Ik wil graag jullie ervaring van een opvouwbare bolderkar. Ik zat er aan te denken eentje aan te schaffen voor bijvoorbeeld een dagje uit. Leek me wel handig met 2 knullen en tassen. Maar past dit ook en zit dit wel een beetje? En is trekken wel zo fijn, of een buggy duwen beter?
Mijn ouders hebben er een. Ik vind het niet handig rijden, na een hele dag ermee aan de sjouw ben je denk ik gesloopt. Het is ook allemaal wat wiebelig, je loopt veel te corrigeren. En als je een beetje actievelingen hebt die er graag in gaan staan tijdens het rijden,is het ook niet zo veilig. Of het bij jou nog past weet ik niet, die van mij zijn een stukje kleiner, 3,5 en 1,5 jaar en ook de oudste is nog geen meter. Daarmee is de ruimte om te zitten niet het probleem. Ik zou toch gewoon een buggy voor de jongste meenemen (kan je ook aardig wat in het mandje kwijt of eraan hangen) en de oudste kan denk ik wel zonder wielen, en desnoods een eigen rugzakje dragen?
Wij hebben er ook eentje. Ik vind het juist heel handig. Onze oudste zit er niet meer zo vaak in, maar ze kunnen er wel samen in. Dan zitten ze naast elkaar en kunnen de strandspullen er ook nog bij. Vorig jaar hebben we de wagen ook meegenomen naar de efteling (weekend). Dat ging ook heel goed. Je bent toch niet de hele dag dat ding aan het trekken. Je moet er trouwens wel een beetje handigheid in krijgen. Erin staan doen onze meiden niet. Maar ja, dat lijkt me in een buggy ook niet veilig.. Er zelf in en uit klimmen kunnen ze wel. De jongste heeft er zelfs heerlijk in liggen slapen. En de wagen is echt makkelijk in en uit te klappen.
Wij hebben er sinds kort ook een en vind het super. Gebruik hem ook best veel thuis als we de hond uitlaten en naar het bos gaan. Is best een stuk lopen en zo kunnen we dat gemakkelijk naar toe en kunnen ze in het bos nog rond rennen. Ja het is wel soms even corrigeren dat ze goed moeten blijven zitten maar dat is gewoon consequent zijn.
Wij hebben er geen eentje maar op vakantie hadden mensen waar wij mee optrokken wel een opvouwbare bolderkar mee. Ideaal ik ga er zeker ook eentje aanschaffen volgend jaar voor vakantie. Zo makkelijk alle handdoeken erin , koelbox , speeltjes , kindjs erin en naar het zwembad (strand).
Ik zoek er ook een. Heeft iemand zo'n 'MacWagon' bijvoorbeeld? Of een 'beachtrekker', 'Puky', 'ulfbo' (vraag me af of dat het geld echt waard is). Wij willen er ook echt dagtochten mee kunnen maken, dus moet ook bos en strand aankunnen.
Wij hebben er ook één. Officieel mogen er geen kinderen in, trouwens. Wij hebben er een kussen voor een tuinstoel in liggen, voor wat extra comfort. Dat past precies: het ruggedeelte ligt op de bodem van de wagen en de zitting staat recht overeind tegen de korte zijkant als rugleuning. Inmiddels wordt het met een (flinke) knul van 5,5 en een broertje van 2 wat krap om er samen in te zitten, maar het past nog net. Een tas erbij wordt lastig. Maar vorig jaar zomaar ging het nog wel, de twee jongens er samen in en een luiertas erbij. Maar mijn ervaring is dat ze er zelden samen in zitten. Onze jongste helpt liever met trekken dan dat hij er in zit. En tegen de tijd dat hij echt moe werd, moest grote broer er sowieso uit want dan gebruikten we de bolderkar als rijdend campingbedje. Broertje erin en maar rijden tot hij in slaap valt. Ideaal.