Wanneer eisprong

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Whitepearl, 23 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Vandaag echo gehad op dag 11 na clomid gebruik ik had 1 eitje van 18,5 en 1 van 14,5

Wanneer zal deze ongeveer springen?
    VNavond kan ik nog gemeenschap hebben maar morgen is mijn man voor paar dagen weg.

2. mevrouwX

mevrouwX Lid

30 jun 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over 2-3 dagen, dus 1mm per dag tot 20mm. Zeker weten doe ik niet. Misschien weten andere meiden dit beter. Succes!!

3. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Ik heb wel enorme steken de arts zijn ja ze kunnen springen vanaf 17 maar hoeft niet ik weet het niet meer pfff

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.623
    2.405
    113
    Eitjes kunnen tussen 18 en 30 mm groot zijn bij springen. Eerst groeien ze redelijk langzaam maar als ze eenmaal +-13-15 mm zijn gaat het groeitempo met 2-3 mm/dag.
    Het is helaas niet te voorspellen precies wanneer je eitje springt, varieert nogal per persoon en in mindere mate per cyclus. Hoelang gaat je man weg? Ik denk dat ie tussen vandaag en over 5 dagen kan springen...als je ovulatietesten doet weet je wat meer.
    Ik heb meerdere keren clomid gehad en dus ook echo's. Bij mij springen ze meestal rond 28-29 mm pas.
    Idealiter zou je elke 24-48 gemeenschap willen hebben vanaf nu (afh van semenkwaliteit). Of je doet ovulatietesten en hebt dan gemeenschap op de dag van een positieve dag en de dag erna.
    Wij houden er zelf altijd sterk rekening mee als mijn eisprong er bijna is (bv op en neer naar huis komen van een cursus ed.) Ik zou zelf geen kans willen laten schieten!
    Veel succes ;)

5. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    2 dagen terug had ik echo en toen was het eitje 13 mm nu twee dagen kater 18,5 dus 5,5 gegroeid in 2 dagen

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ben het met Julia eens. Je kunt het niet voorspellen. Follikels kunnen springen vanaf 18 mm. Maar zeker na Clomid-gebruik groeien ze vaak langer door voordat ze springen. Het is niet standaard bij 20 mm. Hier zonder Pregnyl meestal rond de 24-25 mm. Je follikels groeien nu gemiddeld 2 mm per dag. Ze kunnen vandaag springen, maar ook pas over een dag of vier.

Waarom krijg je geen Pregnyl om de eisprong op te wekken?

7. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Ik heb het nog nooit over p gehad omdat mijn ei wel springt denk ik.
    En ik moet 6 x clomid gebruiken en dan gaan ze verder kijken

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Vanavond dan proberen, eventueel morgenochtend als het nog kan..

Deel Deze Pagina