Mijn zoontje is nu 7 maanden, hij slaapt in de ochtend rond 10 uur een uurtje, en dan is hij weer 2/3 uurtjes wakker en slaapt dan een uur of 2,5 en is dan wakker tot 19.00 19.30 en gaat dan naar bed Die twee slaapjes is sinds een week ofzo, Soms word hij in de nacht nog wakker soms niet.
Ik zou nog geen flessen verkleinen als je kindje 's nachts nog honger heeft. Beter overdag zoveel geven als ze zelf aangeven, dan 's nachts wakker worden van de honger. Sowieso is je kindje daar nog wat te jong voor denk ik?
Ook niet als ze daardoor structureel over de liter heengaan? Ze is trwns beter gaan slapen sinds die kleinere flessen, dus mss zat ze gewoon te vol?
De magische liter is een achterhaald concept, daar is nooit enig bewijs voor geweest. Als je je zorgen maakt over de hoeveelheid voeding kan je het beste contact opnemen met het cb om te bezien of je misschien beter een ander type voeding kan geven (forte). Nu vervang je op de leeftijd van 5 maanden al melk door vaste voeding. Dat is echt heel vroeg.