Wanneer en hoe begon bij jullie de misselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door ikkie97, 14 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Bij mijn dochtertje werd ik (meen ik) misselijk rond 6/7 weken zwangerschap. Iets van een week lang de hele dag door, ook twee dagen ziek gemeld op het werk. Daarna alleen 's morgens kokhalzen want na een paar minuten over was. Na een maand of 3 nergens last meer van.

Ik ben nu ruim 5 weken zwanger en heb een paar keer na het warm eten gehad dat ik me niet helemaal lekker voelde. Niet echt supermisselijk ofzo, maar beetje raar op de maag. Nou herinner ik me nu dat dat bij mijn dochtertje ook zo begon, maar ik ben ook weer heel veel vergeten van mijn eerste zwangerschap.

Hoe ging/gaat dat bij jullie? Wanneer begon het, waar lag de piek en wanneer had je er geen last meer van?

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Begonnen met 7 weken, hoogtepunt rond 10 weken en na 18 weken geen last meer. Best lang dus. ?

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    eerste 2 zwangerschappen rond 9 a 10 weken misselijk geworden en dit was ongeveer 3 weekjes.

Nu al vanaf 5 weken misselijk eerst dacht ik nog aan t heersende buikgriepje. Iedereen was nl misselijk (wel handig trouwens dan hoefde ik geen smoes te verzinnen) maar ik heb t nu nog steeds. Hoef gelukkig niet over te geven maar t is een zeurend gevoel dat heel de dag aanwezig is

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben vanaf week 6 misselijk en nu nog steeds helaas... Bij dochter was het met 14 weken over en hoop dat dat nu ook zo is..

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Rond week 7/8 werd ik misselijk hele dag door dit duurde maar 1,5 week. Nu nog steeds wel weeïg gevoel of misselijk als ik niet op tijd eet of juist teveel maar verder niet meer. Ben benieuwd of dit zo blijft..

6. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij begon het rond week 8.. maar niet echt dat ik moest overgeven maar meer dat als ik niet op tijd at dat ik dan heel flauw en misselijk werd. Maar als ik dan iets at was het vrij snel weer over! Dit duurde tot ong week 12.

7. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Bij mij begon het deze zwangerschap een paar dagen na mijn ovulatie, ben morgen 7 weken. Hoop dat het niet te lang aanhoud maar ik ben er bang voor.
    Ik ben heel gevoelig voor hormoonsveranderingeren. Bij mijn vorige zwangerschap heeft het geloof ik tot de 16 week geduurd. Heb dus nog ff te gaan zucht

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ben nu ruim 10 weken zwanger. Ik had vooral smorgens last van gijhonger en me dan raar voelen. Nu bij 10e week neemt het af. Ik hoef niet constant te denkendat ik eten bij me moet hebben. Rond week 6 begon dit en moest ik de hele dag eten bij me hebben. Nooit overgegeven of kotsmisselijk geweest.
    Mijn vk zei dat als je rond week 6 niet misselijk bent dit waarschijnlijk ook nier meer zal gebeuren.

9. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mn eerste alleen misselijk van de geur van kip en gehakt. vanaf een week of zes.

bij mn tweede een paar dagen voor mn nod. iedere ochtend misselijk. ik kon ook niks eten, maar hoefde niet over te geven. dit hield aan tot 20 weken

bij deze zwangerschap, de derde, tot nu toe niet echt symptomen. gisteren ben ik voor het eerst misselijk geweest (ben nu vijf weken en drie dagen ofzo). vanochtend was ik ook voor het eerst moe. Ik denk dus dat mijn lichaam nu de signalen begint door te geven.

10. Mrsm

Mrsm Lid

18 nov 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben voor de eeste keer zwanger. Afgelopen week begon de misselijkheid, rond 6 weken dus. Het is wel vol te houden, maar moet heel de dag door kleine dingen blijven eten (crackertjes enzo).
    Ook m'n boobies doen met regelmaat pijn..

11. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Ik ben nu 5 weken zwanger en niet misselijk. Ik zou zo graag eens een echt kwaaltje voelen! Ik word morgens wel met een hongergevoel wakker en dat maakt een beetje misselijk, maar dit heb ik ook wel eens gehad toen ik niet zwanger was.

Wel slaap ik heel slecht. Word rond 3:30 wakker en slaap niet meer. Herkennen mensen dit?

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier is het vandaag begonnen, behoorlijk ook, nog net niet spugen maar scheelt niet veel. En pas 4+1 vandaag ;). Ben benieuwd, bij dochter helemaal niet misselijk geweest.

13. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Bij mij is de misselijkheid bijna 1 week terug begonnen.
    Het is de hele dag door helaas.. vanaf dat ik opsta totdat ik naar bed ga.. en dat gaat nu elke dag zo.

14. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Spannend aroma 34, we hebben 4 dagen na elkaar onze eerste echo!
    Vind jij het net zo spannend als ik? ☺️

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Niet echt misselijk in de zin dat ik moet spugen maar wel dat ik geen zin heb in eten en even moet doorzetten om mijn ontbijt op te krijgen (terwijl ik normaal er geen moeite mee heb). Moet mezelf echt even ertoe zetten om te gaan eten. Na het eten heb ik dan zo'n weeïg gevoel op de maag dat langzaam wegtrekt.

Net had mijn man crackers met hagelslag. Bleehhhhh, ben er maar gauw bij weggelopen.

16. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik begon met 6 weken... weeïg naar gevoel in m'n maag en een naar gevoel achter in m'n mond bij m'n kaken.
    Dit nam tot zo ver toe dat ik t/m de 20 weken zwangerschap nog gemiddeld 10x per dag moest overgeven.
    Hierna ging het overgeven beter, echter is de misselijkheid nog steeds niet weg.

Suc6!

17. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik zit nog in de wachtweken na terugplaatsing van een cryo. 2 dagen na terugplaatsing werd ik ziek/griep. Sinds vrijdag (5 dagen na tp) 8 dagen na ovulatie heb ik af en toe een raar misselijk gevoel in mijn keel. Helemaal beter ben ik ook nog steeds niet.
    Afwachten tot donderdag ;)

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Begon een week voor nod
    hele dag misselijk gevoel en bleef maar eten in de hoop het weg zou gaan.
    maar helaas werkte dat niet meer met 5/6 wk.
    Ben nu nog steeds elke dag misselijk&spugen.

Heb 3 zh opnames gehad ivm uitdroging.
    Kon niks meer binnen houden, echt alles ging er weer uit.
    nu is het met medicijnen aardig te doen, eet en drink net genoeg om thuis te blijven.
    Verwacht ook niet dat het nog over gaat ;)

19. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Gelukkig nooit misselijk geweest. De vorige keer helemaal niet en deze keer tot nu toe ook niet. Ik prijs mezelf gelukkig!

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nooit ergens last van gehad... bij geen van de drie zwangerschappen.

Deel Deze Pagina