Wanneer en hoe van 7 naar 6 voedingen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzanne75, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax is nu 6 weken en ik zit nog op 7 voedingen. Ik wou gaan proberen om naar 6 te gaan en heb dus nu 2 pogingen ondernomen om wat meer in de fles te doen om zo wat langer er tussen te kunnen laten. Maar beide keren spuugde meneer behoorlijk daarna. Hij heeft last van reflux dus ik moet voorzichtig zijn met zijn spugen. Vraag me af hoe ik ooit naar 6 voedingen kom?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lekker naar je kindje luisteren!
    Ik zou niet kosten wat kost een voeding eraf halen. Als je merkt dat HIJ dat niet aankan...lekker NIET doen!

Anders advies vragen bij mensen waarvan dit hun werk is, zeker met reflux.

Elmo

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Juist bij reflux is het beter om vaker op de dag kleinere flessen te geven, omdat er dan niet te veel druk op het maagklepje komt te staan. Ik zou lekker naar Dax kijken. Hij kan je zelf wel duidelijk maken wanneer het tijd is voor minder vaak een fles.

4. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Toen onze kleine na een week uit het ziekenhuis kwam, kregen we ook het advies om naar 6 voedingen te gaan. Maar hij kon het gewoon niet aan, zoveel voeding tegelijk gaf hem veel krampen. Dus hebben we de 7 voedingen wat langer volgehouden en heel langzaam de hoeveelheid voeding opgebouwd, echt met 5 cc per keer. Pas toen de 120/4 echt goed viel zijn we naar 6 voedingen gegaan...We zitten nu tussen de 5 en de 6 in, de ene keer 5 en de andere 6 afhankelijk van hoe de laatste voeding valt. Maar dan zitten we dus al op 150/5 al drinkt hij dat nog lang niet helemaal weg...

Deel Deze Pagina