Hallo, Ik zie veel topics over puregon enz, maar weinig over menopur. Vandaar dat ik dit nieuwe topic voor menopur gebruikers heb geopend. Hoop dat er meerdere zijn die hun ervaringen willen delen en die steun nodig hebben in hun strijd om zwanger te worden! Natuurlijk ben je ook van harte welkom als je een andere vorm van vruchtbaarheids behandelingen onder gaat! Ik zal mezelf even kort voorstellen: Ik ben ecl, ik ben 23 jaar en heb PCOS. Ik ben nu ruim 3 jaar bezig om zwanger te worden van een eerste kindje. ruim 1 jaar zelf geprobeert, terwijl er uitgezocht werd wat er met mij aan de hand was. Had plotseling geen menstruatie meer, kwam in 1 maand tussen de 10 en 15 kilo aan, al vanaf eerste menstruatie (14 jaar) moe, vaak hoofdpijn, overbeharing en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zit nu dus zo'n 2 jaar in de mmm wat vruchtbaarheidsbehandelingen betreft. In mijn handtekening(onder aan mijn bericht) staat beschreven welke behandeling ik tot nu toe heb gehad. Helaas heb ik ook al 3 miskramen gehad. Ik ben vorig jaar november begonnen met 75eh menopur te spuiten, zonder dat ik een uitgangsecho heb gehad. Met als resultaat een lege follikel die werdt gezien als gevulde follikel en dus geen eisprong na de pregnylspuit. Rond de nod(gerekend: 14 dagen na de 36uur na pregnyl) kreeg ik een echo, omdat mijn waardes in het bloed geen eisprong aantoonde. De lege follikel zat er nog en was verder gegroeit, dus een cyste. Ik mocht dus niks meer doen. Midden december mocht ik weer beginnen, maar door mijn vakantie van 10januari had dat geen zin meer. Je mag namelijk niet spuiten zonder controles. Nu is het vandaag cd1 na het nemen van 14 pilletjes provera. Dus we zijn weer aan een nieuwe ronde begonnen. Morgen ga ik de fertilpoli bellen voor een uitgangs echo en dan kan ik hopelijk gaan spuiten. Ik hoop dat er een aantal dames zijn die hier mee komen kletsen! Liefs ecl
Hoi ecl, Ik heb bij mijn 4e IUI Menopur gespoten. Dat lijkt mij beter te bevallen dan GonalF, wat ik eerst had. Veel minder buikpijn, ook na de Pregnyl (dus misschien was het gewoon toeval). Helaas maar één ei terwijl ze bij IUI op twee mikken. Ik sla nu een maandje over vanwege wat uitstapjes waardoor ik niet steeds naar het zh kan. Maar ik vrees volgende ronde een dubbele dosis Menopur. Jammer dat je het niet gerichter kan doseren, zoals bij GonalF. Vraagje: ik dacht dan het sowieso lastig is om te zien of een follikel een eitje bevat, volgens mij is dat slechts zelden op de echo zichtbaar. Weet jij beter hoe dat zit?
Hoi kanshebber, Welkom! Je 4de IUI jeetje, heb je voor IUI nog andere behandelingen gehad? Dus jij reageerde beter op de Menopur wat kwaaltjes betreft, jammer dat er maar 1 ei was. Hoe werkt Gonalf qua dosering? Sorry maar ik ken Gonalf niet. Ik heb door mijn vakantie ndus ook een ronde over moeten slaan. Vindt dat altijd wel moeilijk hoor! Voelt zo als verloren en verspilde tijd. Toch was het wel even goed hoor, om eruit te zijn. even je gedachten op iets anders zetten dan de mmm en zwanger worden(okal blijft het altijd wel op de achtergrond aanwezig). Dan jouw vraag: het is moeilijk of niet te zien of er een eitje in een follikel zit. Het enige wat ze kunnen doen is; voor het spuiten een uitgangsecho om te kijken of alles schoon en rustig is. Als ze dan bijv een eitje zien en een iets opgebouwd baarmoederslijmvlies, dan weten ze dat er een mogelijkheid is dat dat een legefollikel is die gaat groeien door het spuiten. Het kan namelijk een oude follikel(kleine cyste) van de vorige ronde zijn. Als alles schoon is en je later, tijdens het spuiten, een follikel hebt groeien, dan is de kans groter dat er een ei in zit. Zo is het ong. aan mij verteld. Hoop dat je mijn tekst snapt! Leuk dat je hier hebt geschreven! Ik hoop dat je, tijdens deze maand pauze en als je weer een ronde start, hier blijft schrijven! liefs ecl
Ha ecl, dank voor je uitleg! GonalF is net zoiets als Menopur. Maar handiger: in een prikpen die je makkelijk meeneemt en die je makkelijk anders kan doseren. Behalve IUI's heb ik trouwens geen behandelingen gehad. Mijn partner heeft een spatader in de balzak laten weghalen. Daardoor hebben we 9 maanden vertraging opgelopen maar het heeft het zaad wel verbeterd. Helaas heeft dat nog geen resultaat gehad. Maar vmk lijkt mij ook pittig iedere keer!
