Kluts kwijt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door asnchris, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asnchris

asnchris Nieuw lid

23 okt 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 asnchris, 23 okt 2013
    Laatst bewerkt: 23 okt 2013
    Hallo meiden,

Al een tijdje lees ik mee via dit Forum. Wij proberen sinds maart 2013 zwanger te worden. Eind februari heb ik mijn mirena spiraal eruit gehaald en sindsdien is er eigenlijk gedonder met de regelmatigheid van mijn menstruatie.

24 mrt - menstruatie
    april - niet ongesteld
    21 mei - menstruatie
    20 juni - menstruatie
    21 juli -menstruatie
    Je zou zeggen dat tot aan juli mijn menstruatie vrij regelmatig is geweest afgezien van april waar ik gewoon een maand heb overgeslagen.

Echter vanaf 21 juli ben ik non stop 4 weken ongesteld geweest. Aan de hand hiervan heb ik de huisarts gebeld die me heeft verwezen naar het ziekenhuis voor een echo. Tijdens de echo kwam naar voren dat ik wellicht 2 poliepen had zitten. Na 2 weken kon ik terugkomen voor een waterecho.

In de tussentijd kon ik beginnen met Primolut (16 augustus tm 26 augustus). Dit zou mijn menstruatiecyclus een reset moeten geven. Deze 10-daagse kuur is dan ook netjes afgemaakt.
    Zoals op de bijsluiter netjes te lezen was zou ik 3 a 4 dgn na de kuur gaan menstrueren. Zo heb ik vanaf 29 augustus enkele dagen gemenstrueerd.

De waterecho vond plaats op 10 september. Hieruit kwam naar voren dat ik er geen poliepen te vinden waren...Grote opluchting dus!:D Tevens gaven ze aan dat de eisprong elk moment kon plaatsvinden en dat mijn eierstokken en baarmoeder er goed uitzagen. Als advies gaven ze mee om flink te gaan klussen met een dikke knipoog;) Ivm met de Primolut hebben mijn man en ik besloten om die maand het even voorbij te laten gaan zodat de medicatie uit mijn lichaam gezuiverd kon worden.

Echter ben ik sindsdien niet meer ongesteld geworden. September is mijn menstruatie dus gewoon uitgebleven. Ondanks de zichtbare ovulatie op de echo. Vreemd toch?? Menstruatie kan keer overslaan I guess.... Mijn vermoeden is dat ik op 11 oktober geovuleerd heb ivm cervixslijm en gevoelige borsten. Rond die dagen dus flink aan de bak geweest....

Afgelopen dinsdagochtend 22 okt een predictor test gedaan omdat ik me maandag zo ontzettend beroerd voelde. Heel veel misselijk, plopjes in mijn buik, hele dag door kokhalzen. Helaas was de test negatief. Vandaag eentje gedaan van KV 2v5. Ook die was negatief.

Een heel lang verhaal maar ik ben gewoon een beetje de kluts kwijt. Als rond 11 oktober de ovulatie heeft plaatsgevonden dan zou ik rond 25 oktober ongesteld moeten worden toch?? (14 dgn na ovulatie) Maar de innesteling vindt plaats tussen de 9 en 12 dgn. Hypothetisch gezien....als het bij mij 12 dgn heeft gekost om in te nestelen....dan zou het te vroeg zijn om een zwangerschapstest te doen toch? Maar de NOD zou as vrijdag 25 okt moeten plaatsvinden...dat ligt dan wel heel erg dicht bij elkaar toch? Kun je dan zo snel al een test uitvoeren?

Ik hoop dat jullie wat licht op de mijn hele verstrooide cyclus kunnen werpen!! :)

X

2. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    pff, ik kan je helaas niet echt helpen maar ik snap alle frustratie heel goed en wil je sterkte wensen!
    Ik ben ook vrij onregelmatig maar niet zo onvoorspelbaar als bij jou. Bij mij zitten er trouwens altijd maar 8 tot 10 dagen tussen eisprong en menstruatie.

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Als ik het goed begrijp is de vermoedelijke eisprong 11 okt. geweest en zit je nu dus 2 dagen voor NOD. Het kan dus heel goed zijn dat je nog ongesteld wordt of dat de test nog positief wordt. Bij de een duurt de luteale fase (periode tussen eisprong en menstruatie) 8 dagen, bij de ander 16. Dus eigenlijk ben je te vroeg met testen. Ik zou nog een dag of drie afwachten en wanneer er dan nog geen menstruatie is, nogmaals testen.

4. asnchris

asnchris Nieuw lid

23 okt 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej meiden,

Thx voor de support! Hoe gaat het bij jullie? Al lang bezig?

Wat een onzekerheid de hele tijd.....Erg lastig ook als je menstruatie niet gewoon regelmatig verloopt. Zeker in mijn geval is het om gek van te worden. Heb geen enkele houvast met wanneer mijn menstruatie zou moeten komen. Officieel inderdaad vrijdag...maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat hij weer uitblijft net als de vorige maand.

Deel Deze Pagina