Wanneer en hoe oefenen (tuit)beker bij borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Modra, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hoi!

Mijn zoontje is nu dik 7 maanden. Hij krijgt borstvoeding en als ik aan het werk ben afgekolfde melk uit een Tommee-Tippee fles. Maar ik vroeg me af, wanneer en hoe begonnen jullie met oefenen met een beker of met een tuitbeker?

2. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Mijn zoon kreeg tot 6 maand enkel borstvoeding, daarna rustig aan groente/fruit. Denk vanaf maand of 7/8? oefenen met kleine beetjes water uit een gewone open beker. Dit deed ik na het fruit in de ochtend. Gingen echt maar paar kleine slokjes in hoor, gewoon voor het oefenen.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Ik begon zo rond een maand of 8/9, niet met drinken maar met een beetje verdunde yoghurt. Op die manier was het iets makkelijker voor ze.
    Toen dat eenmaal liep, overgestapt op water met een beetje roosvicee.

4. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier met 6 maanden met beetje water en thee.

5. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hier ook tot 6 maand alleen borstvoeding, erna begonnen met Rapley. Hij krijgt nu ook wat brood, groente en fruit, maar ik heb nog geen ander vocht aangeboden dan borstvoeding en alleen nog uit de fles...

Maar bedankt dames! Nu heb ik even een idee hoe en wanneer ik dat aan kan pakken! :)
    Ik denk dat ik dan ook over een paar weekjes eens wat verdunde yoghurt of anders water ga proberen uit een gewone beker na het fruit of na het brood. Kijken hoe dat gaat, ben benieuwd! :D

Deel Deze Pagina