Hoi Ik heb sinds gister en vandaag vreselijke hoofdpijn die aan het eind van de middag komt rond 3 uur en dan blijft tot s avonds, zelf mijn oogballen doen zeer. Herkent iemand dit ?
Oké, ik heb nooit hoofdpijn en nu zo erg lijkt wel op migraine. pff in de ochtend heb ik het niet ben benieuwd of ik het vandaag ook weer krijg in de middag. op Google lees ik dat het veel voorkomt maar ben benieuwd naar echte ervaringen.
Jaa!! Soms begon het begin van de middag, soms 's avonds. En ik werd 's nachts wakker en heb liggen huilen van de hoofdpijn.. Persoonlijk hou ik niet van medicijnen tijdens de zwangerschap. paracetamol of zetpillen heb ik de hele zwangerschap nog niet genomen. Maar daarover zijn de meningen verschillend. Een aantal dingen die bij mij goed werkten (want ik heb nu al een hele tijd geen last meer ) : 1) Veel water drinken, de hele dag door. En als ik hoofdpijn had lekker koud water of juist een kopje thee, maar net waar ik zin in had. 2) Masseren. Voor 's nachts. Dan maakte ik mijn man wakker en die masseerde dan mijn slapen. Kan je natuurlijk ook zelf doen, maar vond ik minder ontspannend. Ronddraaiende bewegingen en niet te hard duwen. 3) Een koud of warm washandje, ook maar net waar ik behoefte aan had. Je hebt de neiging om snel koud te kiezen, maar warm hielp ook echt heel goed. 4) Een warme (of eigenlijk hete) douch. Jammer dat het daarna wel terugkomt, maar ik vond het wel lekker ontspannen en van in bed liggen werd ik heel onrustig. 5) Niet te veel zoete dingen eten. Ik merkte dat als ik had zitten snoepen ik meer last had van de hoofdpijn.
@mei2014mama dank je voor je reactie ga zeker wat met je tips doen. Een ander symptoom van mij die echt opvalt is dat ik de hele dag dorst heb, misschien heeft het wel wat met elkaar te maken. Ik dronk al veel water maar blijkbaar heeft mijn lijf nu nog meer vocht nodig. Had jij al net zo vroeg als ik last van hoofdpijn? Ik ben nu 4.5 week..
Hier niet zo vroeg in de zwangerschap maar vanaf een week of 14 tot een week of 17.. Zou heel goed een hormonenkwestie kunnen zijn
De hele erge hoofdpijn begon bij mij met ongeveer 6 weken. Heb er last van gehad tot een week of 18 denk ik. Maar niet dagelijks gelukkig, ik denk 1 of 2 keer per week. Door de hele zwangerschap heen heb ik dagen dat ik dorst heb. Dan blijf ik maar aan het drinken. Wel goed natuurlijk, maar al dat vocht moet er ook weer uit.. en ik wordt vooral 's avonds gek van m'n eigen geplas. Kan elke 5 minuten wel gaan!
Misschien een idee mocht je liever geen paracetamol gebruiken migrana stick/roller op je slapen te rollen en evt op je voorhoofd. Heb bij zl heel erg veel last van hoofdpijn gehad eigenlijk continue, was bij mij combi van stress/spanning en hormonen. Ik had wel wat baat bij de migrana stick/roller bij de tuinen heb je die oa. Verder idd de tips van mei2014mama, en vooral voldoende drinken en op tijd je rust pakken.
thanks voor alle tips ! vandaag tot zover nog geen hoofdpijn gehad gelukkig ! en ook wat minder dorst.. toeval? ik las ook een andere fijne tip inplaats van de migraine roller white tigerbalsem witte tijgerbalsem op de slapen smeren niet te veel natuurlijk. en ik had het gister avond geprobeerd , heel fijn !