Wij hebben de Joolz kinderwagen, maar geen gewone wieg. We zaten eerst te denken om het ledikant op onze slaapkamer te zetten in het begin ivm de borstvoeding. Nu las ik in een oud topic op dit forum dat sommigen ook gewoon de reiswieg van de kinderwagen gebruiken. In de Joolz zit zo'n Aerosleep matrasje, lakentje/waskussenhoes erover, met een wieglakentje en een wiegdekentje eroverheen en klaar? Heeft iemand dit ook gedaan en beviel dit? Nog tips?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar! Zet je dan de reiswieg gewoon op het onderstel? Of haal je de wieg er van af? Groet, liset
Wij ook! Er ligt nu zelfs 1 in te slapen Wij hebben voor de tweede wel een ander matrasje gekocht.. Want die er bij zat was helemaal plat. Nu een wat dikker mateasje. Wij hebben de bak op een brede stoel staan.
Ik gebruikte de kinderwagen overdag wel beneden om haar in te laten slapen, 's nachts sliep ze wel gewoon in haar gewone wieg ( Of eigenlijk bij mij in bed ) maar de joolz wagenbak is in iedergeval ruim genoeg om in te slapen ja. Hoeslakentje, hydrofiel onder hoofdje ( Voor spuugplekken makkelijk te verschonen ) lakentje en dekentje. Kan prima!
Wij hebben ook de Joolz, en gebruiken de reiswieg als wiegje overdag. Bevalt prima! Idd hoeslaken over het matrasje, en een hydrofiel luier, en dan een lakentje plus dekentje.. Als we geen familiewieg hadden boven, had ik hem ook 's nachts gebruikt...
Oké, goed om te weten dat anderen dit dus ook doen. Hoef ik ook niet nog eens geld uit te geven aan een wieg + matrasje als ik de baby toch niet al te lang bij ons op de kamer wil laten slapen. Bedankt voor jullie reacties!
hier ook gedaan, alleen de kraamhulp schreef het wel op in het verslag, dat ze ons de gevaren van het slapen in de kinderwagenbak had verteld. Maar ons is het bevallen gewoon op het onderstel in de kamer.
Ik neem aan: verminderde lucht circulatie door de gesloten zijkanten. Zowizo moet je je kindje binnen altijd met de kap naar beneden te slapen leggen!! Een kinderwagen bak is natuurlijk geen bedje. De adviezen wisselen, sommigen vinden het geen probleem, de anderen zeggen "Het is er niet voor bedoeld en niet 100% geschikt" doordat je dus geen tralie of spijlen zijkant hebt. Maar een andere vraag; waarom wil je je kindje niet "al te lang" bij jullie op de kamer late slapen, en wat is "niet al te lang"? Het is juist zo fijn om je kindje dichtbij je te hebben en met nachtvoedingen ook erg makkelijk ( Euh en nachtvoedingen hadden wij zeker tot 5 maanden! )
Wij hebben ook de joolz. In principe slaapt ze thuis altijd in het ledikantje. Maar we hebben haar een paar keer in de reiswieg laten slapen, bijv. als we op bezoek gingen bij mensen en twee nachtjes toen we een weekeindje weg waren. En ze ligt er natuurlijk in als ik door de stad loop. Ze slaapt er prima in. Als standaard wieg zou ik het echter zelf niet doen. Inderdaad i.v.m. de verminderde luchtcirculatie, maar ook omdat het toch allemaal wat krapper is dan een gewone wieg / ledikant, dus het is minder makkelijk opmaken en legt zo'n kleintje er toch wat minder makkelijk in. Onze dochter ligt regelmatig heel erg met haar armpjes te maaien en in de reiswieg slaat ze dan tegen de rand. Aan de bovenkant is die natuurlijk hard, dus daar wordt ze wakker van. Nou wordt ze zowieso vaak wakker als ze met haar armpjes maait, ook in haar eigen bedje, omdat ze zich in haar eigen gezichtje slaat, maar ik wil niet dat ze zich onnodig pijn doet aan de rand van de reiswieg.
Oooo, kijk dat van die luchtcirculatie wist ik niet. Vind ik idd wel bezwaarlijk. Dan ga ik denk ik toch het ledikant naar onze slaapkamer verkassen, neemt gewoon wat meer ruimte in, maar het past wel. De reden waarom ik de baby niet al te lang bij ons op de kamer wil is ivm onze twee katten. Die slapen normaal heel vaak bij ons op de slaapkamer, maar als de kleine hier slaapt dan wil ik dat niet omdat ik van die enge verhalen lees over katten die op hoofdjes gaan liggen. Ik zou het mezelf nooit vergeven. Dus daarom wil ik na niet al te lange tijd de baby naar zijn/haar eigen kamertje doen, maar misschien dat ik tegen die tijd er wel heel anders naar kijk en denk; de groeten met die katten, ik wil mijn baby op de kamer. Ik zit gewoon al heel lang te twijfelen hoe ik het wil aanpakken. Ben gewoon een sucker voor mijn katten
Vandaag aan de kraamhulp gevraagd en zij vond het een prima oplossing. Vooral omdat pasgeboren baby's zich beter warm houden in zo een bak. En ze vaak ook rustiger slapen door de geborgenheid. Luchtcirculatie is geen probleem, die is prima zeker met de kap open.
Ik heb dan geen Joolz maar de Mutsy 4 rider, ook een grote bak. Ik wil de baby de eerste nachten ook bij mij op de kamer hebben en had het er tijdens de intake met de kraamhulp over en zij vond het geen enkel probleem om de baby in de kinderwagenbak te laten slapen. Ik vroeg ook naar de luchtcirculatie en inderdaad zolang de kap open is, heeft dat geen enkel verschil met een mozesmandje of traditionele wieg (zonder spijlen) dus wat haar betreft geen enkel bezwaar!
( Hier ook een kat die op 't voeteind slaapt, toen dochtertje heel klein was mocht de kat even niet op de kamer, maar snel genoeg merkten we dat de kat echt een gigantische pesthekel heeft aan mn dochter en er echt niet vrijwillig in de buurt komt. Makkelijk, want hij ligt dus pertinent aan de andere kant van het bed als mn dochter! - ze slapen vaak beiden in 't grote bed )