Wanneer en hoe aan wie vertellen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jipjip, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipjip

Jipjip Actief lid

20 jun 2013
    106
    0
    0
    Wanneer vertellen jullie dat je zwanger bent?
    Op welke manier aan bijvoorbeeld je ouders of je beste vrienden, je broers of zussen?

Ik ben me dat aan het afvragen omdat ik geen idee heb hoe het aan te pakken. Graag ideeen van jullie! Ik heb nog even de tijd, maar vind het wel leuk om er alvast over na te denken en voor te bereiden eventueel :p

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Zodra ik de positieve test in handen had heb ik gelijk m'n moeder en schoonzus opgebeld. Nou die waren zo enthousiast dat de volgende dag de hele familie van mijn kant en van mijn man z'n kant al op de hoogte waren. Nu vind ik dat helemaal niet erg hoor ik zie niet in waarom ik het nog voor me moest houden, maar komt ook omdat ik wist dat ik al langer zwanger moest zijn.
    Ik heb pcos en was toch natuurlijk zwanger geraakt en daarom was iedereen ook zo blij. ik bleek al 10 weken ver te zijn.

3. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Bij mij zag je al heel snel een buikje, dus ik heb het ruim voor 12 weken gezegd...

4. Jipjip

Jipjip Actief lid

20 jun 2013
    106
    0
    0
    @Anousje: dat zou ik ook het liefste doen, maar het is bij mij nog zo vroeg... Maar wel echt super dat je dan natuurlijk zwanger bent geworden. Fijn voor je!

@Mama013: daar hoop ik stiekem ook op nu, maar we wachten maar eens af hoe het gaat allemaal. Nu alleen misselijk....

5. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    @Mama013: daar hoop ik stiekem ook op nu, maar we wachten maar eens af hoe het gaat allemaal. Nu alleen misselijk....[/QUOTE]

Ik ben ook heel erg misselijk geweest, ik dacht dat het nooit meer over zou gaan, maar gelukkig het gaat weer over. Is mijn 2e zwangerschap, schijnbaar zie je het dan ook sneller...

6. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    We waren er net achter en toevallig bij mijn ouders thuis. We zaten wat aan tafel te kletsen en er kwam maar niets uit mijn mond. Dus de foto van de posi testen laten zien.

Mijn schoonouders verteld op één april. Mn vriend kan het ook zo lekker droog zeggen dus moesten ze helemaal overtuigen dat het écht zo was. Op dat moment stond de uitgerekende datum nog op 5 dec dus dat geloofde ze al helemaal niet :p

De rest hebben we met (ruim) 11 weken verteld. Ik droeg een normaal shirtje met daaronder een buikband met 'Zusje of broertje van M!'
    Dan begon ik met dat ik ze iets wilde vertellen; dat we een huis hadden gekocht en oja, dit ook -shirt omhoog-. :)

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij hadden rond 15 dec. een positieve test. Met kerst hebben we het verteld aan onze ouders, en heb toen mijn broer & schoonzus ook gebeld(die zagen we niet met kerst). Mijn andere schoonzus woont in het buitenland, dus die hebben we gemaild.
    Het was toen nog heel pril, maar ach, je (schoon)ouders/broer/schoonzussen staan zo dicht bij je, althans, bij ons is de band goed.
    langzaamaan kwam iedereen om ons heen(buren enzo)er wel achter, want ik voelde me helemaal niet lekker. Ik was ook wel opgelucht dat ik het toen ook aan anderen heb verteld, hoef je de schijn niet op te houden.
    Met nieuwjaarsborrel van schoonfamilie hebben "officieel" verteld en ook op facebook gezet dmv een gedicht.
    Hier dus niet gewacht tot 3 maanden voorbij waren. Was onmogelijk.

8. Debzske

Debzske Nieuw lid

9 feb 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben onze ouders en de zus van mijn vriend meteen verteld na de eerste controle. We waren opgelucht om een kloppend hartje te zien. :) Eerlijk gezegd had ik weinig zin om naar de verloskundige te gaan, want in maart hadden we helaas minder goed nieuws. :( Toen was ik bijna 9 weken zwanger, maar het hartje was eerder die week gestopt met kloppen. Een moeilijke periode...

Gelukkig werd ik weer snel zwanger en hopelijk zal het nu wel goed verlopen. We wachten wel tot de 12 weken om de "rest van de wereld" het te vertellen. Maar dat heeft weer andere redenen... ;)

Deel Deze Pagina