wanneer ( en hoe) de haartjes knippen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemarie76, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs is met een mooi bosje haar op de wereld gekomen, maar in zn nek vind ik t al zo lang.. Eigenlijk zou ik t wel "even" wat korter willen knippen, maar vraag me af of dat zo jong wel kan.. Hij is pas 7 weken..:)

Ook zit ik me af te vragen hoe je dat t makkelijkst/ handigst voor elkaar krijgt.. Dat geld nu maar ook al ie iets ouder is en er meer geknipt moet worden dan alleen de nekhaartjes..

2. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, ik denk dat je toch echt even moet wachten totdat de kleine wat ouder is. Lijkt me niet echt heel makkelijk om bij zo'n kleintje de haren te knippen. Ik heb het geluk dat mijn vader kapper is, dus dat wordt K op schoot nemen en dan gaat (o)pa maar even lekker zijn gang. Maar voorlopig nog niet hoor.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    kapster hier!
    Hij is pas 7weken, lekker even nog laten groeien want komende weken gaat hij nog wel wat haren verliezen.
    Pas als het echt te erg word, zou ik pas gaan knippen. Weet niet of je het zelf wilt/kan doen? Ik adviseer om een thuiskapster te nemen. Zodat je kleine in vertrouwde omgeving is en de kans kleiner is dat hij het op een krijzen zet. Lekker bij papa of mama op schoot. Geen speeltjes, dat is te veel afleiding. En thuis kapsters zijn meestal niet zo duur. Ik vraag bijv maar 5,- voor het knippen van kinderen. Succes!

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    mijn kapster raadde aan om het gewoon zelf bij te knippen. Je vriend/man kan de kleine dan vast houden en je kunt dan het achterkantje een beetje bijknippen. Ik vind hem niet te jong hoor

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Wou nu al met 7 weekjes zo'n lang haar.... In het tempo dat demi's haar groeit hoeft ze pas naar de kapper als ze 2 is :(

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre kreeg ook al mega krullen achter haar oren, ik heb het zelf geknipt terwijl mijn man haar op schoot had, niks geen gedoe hoor :) Nu ziet ze er weer netjes uit :)

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, jamie had ook heel erg veel haar met de geboorte maar toen hij een maand of 4 was, was er niet veel meer over! ik heb toen enkel de lange nestharen boven op zijn hoofdje wat bij geknipt. het zag er niet uit als ik zijn haar omhoog zette, staker en 5 van die super lang nestharen bovenuit. ik heb gehoord dat je best zelf niet kan knippen omdat als je verkeerd knip je de haargroei kan verstoren (weet neit of dit klopt!) jamie heeft nu ook van die schattige krulletjes achter zijn oren maar ik vind lang haar wel stoer bij een knul :D

8. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey ik zat met Dean met acht weken bij de kapper.(een vriendin van mij is kapster)
    Niet om er een model in te laten knippen hoor maar even de lange slierten bij punten.

En idd je kan het ook zelf doen.
    En als je eng vindt om het met een schaar te doen raad ik je aan om het met zo'n kleine haartrimmer te doen.

Succes groetjes Meertje

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje is ook geboren met een bos haar!!!!
    Erg leuk, maar nu is t eigenlijk net te lang voor het mooie want het krult ook aan de bovenkant, dys ga binnenkort mn kapster even een klein puntje eraf laten knippen(alleen van de bovenkant hoor)

10. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

nou mijn dochter heeft een mega bos en heeft niks verloren na de bevalling ze is net 1 jaar en het komt al tot haar schouders
    en i'm proud of it:D:D
    dus hier wordt niet geknipt:p

11. Marleen2

Marleen2 Lid

19 jun 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb op youtube eens wat filmpjes bekeken over hoe je het haar van je baby kunt knippen, even zoeken dus.. succes !

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik vind lang haar bij een jongen niet zo leuk.. vooral die lange nekharen niet..die storen me momenteel t meest..:):)

Ik zal mn eigen kapster ook eens gaan vragen..

Deel Deze Pagina