Ik ben deze ronde voor het eerst ovulatie testen aan het gebruiken dus is nog even nieuw voor me. woensdag begonnen en toen een heel licht streept donderdag eigelijk nog minder dus dacht 'zal ik hem dan al hebben gehad'? maar vrijdag middag voelde ik al licht mijn onderbuik en het streepje was ook weer iets donkerder. gister was hij vrij donker en zo net leek hij alweer wat lichter maar sinds vanmiddag ook echt last van mijn onderbuik. beetje branderig gevoel en zwaar. en slijm. Ik hij nu al gesprongen of zijn deze klachten juist van het rijpen? op de gebruiksaanwijzing van de testen staat ook dat je het beste 24 uur na een positieve test gemeenschap kan hebben. nu kwam het gister ook niet uit maar zal het dan vanavond niet te laat zijn of juist heel goed omdat het nu echt gevoelig is en hij bijna gaat 'springen'? want als dat gevoel komt omdat hij al gesprongen is dan is vandaag wel te laat toch? al die onzekerheid haha bedankt!
Waar zit je op dit moment in je cyclus? En heb je foto's van je testen? Een ovulatietest is pas positief als de teststreep net zo donker / donkerder is dan de controlestreep.
Hi blaadje, ik zit nu op dag 14. ik zal hierna even een foto toevoegen die van gister is niet helemaal net zo donker als de controle streep maar het buitenste randje links wel (vind ik) en omdat ik die van vandaag weer lichter vind ben ik er eigenlijk vanuit gegaan dat dat mijn piek was. omdat ik ook wel eens lees dat sommige gewoon niet een hele donkere streep halen. Bedankt voor je snelle reactie!
Ik zou denken dat de een na onderste positief is.. Mijn tip is om er een pakje van Clearblue met die smileys bij te halen voor een (eventuele) volgende ronde. Twijfel je of je een positieve hebt, dan check je het met die... Zo gebruik je niet snel zo'n duur pak, maar heb je wel meer zekerheid... Werkt voor mij iig fijn! Ik twijfelde ook steeds over m'n strepen... Succes!
Bedankt voor je berichtje Eva. Dat is wel een goede tip idd.. misschien dat ik dat ook wel doe ja. Maar ik dacht net ook wel even dat dit de eerste en laatste keer is die ovu testen haha man man wat een onrust geeft dat ook weer. Was ik maar weer net zo naief en onbekend als bij de eerste!
test van vandaag was net zo licht als die van vrijdag dus denk dat ik inderdaad zaterdag mijn piek had. Ik heb zondagochtend niet meer getest maar had natuurlijk kunnen zijn dat ik toen echt mijn piek had aangezien ik die zondag echt veel buikpijn had en vanaf avonds niet meer. kan het dan zijn dat zondagavond mijn ei is 'gesprongen'? Of kan het ook evengoed nog op zijn laatst dinsdagochtend? of zou ik dan nu ook nog last moeten hebben van het groeien van het eitje?