Wanneer eisprong?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by natalja, Feb 8, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. natalja

natalja Lid

Jul 28, 2014
    76
    0
    6
    Hallo iedereen. Even even vraagje. Ik heb even foto van mijn ovu testen toegevoegd. En begrijp nu niet wanneer mijn ei is/geweest/moet komen.
    Op 6/2 en 7/2 twee keer getest, 's ochtends en 's avonds. Ik zie dat gisteren ochtend dus het streepje het donkerst was, en deze ochtend 8/2 al redelijk licht. De LH piek is dus gepasseerd. Wanneer is mijn eisprong dan? Kan iemand mij helpen aub?
    We hebben dus gisteren avond geklust, vanavond plannen we ook om te klussen, maar dan zal het paar dagen niet lukken door het werk van mijn man. Zijn we dan op tijd? Te laat? Te vroeg?
    Alvast bedankt.
    Mvg

Attached Files:

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    De eerste van 7/2 is positief. De bovenste op de foto dus.
    Je eitje springt dan tussen de 24/48 uur.
    Dus uiterlijk 9/2.

Gisteren seks was al prima. Vanavond heeft ook zeker nog zin!

3. natalja

natalja Lid

Jul 28, 2014
    76
    0
    6

Bedankt voor uw antwoord. Over de 24/48 uur heb ik gelezen. Maar is het nu BINNEN 24 uur dat het kan, of NA 24 tot 48 uur?

4. emetje

emetje Fanatiek lid

Sep 24, 2015
    1,163
    0
    36
    Het kan binnen 24 a 48 uur zijn, dus dat kan na 1 uur zijn maar ook na 48 uur. Zo precies is het helaas niet te zeggen, Succes en hopelijk snel een positieve test! :)

5. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Is die van 6/2 niet ook al positief? Kan het niet helemaal goed zien. Maar dan is dat het begin van je piek en dan binnen 24 tot 48 uur eisprong.
    Met gisteren en vandaag klussen zit je prima hoor!

6. natalja

natalja Lid

Jul 28, 2014
    76
    0
    6
    6/2 's avonds lijkt ook al even donker. Dat was dag 11 van de cyclus. Is dat dan niet te vroeg voor begin ovulatie? Tis daarom dat ik mij af vraag wanneer de ei springt als ovu test op dag 11 al positief is.

7. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Zou uitgaan vanaf 6/2 als hij dan gelijk is en dan na 24 of 48 uur. Dus op cd 13 een eisprong denk ik.
    Klussen van cd 12 tm 14 dan zit je goed

8. natalja

natalja Lid

Jul 28, 2014
    76
    0
    6

Vandaag is cd 13 bij mij.
    Eigenlijk had ik zo'n stekende pijn deze ochtend rechts in onderbuik. Duurde maar een minuutje ofzo. Zou dat het zijn? Ik voel eigenlijk nooit mijn eisprong, maar wie weet wat het was hè.

9. natalja

natalja Lid

Jul 28, 2014
    76
    0
    6
    Het is gewoon als je leest over de Ovu testen, staat er meestal dat na de piek, dus wanneer de streep het donkerst is (7/2 bij mij dan) ovu vindt plaats binnen 24-48 uur. Dus gisteren of vandaag bij mij. Maar op sommige sites zeggen ze dat ei springt pas 24 uur NA het donkerste test, dus dan vandaag of morgen bij mij. Omdat ik mij ei nooit voel, weet ik niet wanneer het springt. En omdat mijn man echt niet elke avond thuis kan zijn, is het moeilijk om te plannen wanneer we klussen. Dus een dag scheelt toch hè. Dus vroeg mij gewoon af of de ei springt BINNEN de 24-48 uur, of NA 24 tot 48 uur.
    Sperma cellen blijven natuurlijk wat langer leven, maar als de ei maar een aantal uren leeft (12 ofzo) heb ik ergens gelezen, en hij dus in de ochtend springt, is het mss al te laat om hetzelfde dag 's avonds te klussen.
    Denk ik er niet te veel over na?

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je moet altijd uitgaan van de donkerste test! En dat is toch echt die van 07-02. Dus uiterlijk 09-02 eisprong.

De steekjes die je voelt TS , is niet de eisprong zelf, maar de laatste groeispurt van je follikels waarna na een paar dagen je daadwerkelijke eisprong plaatsvindt waar je veelal niksnoppesnada van voelt.

Klussen dus tot en met 09-02.

Zet 'm op! :p

Wil je exact weten wanneer je eisprong is, dan zou je moeten temperaturen. Dan weet je achteraf precies wanneer je eisprong was.
    Elke ochtend op hetzelfde tijdstip je temperatuur rectaal meten en invullen op bijvoorbeeld Fertility Friend.

11. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

Jan 26, 2015
    2,765
    1,028
    113
    Female
    Ik denk 7/2 positief. Die bovenste van de 2. Gewoon elke dag sex hebben dan zit je goed. Ik zou dan uitgaan van 9/2 eisprong. 10/2 is dus 1 DPO voor jou.

12. natalja

natalja Lid

Jul 28, 2014
    76
    0
    6

Bedankt. Nu ben ik mee :):):)
    Dus na deze "pijn" springt ei binnen de 48 uur ofzo hè?
    Over dat temperaturen heb ik gehoord. Ene keer gedaan paar jaar geleden, lukte mij niet, denk dat ik dat verkeerd deed. :(

13. natalja

natalja Lid

Jul 28, 2014
    76
    0
    6
    Mijn NOD heb ik berekend op 23 febr.
    Juist gehoord van mijn vriend dat hij vandaag en morgen avond thuis gaat zijn ( dus 8/2 en 9/2, we zitten goed dan :p:p:p)
    Als ik reken 10/2 is 1 dpo, dan op 23/2 NOD, dus dan juist 14 dagen, juist goed dan hè? Mijn cyclus is standaard 28 dagen ( soms 27).

14. natalja

natalja Lid

Jul 28, 2014
    76
    0
    6
    Bedankt iedereen, die schrijft, voor de steun. Het is niet gemakkelijk hè om mee bezig te zijn, zeker als ik met twijfels en vragen zit.

15. natalja

natalja Lid

Jul 28, 2014
    76
    0
    6
    Officieel op het wachtbankje. Vandaag tel ik als 1 dpo.
    Wanneer mag ik beginnen testen? :-D
    Kan ovu test ook als zw test dienen?

16. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik zou ten minste wachten tot 10DPO

Nee

Share This Page