Ivm een lange, onregelmatige cyclus ben ik deze ronde begonnen met ovulatietesten, maar ik snap er helemaal niks van. Ik dacht dat het streepje steeds donkerder zou worden en dat dan mijn eisprong is als het streepje minstens even donker is. Maar ik ben op CD22 begonnen met een licht streepje, wat een aantal dagen aanhield met weinig verschil. Twee dagen geleden ineens een hele witte test (controlestreepje wel normaal donker), gister weer een zelfde streepje als eerder en vandaag weer blanco. Hoort zo'n test niet op te lopen? Of zou ik de piek gemist hebben? Wel Wat rekbaar slijm gehad de afgelopen dagen, maar niet overduidelijk... Ik vermoed overigens PCOS bij mezelf dus daar zou het wellicht ook mee te maken kunnen hebben (al weet ik niet hoe). Ik hou ook m'n temp bij, maar daar kan ik nog weinig wijs uit worden.
Over het algemeen zouden ze moeten oplopen, maar ik ken ook verhalen van het forum van mensen die toch zwanger werden zonder een duidelijke knallende ovulatie test.. Daarnaast zou het ook kunnen dat je een extreem korte piek had, maar dan zou je in ieder geval wel een redelijk duidelijke streep gehad moeten hebben. In ieder geval goed zichtbaar, er van uitgaande dat je geen knaller zou hebben. Heb je al contact opgenomen met je dokter over je vermoedens? Ik ben deze ronde ook begonnen met temperaturen (ook vanwege medische redenen) maar ik vind het een behoorlijk gedoe..
Nee hoor, ze hoeven helemaal niet op te lopen, heb ik in ieder geval nooit gehad! Hoogstens 'oplopend' van een bijna positieve test naar en knalpositieve test, maar niet al dagen van tevoren ofzo... Je testen klinken normaal omdat je dus altijd wel wat van dit hormoon in je lichaam hebt. Hoe lang zijn je cyclussen de laatste keren geweest?
Ok, dan blijf ik rustig doortesten. Had m'n eisprong ook nog niet verwacht eigenlijk, maar was in de war van de lichte streepjes. Mijn laatste cyclussen waren 52, 80 en 44 dagen (52 de meest recente), en ik zit nu op dag 31. ik heb het al met de HA over mijn vermoeden gehad en hij dacht hetzelfde. Destijds wilde ik het nog zelf proberen, maar nu wil ik wel doorverwezen worden dus volgende week gaan we stappen nemen. Temperaturen en ovulatietesten zijn bedoeld als input voor de gyn en om in de tussentijd geen tijd verloren te laten gaan.. 2 tot 3 maanden lang om de dag seks voor 1 mogelijke eisprong word je nl snel zat (ik in ieder geval wel)
Je kan inderdaad altijd streepjes hebben, lh zit altijd in je urine. Bij mij persoonlijk zit er wel altijd een verloop in, vanaf ongeveer 4 dagen voor mijn positieve test neemt het toe. Maar uitgaande van 2 dagen zou het goed kunnen dat je je piek nog moet verwachten. Hopelijk geeft het je allemaal wat inzicht. Ik doe het inderdaad voor dezelfde reden, wij zijn ruim een jaar terug bij de gyn geweest waar het een en ander uit kwam. Voor we verder zouden moeten gaan hou ik maar alles bij wat er bij te houden valt.
Goed dat je het vast bijhoudt voor de gyn, dan word je niet om die reden weer naar huis gestuurd Ik had ook vrij lange cyclussen, maar wél een eisprong ook cyclussen van 40-50 dagen, dus geef de hoop niet op wat dat betreft