Wanneer eitje zichtbaar op echo?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Amelle, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    #1 Amelle, 6 dec 2012
    Laatst bewerkt: 6 dec 2012
    Weet iemand dat?

Ik verwacht volgende week mijn eisprong en krijg dinsdag een echo bij de gyn om te kijken of ze al het eitje zien zitten.

Hoeveel dagen voor de echte eisprong kunnen ze het eitje/blaasje eigenlijk dan al zien?

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ze kunnen altijd je follikels zien, er zit daar een hele voorraad. Bijvoorbeeld toen ze bij mij gingen controleren toen we de mmm ingingen zagen ze 20 follikels zitten en dat was net na mijn menstruatie. Ze kunnen je follikels dus altijd bekijken, maar 1x per maand in een normale cyclus krijg je 1 dominante follikel die groeit links of rechts. Als die dominante follikel groot genoeg is springt die open en komt je eitje vrij, de eisprong dus. In een 'normale' cyclus zal dit ongeveer 2 weken na je menstruatie zijn dat die springt, dus vlak daarvoor kunnen ze op een echo zien waar de dominante follikel zit en hoe groot die is, dan kunnen ze ongeveer zeggen wanneer die springt.
    Even voor de duidelijkheid je eitje kunnen ze niet zien, wel de follikel waar het eitje in groeit.
    Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk?

Succes!

Deel Deze Pagina