Harde buiken wordt er gek van. 26wken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AnnaCF, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb van de week al een uur aan de ctg gelegen omdat ik om de 3 minuten harde buiken had. Het gekke was dat het juist door die banden om m'n buik veel heftiger werd. En het zakte wel direct af toen ze er af gingen.

Ik doe al super rustig aan maar mijn buik reageert zo gevoelig op de bewegingen van de baby(en hij is zo druk) of als ik m'n hand op mijn onderbuik leg. Dan wordt hij gelijk hard. Ook als ik op m'n rug lig of te lang sta. Kan soms niet eens de afwas doen zonder dat ik tussendoor even moet gaan zitten.

Hebben jullie tips wat ik kan doen om die harde buiken weg te laten gaan. Ik heb ze echt een paar keer per uur en soms eer onaangenaam. En heb echt geen zin om in het ziekenhuis te belanden of medicatie te moeten slikken.

2. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb er ook veel last van. Al rond de 20 weken.
    Ik heb elke keer dat ik opsta een harde buik, als mijn blaas halfvol is reageer ik al met harde buik.
    Als ik de trap oploop, als ik op mijn rug lig, enz.
    Ik vind het ook vervelend maar niet pijnlijk.
    Ik heb het vorige zwangerschappen ook veel gehad en geen vroegtijdige weeen ofzo.
    Nu ik zwangerschapsverlof heb is het ook niet minder, dus aan het drukkere werk lag het ook niet.
    Ik doe rustig aan en accepteer het maar.;)

3. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Geen tips, behalve super rustig aan doen. Tegen bedrust aan. Ik heb met 23/24 weken ook in het ziekenhuis gelegen door pijnlijke harde buiken die om de 2 minuten kwamen. Gelukkig gebeurde er niks qua ontsluiting en werd de diagnose gesteld op: gevoelige baarmoeder, slank lijf, strakke buikspieren en een druk kindje.. Bij mij hielp alleen complete rust.. Tot 28/29 weken heb ik niets gedaan, daarna langzaam weer wat kunnen fietsen en dingen in huis kunnen doen!

Echt naar je lichaam luisteren!

4. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ook bij mij hielp het goed om bijna bedrust te houden. Af en toe eruit voor een huishoudelijk taakje en dan weer op bed. De eerste dagen hielp het niets, maar na drie weken kon ik weer wat meer. Blijf wel relatief veel harde buiken houden en heb al weken oefen/voorweeen, Geen pretje :(

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Hmm ja helaas moet ik nu stoppen met werken. Want heb staand werk. Echt klote maar niks aan te doen. Helaas krijg ik nu wel bijstand omdat ik niet samen woon met de pappa vd baby.

6. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Ik heb ook best wel vaak een harde buik. Als ik ook maar iets te snel op sta, mn blaas vol is etc. Mijn verloskundige zegt dat als de harde buiken geen pijn doen, het niet zo heel veel kwaad kan.

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Enige wat helpt is rust. En zelfs dan had ik nog harde buiken.

8. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Hmm kwam er met douchen achter dat m'n baarmoedermond een heel klein beetje open staat. De harde buiken blijven ook dus heb weer de hele dag op bank en bed gezeten. En heel even naar de supermarkt gefietst.
    Maar ik blij toch wel ongerust. Gister ook vervelende harde buiken maar na een nachtje goed slapen is alles gewoon weer rustig.
    Heb eigenlijk niet zoveel zin de vk weer te bellen. M'n buik is nu redelijk rustig maar denken jullie dat die baarmoedermond een punt van zorg is? Morgen de vk even bellen? Of kan zoiets tot maandag wachten?
    Had het op die manier ook rond de 10 weken. En toen sloot hij ook weer uit zichzelf.

9. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Een baarmoedermond die open staat, is zeker een teken van voorzichtigheid!! Houd asjeblieft in gedachten dat je op een termijn zit, mocht de kleine geboren worden, het wel heel fragiel is en er ook nog een kans bestaat dat de kleine het niet haalt!! Dus niet afwachten om de vk te bellen, maar gewoon gelijk doen! En ook niet meer fietsen, pak nou gewoon even je rust.

Ik wil je niet bang maken oid, maar denk er aub aan dat je nog maar 26 weken bent!

10. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ik ben nu ook 26 weken zwanger en gister de halve dag een harde buik gehad. 's avonds ook last van een aantal voorweeen. Ik voelde de baby opeens tegen mijn ribben, dus m'n buik heeft een groeispurt gemaakt. Misschien kwam het daar vandaan. Vannacht heb ik goed geslapen en vandaag ging het weer goed.

Volgens mij is er niets aan te doen, behalve je rust nemen. Voor de één is dat een half uurtje liggen en voor de ander een paar weken.

Leg je erbij neer dat het zo is en neem een flinke stap terug.

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ja ik vind het wel lastig. En natuurlijk doe je er alles voor om de baby nu nog niet geboren te laten worden. Want al zou hij het halen, de kans dat hij dan voor altijd gehandicapt is is groot en dat wil ik niet op m'n geweten hebben.
    M'n buik is wel gewoon rustig en soepel nu. Alleen de baby is nog vrolijk aan het voetballen met m'n ingewanden 😁
    Ik ga zo douchen, lag nog in bed :p) en als het dan nog steeds wat open staat bel ik de vk.

12. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    En niet teveel voelen van binnen ;) Dat is ook niet zo goed zegt men!

Hoe gaat het nu?

13. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Nee doe ik helemaal niet. Maar haal altijd even de afscheiding weg onder de douche. ;) haha zit biet de hele dag met m'n vingers in m'n doos hoor haha.
    Maar goed normaal zou sex ook geen probleem zijn 😬
    Oeps lig nog steeds in bed 😳

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik moest van de VK een bekkenband gaan dragen omdat ik ook veel harde buiken heb. Ik moet zeggen dat het wel iets helpt.
    Ik had ze niet zo extreem en zo vaak als jij omschrijft (gelukkig).
    Door het ondersteunen van mijn banden is het iig wat rustiger.

15. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ja ik heb er ook een. Gebruik hem af en toe maar eigenlijk heb ik minder last als ik een strak hemdje draag.
    Het is namelijk m'n onderbuik die zo gevoelig is en juist de druk van een band daar maakt het dan erger :(

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Volgensmij is het allemaal weer normaal :)

Deel Deze Pagina