Kanshebber, Aha ik snap hem, thnx voor de uitleg. Oke dus zijn kwaliteit is wel vooruit gegaan, jammer dat dat voor nu nog geen verschil gemaakt heeft. vmk zijn heel moeilijk!!! ik weet de uitgerekendedatums, dus heb af en te even een flink slik moment. Van de langste zwangerschap (die was maar 6 weken) is het maart! Maar wie weet test ik maart wel positief en heb ik dan en goede zwangerschap. Fijne avond!
Eindelijk een topic over Menopur, ik heb vorig jaar toen ik zwanger probeerde te raken en uiteindelijk Menopur ging spuiten veel op internet gezocht naar ervaringen met Menopur maar kon toen weinig vinden. Momenteel gebruik het dus niet meer maar ga wel met jullie mee lezen!
Maj welkom, Helaas is het voor jouw eigenlijk wat te laat, maar vindt het hartstikke leuk dat je toch mee gaat lezen(en hopelijk schrijven). Denk dat we jouw ervaring wel kunnen gebruiken, laat ik voor mezelf spreken ik kan het wel gebruiken! Ik ben benieuwd hoe jouw traject is verlopen en wat jouw ervaring met Menopur is. Als je dit en te persoonlijke vraag vindt(is bijna alles eigenlijk), dan is het natuurlijk helemaal niet erg als je niet alles wilt vertellen. liefs ecl
Hoi dames, Ik heb een afspraak voor een uitgangsecho gemaakt. Morgen om 08.15uur heb ik een afspraak, nu hopen dat alles schoon is. Ik ben na ruim 2 maanden niks doen wel toe aan een nieuwe ronden en nieuwe kansen. Jullie horen het morgen! liefs ecl
Hi Ecl, Ik heb Menopur gebruikt omdat ik geen enkele activiteit had; geen eisprong, geen menstruatie, helemaal niets. Toen ik aan de pil was is mijn cyclus kunstmatig in gang gehouden, maar waarschijnlijk heb ik al die jaren nooit een eisprong gehad. Dus toen ik wilde proberen om zwanger te raken en ik geen activiteit bleek te hebben ben ik naar de gyn gegaan. Talloze pillen geprobeerd en puregon, alles zonder resultaat, mijn eieren hadden er geen zin in! Na een break van een aantal maanden opperde de gyn om Menopur te gaan proberen. En zowaar gebeurde er wat! Tijdens de laatste controle echo was de gyn sceptisch omdat de enige eicel die wel groeide een rare vorm had. Toen toch maar pregnyl gespoten, en zwanger geraakt. Van alle medicijnen die ik geslikt en gespoten heb, heb ik van Menopur de minste bijwerkingen gehad. Succes morgen met de uitgangsecho! Maj
Maj, Oke dus bij jouw was er geen enkele activiteit en niets werkte naast de menopur. Nou mooi dat de Menopur wel effect heeft bij je. Is die zwangerschap goed gegaan? All Ik mag vandaag weer beginnen met spuiten, 75 Menopur. Na 8 dagen spuiten krijg ik een fm. Alles was dus schoon. Fijne dag nog dames, Ecl
Ha ecl Fijn dat je weer door mag! Ik heb ook ergens gelezen dat menopur vaak betere eitjes oplevert dan andere middelen. Groet, Kanshebber.
