Lieve allemaal In september ben ik gestopt met de pil, vervolgens was ik in oktober na 35 dagen ongesteld (dacht ik). Het aparte was dat ik 14 dagen ongeveer na het stoppen met de pil 3 dagen licht bloedverlies heb gehad. Ik dacht dat dit misschien bij ontpillen hoorde en heb het destijds niet gezien als menstruatie. Vooral niet omdat ik 21 dagen later veel heftiger bloedde en het ook 5 dagen duurde. Maar nu twijfel ik of die bloeding misschien toch een menstruatie is geweest. Ik bloed namelijk deze maand weer sinds dag 14, dus ook weer 3 dagen. Daarbij komt ook dat ik voordat ik met de pil begon zo een 8 jaar geleden (toen was ik 15) ik hele korte cyclussen had. Dat was ook de reden waarom ik toen ben begonnen met de pil, ik was elke 2 weken ongesteld. De dokter zei toen dat het in de pubertijd en zeker de eerste 2 jaar van je menstruatie normaal is dat het nog niet regelmatig is. Maar nu maak ik me wel zorgen. Want stel dat ik inderdaad weer een menstruatie heb na 14 dagen, kan ik dan uberhaupt wel 'normaal' zwanger raken?
Voor nu kun je er niks van zeggen. Je bent net met de pil gestopt dus je weet niet wat je cyclus doet. Om meer inzicht te krijgen kun je gaan temperaturen. Ik zou iig wel bijhouden hoelang je cyclussen zijn. Icm temperaturen heb je al een overzicht en kun je indien nodig dit zo voorleggen aan de huisarts. Cyclussen van 14 dagen zijn te kort om zwanger te kunnen raken. Ik zou echt nog ern half jaar aankijken wat je lichaam doet en een overzicht bijhouden dmv temperaturen. Gemiddeld staat er een haar voor zwanger worden maar met cyclussen van 14 dagen zou ik wel eerder asn de bel trekken omdat je geeoon geen eerlijke kans krijgt. Voor nu nog ff afwachten het kan bij ontpillen horen.
Bedankt voor je reactie zonnetje. Ik wil inderdaad sowieso eerst afwachten of het misschien nog verandert. Ook wil ik volgende maand beginnen met temperaturen.