Hoi meiden, Waarschijnlijk al meerdere topics geweest maar open toch een nieuwe Hoe kan ik het beste overgaan op opvolgmelk? Luca wordt over 2 weken 6 mnd en zijn schema is als volgt: 8 uur fles 210+7 van 9.30-11 uur slapen (ong) 11 uur fruit 12 uur 240+8 12.30/13 - 15.30/16 uur slapen 16.00 240+8 17.30/18 u slapen tot 19 uur 19 uur groente 20.00 fles 240+8 + 3 schep rijstebloem Hij was 2 weekjes geleden 68 cm en 7,2 kilo. Ik weet het, hij krijgt enorme flessen maar ze gaan allemaal tot aan de laatste druppel op! Bij het CB gehad over zijn groei en gewicht. Loopt op beide voor maar in verhouding(tot lengte) zou hij meer mogen wegen. Prima dus! Maar ik wil binnenkort overgaan naar opvolgmelk en zag dat ze daar 800 ml per 24 uur mogen. Hoe hebben jullie dit gedaan in de overgang? Meteen in een keer over of geleidelijk? En bij geleidelijk, hoe hebben jullie dat dan gedaan gezien evt de flessen van 210+7? En is het idd zo dat opvolgmelk meer voedingsstoffen bevat waardoor ze meer verzadigd zijn? Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Groetjes!
Je moet niet over, ik zou dus eerst wat afbouwen met nr 1 en eventueel later overgaan naar nr 2 melk. En toch kleinere flessen.. het probleem is dat je hiermee zijn maagje oprekt, vaker een kleinere fles is dan toch handiger. Eventueel met rijstebloem (of rijstemeel, daar zit meer voedingsstoffen in bijv van Biobim) voor het vullende effect.
Een kleinere fles is geen optie. We zijn niet in een keer op zulke flessen uitgekomen. Hij heeft anders echt honger en is dus niet meer tevreden. En de rijstebloem meer gebruiken kan ook niet ivm zijn ontlasting...heel snel hard (al vanaf geboorte). We hebben ook al vanaf week 2 friso comfort voeding. Nog meer tips?
240/8 sjee das veel.. Ben het eens met mijn voorganger, is niet goed voor het maagje.. Misschien voeding voor hongerige baby's een idee (als je dat nog niet geeft)? Opvolgmelk verzadigd wel meer.. Ik ben eerst overgegaan van HA1 naar standaard 1 en toen ineens naar standaard 2..
Ik begrijp jullie mening over de hoeveelheid voeding. Maar dat kan ik echt niet terug brengen. Friso extra geprobeerd met resulteert net als te veel rijstebloem in harde keutels..... Maar sandraske, je bent dus wel in een keer overgegaan naar nr2?
Je kunt het eerst een tijdje mengen en zo langzaam overgaan als je daar een beter gevoel bij krijgt (vooral als hij zulke gevoelige darmen heeft).
Ik ben gisteren bij het cb geweest, mijn dochter is net 6 maanden. Het is de bedoeling dat de fles van 12 uur langzaam wegvalt en er een boterham voor in de plaats komt. Mijn dochter zit pas sinds een week op 4 flessen, ze bleef 5 flessen maar opdrinken maar het moet toch een keer afgebouwd worden voordat ik haar 'overvoed'. Ik denk dat als ik 6 flessen zou geven, ze die ook nog op zou drinken. Weet niet hoeveel fruit/groente hij krijgt? Hier mag ze 's morgens en 's middags een half potje en 's avonds een heel potje groenten met nog een beetje yoghurt als toetje. 's Middags dus langzaam boterham proberen en zodra ze op 1 snee brood zit, 'moet' de fles dus weg. Edit; ik heb trouwens niet gemengd met flesvoeding. Gewoon ineens van HA1 naar Standaard 2. Ging prima maar ze heeft geen gevoelige darmen.
Ik heb de eerste paar (3 of 4) flesjes gemengd. Daarna gelijk hele flessen van nummer 2. Ze heeft er geen last van gehad, maar ze heeft ook geen gevoelige darmen. Verder is het misschien een idee om de groente te vervroegen naar 16.00 en aansluitend evt. een flesje. Dan zal die wellicht minder melk drinken?
Hoi blondi, thanks voor je tips! Hij krijgt een stuk fruit (maak zelf) dit gaat er met genoegen in . Ik denk dat de fruit tijd ga vervroegen. Eerder ging Luca na de ochtendfles direct weer slapen. Maar merk dat dat niet echt meer lukt. Dan dus 8 uur fles en 9 uur fruit en half tien slapen. Dan kan ik voor de fles van 12 u met broodkorst beginnen (in het kader van overgaan op brood en wegvallen van die fles) Groentje ook ong een heel potje (maak ook zelf) maar als ik hier meer van zou geven eet hij het ook op...onze kids kun je qua eten dus wel met elkaar vergelijken ) Oke, qua overgang flesvoeding ga ik nog even denken. Ik blijf natuurlijk bij de comfort, dus heb niet het idee dat hij daar dan extra harde ontlasting van zou moeten krijgen? Blijft toch een beetje klooien he?
Ik denk dat de reactie van zijn darmpjes wel mee zal vallen als je bij comfort blijft. Maar dat kan jij zelf natuurlijk het beste inschatten. Hier is het 7:00 fles, 9:00 fruit en dan slapen tot ong 11:00. Dan krijgt ze brood maar dat vult natuurlijk nog niet echt dus dan nog een klein flesje, de hoeveelheid afhankelijk van het brood dat ze opeet. Je kan proberen of het gaat met minder flesvoeding, als hij honger heeft kan je altijd nog een klein flesje extra geven. Moet zeggen dat ze hier met een flesje van 90+3 er meestal wel weer even tegenaan kan.
Ja hoe je het ook wendt of keert, die flessen zullen echt op een gegeven moment kleiner moeten worden! Je zit al structureel over het maximum heen van 30 schepjes. Ik zou het voorlopig zoeken in het aanbieden van meer en vaker vast voedsel, en eerst die flessen kleiner krijgen. hij mag nu ook tussendoor gewoon water en thee drinken. Van opvolgmelk ag j niet meer dan 24 schepjes op een dag geven, dus daar kun j pas mee beginnen als er een fles minder is en de flessen kleiner zijn. Hij moet dan ook wel enorme plasluiers hebben nu, met i hoeveelheden?
Hier rechtstreeks van BV overgegaan naar nr 2. Nooit problemen mee gehad... Ben het wel eens met Dirksmama, de flessen zullen toch eerst kleiner moeten. Het maximum aan aantal schepjes per dag zit er niet voor niks aan!! Het is namelijk schadelijk voor de niertjes om meer te geven.... Je kunt dan misschien proberen ipv zo'n grote fles om bv wat extra fruit te geven of zo? Over een tijdje kun je ook beginnen met een broodkorst etc. Of inderdaad tussendoor water/ thee geven. Of extra water bij de fles ipv ook nog een schepje erbij.