Wanneer en hoe hebben jullie het verteld?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fnoepie, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Omdat ik al snel een erg opgezette buik had, zagen mijn moeder en zus het al heel snel!
    Mijn schoonouders hebben we het verteld na een eerste echo, ze waren ook erg blij en verrast (hadden er niet op gerekend omdat ik al 3 kids heb uit een vorige relatie)

Als morgen de echo weer goed is laten we zondag ons familietje het ook weten omdat ik het eigenlijk niet meer kan verbergen. Mijn oma viert haar verjaardag dan. Ik heb een hele leuke buikband met kleine babyhandjes erop die ik dan aandoe... kijken of het opvalt :)

Leuk om dit alles te lezen!
    Liefs

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De eerste keer zaten we dezelfde middag nog op de koffie met de test.
    Die hadden we aan een konijn geplakt en ingepakt.
    Helaas is dat mis gegaan.

Nu wachten we tot na de echo of misschien zelfs tot 12 weken en dan krijgt mijn moeder een slab met: toevallig is mijn oma de allerliefste.
    Mijn vader een beker met: ik word opa.
    Alleen mijn broer nog iets bedenken.
    Oh en de schoonouders krijgen hetzelfde.
    Poeh moet nog zo lang wachten hahaha

3. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Leuk om te lezen allemaal!

Wij weten pas net dat ik zwanger ben :D , zou het dan ook liever nog even voor me/ons houden. Maar nu ga ik komende week met mijn moeder een paar dagen op vakantie (mijn vriend is dan op zakenreis) en nu ben ik aan het twijfelen of het toch niet verstandig is om het vantevoren al samen met mijn vriend tegen haar te vertellen. Normaal drinken we namelijk als we samen weg zijn lekker een wijntje enzo en gaan we naar de sauna, dat gaat nu natuurlijk niet. Ik denk dat ze me dan zo door heeft. Wat denken jullie toch maar gewoon vooraf vertellen?

4. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Bij de eerste hebben we het mijn ouders met 6 weken verteld. en de rest na de eerste echo met 9 weken. we hadden voor ouders/ opa en oma's/ broers/zussen. een lijstje gekocht een kaart ingescand met voetjes en daarop de tekts.
    jullie kunnen mij nog niet horen,
    jullie kunnen mij nog niet zien,
    ik wordt in maart '07 geboren,
    mag ik dan in dit lijstje misschien.

Voor ooms en tante hebben we van hetzelfde een kaart gemaakt en opgestuurd. alleen de laatste zin veranderd in,
    komen julie dan kijken misschien.

Nu zijn we zwanger van de tweede. en heb ik voor mijn zoontje een l'blauw shirtje laten drukken met zilver de tekst.
    Op de achterkant.
    ik ben
    straks niet
    meer in mijn

en op de voorkant een
    grote eend met daaronder
    tje!

Bij deze hebben we het wat vertellen eigenlijk hetzelfde gedaan. behalve dat we voor ooms en tante's de klets de ronde hebben laten doen.

Liefs Jazzie

5. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Wij gaan het op eerste kerstdag aan beide ouders vertellen. Beide ouders en broers komen dan bij ons eten. Ik ben dan als het goed is 11 weken zwanger. Ik ben benieuwd naar de reactie's!

Volgende week de eerste echo! Spannend!

6. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    ch28: Ik denk dat het voor jezelf rustiger is als je het verteld. Zoizo kun je het er dan lekker over hebben tijdens je vakantie. Je hoeft niet op te letten met alles en smoesjes bedenken en bang zijn je te verspreken. Geeft denk ik wel rust voor jezelf. Succes met beslissen.

7. daffie1

daffie1 Lid

9 dec 2008
    48
    0
    0
    Wij (mijn man en ik) vieren altijd samen onze verjaardag.
    We waren toen 8 weken zwanger en hebben een taart laten maken met op de bovenkant een marsepijnen plaatje van een baby met daarop : hoera we krijgen een baby!

Toen de taart op tafel kwam was het eerst stil want iedereen zat te denken van huh wat is dat nou?
    en toen was natuurlijk iedereen heel blij en gingen ze feliciteren enzo
    op die manier wist de hele familie het tegelijk
    was erg leuk moet ik zeggen :)

8. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Leuk onderwerp!

Bij de eerste hebben we het gewoon verteld (opgebeld) aan onze ouders, broer en zussen. De collega's en anderen kregen het pas te horen na de echo. Ook niet bijzonder.

Deze ronde weten onze ouders enz het ook al sinds de positieve test, maar hebben we voor de anderen wat nieuws in gedachten :)

Een zwart t-shirt met de tekst: (voorop) Hoera! z.o.z. (achterop) Ik word Grote Broer!
    Die is voor op de creche en voor de familie met de kerstdagen.

Voor de collega's hebben we via internet blauwe en roze M&M's bestellen met de tekst Weer Zwanger! (heeft standaard aan de achterkant de m van M&M's) erop. Ik ben erg benieuwd hoe ze daar op reageren :D

9. Nanda28

Nanda28 Lid

7 dec 2008
    96
    0
    0
    Ik weet t sinds een week en heb t als eerste aan mijn dierbaarste collega(de dierenarts) verteld omdat dat moet op me werk (ik werk als Dierenartsassistente en mag dan veel dingen niet meer zoals rontgen foto's operaties assisteren enz enz)
    Daarna me vriend die kwam een half uur later na t testen thuis!
    Me ouders weten t nog niet ik wil eerst even naar de dokter deze week!
    Wel weten ene paar dierbare vriendinne het al!
    En ik ga met t vertellen aan me ouders niet zo heel lang meer wachten!
    Denk niet dat ik t volhou ;)

Deel Deze Pagina