Kanshebber, dank jewel meis! Hoe is het met jouw? druk met werk of hobby's? Oh ja is dat zo? dat wist ik niet. Ik heb wel gehoord dat clomid een negatief effect op je baarmoerslijmvlies kan hebben wat een miskraam kan veroorzaken. Van de Menopur wist ik het niet! Nou laten we het hopen! Ik ga nu de spuit klaarmaken en de prik zetten, toch wel een beetje spannend weer! Liefs ecl
Hoi hoi, Graag zou ik met jullie mee willen kletsen. Ik heb in januari mijn eerste kuur menopur gehad van 75 EH. Helaas reageerde ik best heftig op 75EH en dus had ik 6 eieren die op springen stonden. Daardoor hebben we die ronde af moeten breken helaas. Ik zit nu 4 dagen na mijn proverakuur van 10 dagen, maar nog steeds geen menstuatie. Dus we wachten nog even af. Daarna mag ik op cd 3 weer beginnen met spuiten alleen dan om de dag. Fijn om te lezen dat er meer mensen menopur gebruiken. Mag ik vragen of het inspuiten van de vloeistof bij jullie ook zo pijnlijk is?? Groetjes
Hoi Gobi welkom, Tuurlijk mag je hier meepraten/schrijven! Wat vervelend dat jij ook in de mmm zit. Jammer dat 75eh net wat te veel van het goed was. Je bent nu dus aan het wachten op een bloeding. Bij mij duurde het altijd lang voor die kwam na de provera, meestal zo'n 10 dagen of nog meer. Deze keer was het 5 dagen, dus dat was een meevaller! Ik heb trouwens nog niet eerder gehoord dat er om de dag gespoten moet worden! Waaron niet gewoon een lagere dosis? Nouja wie weet werkt om de dag wel hartstikke goed voor je, daar gaan we voor! Vandaag de 2de spuit voor mij, kan nu al niet wachten tot de fm. Ongie is hier wel heel heftig, dat ben ik niet gewend. Laten we het maar op een grote schoonmaak houden! Fijne avond!
oh nou vergeet ik je vraag helemaal te beantworden, oeps! Het prikken is bij mij niet pijnlijk, maar het laatste beetje vloeistof inspuiten wel. Ik heb ook best wat striae en als ik daar in prik doet het echt zeer! liefs ecl
Welkom Goby, om de dag prikken is een handige oplossing. Helemaal als je het prikken pijnlijk vindt! Bij mij doet het prikken geen pijn, zolang het op kamertemp is en ik de naald er snel injas. Ik spuit 'm heel langzaam leeg. En ik prik in mijn buik. Bij mij geeft Menopur tot nu toe één ei dus ik denk dat ik de volgende keer juist moet verdubbelen. Jammer dat je met dit hormoon niet beter kunt doseren zoals bij een prikpen. Mijn menstruatie is nog nooit uitgebleven, ik heb ook nooit provera hoeven gebruiken. Ladies, ik ben pas zondagavond of maandag weer online denk ik, want ben weekendje weg. Hoop dat je ongi doorzet Goby en dat het prikken weer goed gaat ecl!
Hoi hoi dames ik ben vorige week gestart met het spuiten van menopur (1e IUI poging). Mocht na 6 dagen Menopur al stoppen met spuiten en overgaan naar de laatste spuit de Pregnyl. Pfffff ging me wel even wat vlug, ging er vanuit dat ik veel langer moest spuiten dan 6 dagen. Heb totaal geen bijwerkingen gehad van de menopur. Ook was het niet pijnlijk. Wat bij mij pijnlijk was, was de pregnyl, die brandde ontzettend!! Heb vandaag mijn eerste inseminatie gehad met ongeveer 34 mlj zwemmertjes. Nu 2 weekjes wachten..........zeer zenuwslopend allemaal hoor!! Iedereen heeeeeeeel veeeeeeel succes
Druufke welkom, Goh meis wat spannend nu he?! Dus je hebt maar 6 dagen hoeven spuiten, dat is kort! Maar zo heb je wel een lekkere korte cyclus, toch! Me duimen draaien voor je! liefs ecl
Hoi hoi @ecl, dank je. Bij mij is de bloeding na provera ook altijd wisselend van meteen op de 10e dag (laatste dag van de kuur) tot 7 dagen na de laatste dag van de kuur. Dus we wachten nog wel even af. Ik had ook nooit eerder gehoord van om de dag spuiten. Dus ik ben erg benieuwd wat dit gaat doen. Bij mij doet de prik op zich niet pijn alleen die vloeistof inspuiten. Ik ben afgelopen keer overgaan tot het prikken in mijn bil, want in mijn buik was echt net om te doen. Vervelend dat je ongi nu zo heftig is Succes met spuiten. Wanneer moet jij voor je eerst fm? @kanshebber, dank je. Heel fijn weekend dan. Geniet er van Vervelend dat je volgende keer waarschijnlijk dubbele dosis moet gaan spuiten. Moet je dan 2 spuitjes zetten of krijg je een grotere waar meer in zit? @ Druufke, 6 dagen is inderdaad erg kort. Maar wel prettig natuurlijk. Succes met wachten. Wat zal dat spannend zijn. I keep my fingers crossed!! Fijne avond iedereen