Mijn zoontje heeft vannacht van half 12 tot half 8 geslapen (hij heeft om 11 uur zijn laatste fles gekregen en toen dus weer om iets over half 8 ). Nu kan ik sowieso dus niet om de 4 uur voeden vandaag want dan kom ik niet uit, maar dat is op zich niet echt een probleem. Nu vraag ik me alleen af, hoe zal ik dat met die flessen gaan doen? Ik denk niet dat ie de aankomende nachten weer perse tot half 8 zal doorslapen, maar ik vermoed dat het niet lang zal duren. De laatste weken verschuift zijn slaappatroon steeds beetje bij beetje tot een later tijdstip, met af en toe een kleine terugval (dat ie bijv. om 6 uur wakker wordt). In principe vind ik die fles van 11 uur ook net te laat, ik geef hem liever om half 11 zodat wij ook iets eerder kunnen slapen. Wanneer ga je over van de 5 naar de 4 flessen? Pas als ze de late avondvoeding gaan overslaan? Of zou ik nu ook meer tijd tussen de flessen kunnen laten zitten waardoor hij ook op de 4 uitkomt? Maar dan zit er wel heel erg veel tijd tussen een voeding (5 uur)...? Dus dan toch maar die flessen korter op elkaar geven (3 uur er tussen?)? Of binnenkort proberen of ik de laatste voeding kan laten vervallen? Hij is wel wat jong, maar slaapt vaak wel heel erg vast rond die tijd. Overigens weegt ie nu zeker 5900 gram.
Merle, 2 maanden is wel heel erg vroeg om al over te gaan op 4 voedingen.. zou ik niet doen. Overigens snap ik niet dat je niet meer om de 4 uur nu uitkomt? Half 8, half 12, half 4, half 8, half 12 Eventueel geef je 2 flessen een halfuurtje eerder, dan zit je al op half 11.. Ik zou er niet 5 uur tussen gaan laten om op 4 flessen uit te komen... veel kans dat hij dan niet doorslaapt omdat hij overdag dan te weinig heeft binnen gehad! Ik heb nu geprobeerd bij K. om op 4 flessen over te gaan... liep voor geen meter, dus zit weer terug op 5 flessen... denk dat écht goed overstappen (met een hongerig kind, want dat heb jij ook toch?) op 4 flessen pas gaat als ze echt goed hun bijvoeding eten..
Te weinig voeding zal ie niet binnen krijgen aangezien ie met gemak die 200 cc opdrinkt en ik 250 cc ook wel naar binnen krijg volgens mij Maar je hebt gelijk, ik hoef eigenlijk maar 2 flessen een half uur te vervroegen. Dan doe ik dat voorlopig wel. Is eigenlijk ook gewoon prima. Haha oke, ik ben er al uit. Bedankt
Nee te weinig niet.. maar te weinig naar zijn zin.. ik dacht dat K. het ook makkelijk zou moeten kunnen redden, nou mooi niet dus ! 5x200 en anders is meneer opstandig haha Heb toen geprobeerd (afgelopen week) 4x210 maar ook daarmee is het niks... Ik zou ook gewoon 2 flesjes vervroegen en that's it... misschien komt diem orgenochtend wel gewoon weer om 7 uur ofzo
Idd gewoon 2 flessen vervroegen. Of de laatste een uurtje eerder geven. Dat doen wij nu en dat bevalt prima. Er gaat weer een fles af als ie dadelijk fruit en groente eet. Dan vervangt een potje groente dadelijk 1 fles. En de laatste fles verschuift dan ook weer een beetje naar voren. Tenminste, zo ging het hier bij onze eerste.
Helemaal eens met LoveleyDK. In principe ga je over naar 4 flessen als je kleine late voeding niet meer nodig heeft en dat is met gemiddeld 4 a 5 maanden. 5 uur tussen de voedingen laten vind ik persoonlijk te lang.