Wanneer en hoe vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Scoobje, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Wanneer hebben jullie aan de ouders/vrienden verteld dat jullie zwanger zijn?

Ik wil het graag op een originele manier brengen
    als ik het vertel, hoe hebben jullie het gebracht?

2. Corientjuh

7 nov 2007
    11
    0
    0
    Arnhem
    Allereerst gefeliciteerd!

Wij hebben het pas na een poosje verteld aan de familie. We hadden onze eerste echo afgewacht en vervolgens veel kopieen gemaakt van de echo-foto's. Die kopietjes hebben we vervolgens in een fotolijstje gedaan en ingepakt en als cadeautje gegeven aan familie en vrienden. Enorm leuk hoe ze dan reageren op het moment dat ze zien dat het een echo is van jullie kindje!

Ik weet niet of je zolang kunt wachten om het te vertellen, maar ons is het gelukt en iedereen was enorm verbaasd dat we zo lang ons niet hadden versproken!

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Onze ouders hebben we het al vrij snel verteld bij 7 weken geloof ik,

en de rest ietsje later. Wij hadden een fotolijstje met daarin de tekst..

Jullie kunnen me nog niet horen
    Jullie kunnen me nog niet zien
    In .......( maand ) word ik geboren
    Mag ik dan in dit lijstje misschien?

Nou de reacties waren overweldigend! :D

Succes, Groetjes Danielle

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij hebben het meteen al verteld na de eerste week. We konden allebei niet zwijgen, ondanks dat het nog erg pril is...
    We hadden voor ouders, schoonouders en mijn broer een zakje chocolaatjes met roze en blauwe muisjes laten inpakken en die cadeau gegeven en verder niks gezegd. Die reacties, ze vielen bijna van hun stoel, geweldig! En ik heb er geen spijt van dat ik het zo vroeg heb verteld. Ben hartstikke misselijk, moe en soms humeurig dus ze weten waar het aan ligt, ik zou het zo weer doen! Volgende week eerste echo, hopelijk heb ik dan voor de 2e keer goed nieuws!

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik het mijn ouders verteld toen we het zelf net 1 dag wisten. We hebben dit zo vroeg gedaan omdat mijn vader op sterven lag.
    De ouders van mijn vriend hebben we het met 9 weken verteld.
    Met 10 weken hebben we een goede echo gehad, dus met 11 weken mocht iedereen het weten.

Mijn ouders hebben we een fotolijstje met een gedichtje erin gegeven
    Mijn schoonouders hebben we een taart gegeven waarop stond: jullie worden opa en oma.

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben "gewoon" verteld dat we met z'n drietjes waren langsgekomen ipv met z'n tweeën.

Zulk mooi en groot nieuws heeft in onze ogen niet veel poespas nodig, zeker niet bij de 1e :D

7. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Met onze eerste zwangerschap hebben we een kaartje gemaakt. We hebben 2 honden, dus heb 2 mooie foto's van ze uitgezocht. Die uitgeprint en op het kaartje geschreven...wij krijgen er een (foto van de honden op de voorkant geplakt) en in het kaartje zelf...2 voeter bij (plaatje van babyvoetjes eronder). We hadden plotseling besloten om honden te nemen, niemand had van ons verwacht dat we echt honden zouden nemen. Dus onder het mom van...moet je nou zien wat wij in de brievenbus kregen...gaven we de ouders het kaartje...mijn schoonmoeder dacht dat we nog een hond bij zouden nemen, maar toen ze de babyvoetjes zag snapte ze het best snel haha. Helaas is die zwangerschap niet goed verlopen.

Bij deze zwangerschap heb ik het tijdens het eten laten vallen, maar ze hadden het eerst niet eens door. Totdat ik weer iets zei en mijn schoonmoeder me heel raar aan zat te kijken hihi. Mijn moeder snapte het gelukkig een stuk sneller.

Vrienden en de rest van de familie hebben we het pas na 11 weken verteld.

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik ben nog niet zwanger helaas maar weet al wel hoe ik het wil gaan vertellen.

Ik wil als ik 12 weken ben een 3d echo laten maken op dvd en die dan kado geven aan mijn ouders en schoonouders.

9. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

de dag van testen heeft onze dochter een cadeautje aan mijn moeder ( haar beppe) gegeven
    in het cadeautje zat mijn dochter haar eerste pakje met de test, mijn moeder begreep het eerst niet totdat ik tegen onze dochter zei, : wat krijgt jildou, waarop ze antwoorde boertje(broertje) en ik weer: of een , jildou weer zusje.
    en toen snapte ze het,

dit was rond 4 uur dus hebben we gewacht tot kwart over 5 want dan kwam mijn vader thuis, en de vorige keer hadden we het hem verteld door de telefoon heen, en dat wou ik niet meer, dus mijn man kwam om 5 uur ook bij mijn ouders thuis en toen hebben we het hem verteld, en ook mijn broertje wist het toen al.

de volgenmde dag hebben we het mijn man zijn ouders en broertjes en zusjes verteld, ze waren allemaal verbaasd. en vonden het geweldig nieuws.

verder weet de rest van onze families het nog neit.
    14 juli hebben we de eerste echo en de 13 viert mijn pake zijn verjaardag.
    dus nu hebben we voor onze dochter een t-shirt besteld met een tekst erop:

voorkant:
    binnenkort speel
    ik niet meeer
    in mijn

achterkant:
    eendje (plaatje)

die trekken we haar de 13de aan.
    dus zodoende kan dan de familie zien dat er eent tweede kindje op komst is.

(bij de eerste hebben we niks speciaals gedaan, gewoon gezecht dat beide ouders opa/oma, pake/beppe worden en de ooms en tantes zo ook.)

succes met het verzinnen van iets speciaals om eht te vertellen en gefeliciteerd met je zwangerschap.

familie veenstra

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    wij hebben een echo foto in een lijstje gedaan met het gedichte wat dani beschreef ......we hebben het pas verteld toen we een goede echo hadden gezien

Deel Deze Pagina