Wanneer (en hoe) kom ik ooit van die potjes voeding af!!

Discussie in 'Voeding' gestart door JBG, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En als je potje met vers combineert en steeds minder potje aanbiedt??

Onze zoon is ook "groot" geworden met potjes en ik deed het dus zo toen ik over ging stappen op vers. In een keer lukte hier ook niet. Nooit gedacht dat hij zo'n goede eter zou worden als hij nu is! Hij eet de olijven van papa en mama's bord af... Eet augurk en citroen alsof het de normaalste zaak van de wereld is en als je vraagt of hij liever pannenkoeken of spruitjes eet kiest hij (ja echt waar) voor spruitjes! Mama minder blij want die haaaaaat spruitjes ;)

X

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja, dit inderdaad. Zeker als hij 7 maanden is zou ik het gewoon lekker in zijn knuistje geven. Dan is de hoeveelheid eten ook niet heel belangrijk, groeien doen ze nog van de melk. En een winkel is altijd te vinden waar je zelf wat groente en een aardappel/wat pasta kunt halen en dan laat je dat inderdaad even koken, net zo makkelijk als dat ze een potje op moeten warmen.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Pas 7 maanden? Joh in een hotel of restaurant kunnen ze toch makkelijk even een worteltje of broccolietje of aardappeltje koken? Desnoods eet ie een week vooral fruit en brood, is als ze zo jong zijn ook geen ramp.

4. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Bedankt meiden voor jullie tips! Ga er zeker mee aan de slag. Ze eet ook nog niet met een vorkje of lepeltje, weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken! Gewoon een lepel of vorkje in de hand geven en kijken wat ze doet?

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Wij zijn pas ook een paar dagen in een hotel geweest en daar liet ik ook gewoon fruit pureren, geen probleem hoor.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Daar ben ik idd ook bang voor dus wil ik voor de vakantie vast wat potjes proberen om te kijken of hij het eet....

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Ik zie dat nog niet zo voor me.... Dan ben je sowieso afhankelijk of dat hotel dat wil doen en als ze het al doen dan krijg je miss groente wat ze hebben liggen voor de gasten ook waar weer te veel zout op zit.

Leuk in theotie maar in de praktijk weet ik t zo net nog niet...

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Lees nu pas verder dat meerdere mensen dit zeggen maar hebben jullie dit ook zo gedaan? Gaan ze echt in een hotel (in oostenrijk) een aardappel en een stronkje groente (iedere dag) staan koken voor je???? Of zijn dit leuke ideeen die in de praktijk nog niemand geprobeerd heeft ;) ???

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Fruit is ook niet t probleem. Dat koop in vers en prak ik. Miss dat ik potjes mee neem voor de zekerheid en vraag of ze groente willen koken voor me :)

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik bedoel meer, dan denk ik dat wat groente en een aardappeltje pureren ook geen probleem is.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je kunt natuurlijk altijd wat meenemen, maar zou het zeker daar vragen... Kun je niet nu al een mail sturen naar het hotel om dit te vragen of het mogelijk is?
    Hebben jullie eten in buffetvorm of a la carte?
    Tegen die tijd hoef je ook niet meer zo te pureren natuurlijk en bij buffetvorm kun je zelf wat pakken voor je kindje en prakken of gewoon in stukken geven.
    En anders in die week gewoon wat meer fruit en (stok)broodjes geven, is ook geen ramp! Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij zitten met het zelfde "probleem". Vers wilt ze niet een potje smakt ze van. Blijf het aanbieden maar ga er nu nog geen strijd van maken daar is ze erg jong voor vind ik. Alle tips zijn welkom. Stug volhouden werkt niet ze eet vers niet en blijft honger hebben en huilen dus geven maar weer potje. Ze is bijna 9mnd. Misschien ook een fase rond deze leeftijd?? Neem aan dat ze straks vanzelf met pot mee eet als ze daaraan toe is en we het blijven aanbieden

Fruit vers grof geprakt eet ze wel gewooon en brood gaat ook prima!!!

13. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Het is een soort keuze menu ding. Dat kiezen we sochtends al dus dan kan hij misschien mee eten met de dingen die geschikt zijn.

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Heeft ze nog nooit zelf gegeten? Ik zou gewoon bestek bij haar bordje leggen en kijken wat ze doet, met de handjes eten is ook niet erg hoor! Simone is 2.5 en gebruikt soms haar vork maar als ze geen geduld heeft eet ze met haar handen. Wij zijn trouwens begonnen met Rapley destijds, misschien is dat iets voor jullie.

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook nog soms met haar handen als het niet snel genoeg gaat!
    Niks mis mee...
    Hier at ze ook al snel zelf! Absoluut geen kind wat gevoerd wil worden (vanaf het begin al niet)

Inderdaad gewoon een lepeltje of vorkje in handen geven en kijken wat er gebeurd!

16. adi

adi Niet meer actief

Ik heb het zelfs gedaan bij het restaurant in een dierentuin in Aken. In een restaurant ( ook die van het hotel) hebben ze gewoon aardappels en verse groente liggen. Het kost de kok amper tijd om een aardappeltje en een wortel in een pannetje water te gooien.
    en in hotels gericht op jonge gezinnen zullen ze hier zeker niet moeilijk over doen, daar zie je juist vaker aangepaste kinderbuffet oid

Deel Deze Pagina