niet erg. Hoop dat het straks in mei een beetje gestabiliseert is, anders word ik echt gek!!
Hmm, vanmorgen getempt: 37.2. Zou het dan toch? Weet alleen niet of het een betrouwbare temp is. Was namelijk vergeten om te tempen (moest eerder beginnen), dus ben wel eerst naar de plee geweest en beneden wezen eten. Maar of dat bijna een graad kan schelen lijkt me stug. Gister voelde mn bmm ook soepeler, maar vind van mezelf dat ik dat nog niet echt goed kan voelen. Morgen weer vroeg beginnen, dus niet vergeten te tempen!!
Ik denk dat je die temp moet discarden want als je eenmaal op geweest bent is je temp onbetrouwbaar en kan veel hoger zijn. Ff afwachten wat het morgen is.
Je kan die temp idd niet meerekenen...dat kan echt een graad schelen...Wel meer trouwens. Even een kritische noot he....je bent wel héél lang ongesteld geweest....heb je daar vaker last van? Alle menstruaties tussen de 2 en 7 dagen worden als normaal gezien. Dan is 10 dagen wel heel erg lang.
Ja 12 dagen idd. Ben er toen nog mee naar de ha geweest. Die weet het ook aan het ontpillen. Heb er normaal geen last van, meestal 5 dagen ofzo.
Pfffff, vanmorgen weer 36.5. Heb die andere temp idd maar niet laten meerekenen. Wat een drama zeg dat tempen. Dacht dat ik er wat duidelijkheid door zou krijgen, maar vind het alleen nog maar vager worden. Als vant weekend mn ongi niet komt dan reken ik denk ik maar 21 januari als ongi. Het was niet veel bloed wat ik verloor, maar wel helderrood met stolsels en veel bruin. Tsja, vind het sowieso een hele vage cyclus die al met een lange ongi begon. Hoopte zo dat ik wat meer duidelijkheid zou krijgen door te gaan tempen, maar vrees dat dit me alleen maar meer onzeker maakt. Straks ovuleer ik helemaal niet!!