Wanneer en hoe overgang naar winterslaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Winterslaapzak van prenatal met mouwen en een zomerdekentje eroverheen. Slaapt wel in rompertje

Hij lag tot voor kort in de puck a baby piep. Heb de eerste nacht dat hij in deze slaapzak sliep meerdere malen gecontroleerd of hij het niet te warm of te koud had. Had het met alleen de slaapzak te koud.... (ben zelf ook een koukleum...). Dus heeft hij er nu een dekentje overheen. Hiermee doet hij het prima.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Romer lange mouwen eronder, wat dikker broekje, mouwen aan de slaapzak als die er niet aanzitten

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Je kan ook nog een maillot onder de pyjamabroek doen.

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @koon, ik had over de puckababy van die badstof cape's die je met drukknoppen aan de puckababy vast maakte voor de koudere nachten

5. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Winterslaapzak zonder mouwen, romper korte mouwen en dikker pyjama.. Als ik D een kus geef als wij naar bed gaan voelt zijn bolletje niet heel warm, maar 's ochtends zijn lijfje in de zak wel!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Die heb ik dus ook pas gekocht en ondanks dat het 18 graden is ze een romper korte mouw, en een gewone katoenen pyjama aan heeft was ze echt koud vanmorgen! En daardoor al om 5.30 wakker! Nu heeft ze een dikke pyjama van C&A aan. Hoe moet dit als het gaat vriezen heb nog rompers met lange mouw en sokjes achter de hand. Anders maar een vest aan ofzo? Zelfs de ventilatieschuif boven het raam is al dicht 's nachts!

7. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Mijn kleintje ligt in een rompertje met korte mouwtjes, pyjama met lange mouwen en lange broek, een zomer slaapzak zonder mouwen, en dan lakentje en dekentje.
    Hele waslijst, maar hij heeft het niet te warm en niet te koud:)

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    't is hier nu weer 19/20 graden op haar kamertje doordat de zon de hele middag op het dak heeft gestaan, dus nog gewoon in dr langemouwenromper, pyjamaatje en zomerslaapzak.
    Maar heb vanmorgen bij de Zeeman twee lekker warme pyjama's gekocht, maatje 68 (want dat scheelde 1 cm met de 62) dus daar past ze deze winter vast wel in.
    Dekentjes gaat hier echt niks worden, ze schopt alles af en daarbij 'wandelt' ze het hele bed door dus dat vind ik veels te link. In dat kader zullen kruiken ook niks worden ben ik bang..
    Dus dan misschien een extra laag over de pyjama heen...

9. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Twan wandelde ook door zijn hele bedje rond die leeftijd, maar nu, met 6 maanden blijft hij lekker liggen onder zijn dekentje.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wat voor slaapzak heb je?

Romper met lange mouwen, maillot onder de pyjamabroek aan. Heb je mouwen aan de slaapzak zitten? Slaapzak met mouwen nemen.
    Kruik erbij in bed, flanel pyjama aantrekken (jasje met broekje ook lekker warm)

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Onze jongste van 12 weken ligt sinds vrijdag in een rompertje (kijk per dag of dat lange of korte mouw zal zijn) een pyjamaatje (dun) en het zomerslaapzakje van de V&D met lange mouwen.Deze is idd dikker dan de gewone zomerslaapzakken.

En...toeval of niet, sinds hij die slaapzak aan heeft (had een dun zomerzakje aan) slaapt hij snachts door. Hij kwam altijd snachts en dan voelde hij best koud aan, behalve zijn nekje was redelijk op temp. Ik vond zijn gezichtje, armpjes, en handjes zo koud aanvoelen dat ik op zoek ging naar een slaapzak met lange mouwen.

Hij ligt verder onder een deken en lakentje tot halfverwege zijn middeltje (hij wurmt zich omhoog).

ALs het straks kouder gaat worden, wij wonen in een heel oud huisje met enkel glas boven, krijgt hij een winterslaapzak met mouwen en een flanellen pyjama en natuurlijk onder de dekentjes.

Voor nu is het zo genoeg.

De oudste van 3,5 jaar gooit zijn dekens altijd af (dekbed) die heb ik vannacht in een zomerzak gelegd en prompt slaapt hij het klokje rond, terwijl hij anders rond 5 uur als een ijsklomp bij ons in bed kruipt.

12. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook al meerdere weken in een winterslaapzak zonder mouwen. Romper korte mouw, dunnere pyjama met lange mouwen en lange broek. Ik heb gewoon de zomerslaapzak voor de winterslaapzak omgeruild. Als het nog kouder wordt, krijgt hij een dikkere pyjama aan en als het nodig is uiteindelijk een slaapzak met lange mouwen (maar die heb ik nog niet eens in huis, dus eerst even kijken of het nodig is)

Deel Deze Pagina