Lieve meiden, Een vriendin van mij is op dit moment 35 weken zwanger van haar eerste en heeft sinds vrijdag eigenlijk continu een harde buik, meer dan anders en ook meer hard dan ontspannen heel de dag. Ze wuift dat weg als voorweeen en voelt het kindje wel goed zonder pijn of zonder verlies van vocht. Ter info het kindje loopt voor op de groei en was bij 35 weken geschat 3380gr maar dat kan natuurlijk ook minder zijn volgens mij een 400g marge Kent iemand dat of was dat bij jullie misschien tegen dat het begon?
je heb gewoon buik die gespannen is af en toe- heb ik ook vaker. geeft niet te maken met harde buik of voorweeen... Harde buik is fractie van aantal seconden samentrekking van de baarmoeder (precies hetzelfde als orgasme). voorweens= zijn eigenlijk net- weeen die doen geen echte pijn - die komen en gaan soms vaker soms niet maar niet constant. die doen wel meer pijn dan harde buiken en lijken het meeste op mennstruatiekrampen..
Het kan een gevoelige baarmoeder zijn,maar je kan voor de zekerheid de urine even laten testen op blaasontsteking daar kan je nl ook vaak harde buiken van krijgen
Haar urine was al getest paar dagen terug die was verder helemaal goed. Maar ineens steeds harde buik. Toch vreemd meer hard dan ontspannen
Ik heb er al last van sinds 23 weken zwangerschap bij mij werd gezegd dat ik een overgevoelige baarmoeder heb. Ook werd toen met 25 weken zwangerschap ontdekt dat ik een blaasontsteking had veroorzaakt door de GBS bacterie. Hebben ze de urine wel op kweek gezet want de GBS bacterie kunnen ze niet ontdekken met een stickje bij de huisarts
Okay deze controle van haar was in ziekenhuis. En tot aan afgelopen week niets aan de hand maar ga haar lekker advies geven haar VK te bellen.
Zou haar zelf het liefst even aan een CTG doen en afhankelijk daarvan toch even toucheren indien daar aanleiding voor is en anders überhaupt bloed afnemen en toch urine
Hier ook grote delen van de dag een 'harde buik', zonder dat er sprake is van een harde buik. Als je begrijpt wat ik bedoel. Aangegeven bij de vk, maar die vond mn buik prima. Zou niet gelijk het ergste denken, met toeters en bellen. Als het kindje goed beweegt, ze geen blaasontsteking heeft en verder geen andere klachten dan zal het wel loslopen denk ik.
Er zijn wat dingen in de voorgeschiedenis die aanleiding geven tot meer zorg. Het is inmiddels doorgegeven aan de VK en die ziet aanleiding genoeg om toch CTG te gaan doen en te observeren
Ik heb ook heel veel harde buiken en die blijven ook een tijdje hard. Ik gooi het ook maar op een gevoelige bm, zolang ze niet echt pijn gaan doen.