Hoi! Mijn zoontje is nu dik 7 maanden. Hij krijgt borstvoeding en als ik aan het werk ben afgekolfde melk uit een Tommee-Tippee fles. Maar ik vroeg me af, wanneer en hoe begonnen jullie met oefenen met een beker of met een tuitbeker?
Mijn zoon kreeg tot 6 maand enkel borstvoeding, daarna rustig aan groente/fruit. Denk vanaf maand of 7/8? oefenen met kleine beetjes water uit een gewone open beker. Dit deed ik na het fruit in de ochtend. Gingen echt maar paar kleine slokjes in hoor, gewoon voor het oefenen.
Ik begon zo rond een maand of 8/9, niet met drinken maar met een beetje verdunde yoghurt. Op die manier was het iets makkelijker voor ze. Toen dat eenmaal liep, overgestapt op water met een beetje roosvicee.
Hier ook tot 6 maand alleen borstvoeding, erna begonnen met Rapley. Hij krijgt nu ook wat brood, groente en fruit, maar ik heb nog geen ander vocht aangeboden dan borstvoeding en alleen nog uit de fles... Maar bedankt dames! Nu heb ik even een idee hoe en wanneer ik dat aan kan pakken! Ik denk dat ik dan ook over een paar weekjes eens wat verdunde yoghurt of anders water ga proberen uit een gewone beker na het fruit of na het brood. Kijken hoe dat gaat, ben benieuwd!