wanneer en hoelaat leggen jullie je baby in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolfijntje1985, 18 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Mijn meisje heeft nog totaal geen regelmaat met voedingen, dus valt er nog weinig te plannen. Als we gaan wandelen doe ik dat altijd met de wagen met wieg, dus dan slaapt ze daar gewoon in, dan is het toch iets minder vermoeiend voor haar.

Verder is t hier zoals bij de meesten hierboven. Per keer is ze ongeveer 1.5 uur wakker. Daarna gaat ze weer haar bedje in, wakker of slapend. Ik merk aan haar bewegingen en geluidjes dat ze moe wordt en dan gaat ze naar boven. Dan slaapt ze meestal anderhalf a 2 uur en dan haal ik haar er weer uit. Eerst verschonen, dan voeden en dan spelen, knuffelen en de box enzo. En dan weer bij vermoeidheid naar bed etc etc.

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

In mijn ogen is een box om te spelen en een wiegje/ledikant om te slapen.

Mijn zoontje heeft in het begin inderdaad de meeste tijd in zijn kamertje doorgebracht. Niet echt gezellig, maar wel beter voor hem.
    Als hij wat ouder wordt, dan zal hij ook steeds wat langer wakker zijn en brengt hij wat meer tijd bij jou in de woonkamer door.
    Toen hij ongeveer 5 weken was ging het als volgt: Hij werd wakker, kreeg een schone luier, daarna de fles en nog even een half uurtje in de box om daarna weer naar zijn bedje te gaan.
    Nu is hij 4,5 maand en gaat het nog steeds hetzelfde, alleen is hij nu ongeveer anderhalf uur in de box. Hij gaat meestal jammeren/jengelen of in zijn ogen wrijven als hij het zat is, dat weet ik dat het tijd is om hem naar boven te brengen.

Hoe wij het doen als we weggaan? In het begin zijn we niet echt weggegaan om te winkelen. We waren alleen langere tijd weg als we op visite gingen bij iemand. Een baby kan ineens honger hebben en dan kun je niet altijd wachten tot je weer thuis bent. Vandaar dat ik het belangrijk vond om rond dat tijdsstip ergens te zijn waar ik zijn voeding kon klaarmaken. Een uurtje winkelen lukte wel, maar een hele ochtend weg, vond ik erg moeilijk qua voedingstijden.

Groetjes Saskia

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    eerst de voeding en dan in de reiswandelwieg zodat ze daarin in kon slapen, en ik kon wandelen...dat vindt ze nog steeds het heerlijkste wat er is...wandelen met een volle buik en slapen in de buitenlucht!

Deel Deze Pagina