Wanneer en waar jouw vliezen gebroken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nancydierengek, 16 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Lag aan het infuus met weeënopwekkers. Voelde ineens enorme drang om te plassen. Duwde op de knop voordat een verpleegster langskwam maar was een stagiaire dat niet wist hoe ze de ctg moest loskoppelen. Ineens was alles kletsnat was geen urine maar wel degelijk mijn vliezen die gebroken waren.
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Bij mijn zoon brak de verloskundige m’n vliezen op het bed om de ctg op z’n hoofdje te kunnen zetten.

    Bij mijn dochter braken ze op de bank terwijl ik de was aan het opvouwen was.
     
  3. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Bij mijn dochter zijn ze bij 3cm in het ziekenhuis gezet.

    Bij mijn zoontje zijn ze bij 29 weken op mijn werk gebroken, sprake van een hoge vliesscheur. Had t niet door want was precies op moment dat ik naar t toilet moest en ik dacht dat ik te laat was gegaan.

    Volgende dag ook klein beetje verloren toen ik in bed lag, die nacht best veel verloren en de volgende ochtend contact opgenomen met de verloskundige en tegen de middag werd ik opgenomen.
     
  4. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Tijdens een perswee in bed, gelukkig hield de molton het :D
     
  5. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.855
    1.671
    113
    Vrouw
    Bij de eerste thuis gebroken door de vk met 5 cm.

    Bij de tweede zat ik thuis in het beval bad en voelde ik opeens plop. Ideaal want een beetje meer of minder water maakte daar niet uit :p
     
  6. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.461
    4.645
    113
    Eerste vier door VK/gyn gebroken.
    Bij de vijfde prematuur gebroken vliezen op ong. 35 weken, duurde daarna nog bijna 3 dagen voor ik weeën kreeg.
    En bij de zesde braken de vliezen toen ik begon met persen (39wk).
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bij m’n dochtertje geprikt bij 10 cm.

    bij m’n zoontje thuis in bed. Dachten we gezien de hoeveelheid.
    Tot 2 uur later de vliezen echt braken. Wat een plens kwam er uit.. kleine 2 uur later was de kleine man er met nog een flinke golf vruchtwater
     
  8. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    Ik was om 17.00 uur gestript door de gynaecologe en we hadden een afspraak om 6.00 uur de volgende dag om ingeleid te worden. Ik had last van weeën en ben 's avonds gewoon in de zetel blijven liggen. Om 1.00 uur middernacht stond ik op om wat water te drinken en toen voelde ik mijn water breken. Snel handdoek genomen en mijn man uit bed gaan halen.
     
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.155
    1.079
    113
    Bij eerste in ziekenhuis toen ik mijn broek aan uittrekken was tijdens bevalling om inwendig onderzocht te kunnen worden: 8 cm ontsluiting.

    Bij tweede thuis met 10 cm ontsluiting. Pats! Echt enorm plens water, droop over de rand van bed... Baby spoelde ongeveer met vruchtwater naar buiten, is al zuchtend geboren binnen enkele min.

    Bij derde thuis toen ik naast bed van oudste stond. Opeens 'plaste' ik in mijn broek en met iedere stap die ik zette kwam een nieuw golfje naar buiten. Meteen plat op bed gaan liggen ivm niet ingedaalde baby. Daarna platte bedrust opgelegd gekregen door VK. Daar heb je die po/ondersteek dus voor in huis gehaald :rolleyes:... Heb uren plat moeten blijven liggen.
     
  10. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Eerste keer doorgeprikt in het ziekenhuis. Tweede keer was ik de hond aan het uitlaten en toen voelde ik het stromen. Ik moest nog 1,2 km terug naar huis lopen met een koude kont :D
     
    Lovieyou, JupitR en Emsy vinden dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ik zie het helemaal voor me :roflmao:
     
    Dogpaw vindt dit leuk.
  12. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Thuis, 5:15 in bed. Wat lichte weeën s'nachts gehad. Ik dacht: ''Ik ga ff zitten in bed''. Ik hoorde KNAP in m'n buik, en daar stroomde het.
     
  13. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Bij volledige ontsluiting laten prikken.
     
  14. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.524
    3.216
    113
    Vrouw
    Met 34+2 verloor ik steeds kleine beetjes vocht waarvan ik dacht dat het urine was. Bleek later dat ik een hoge vliesscheur had en met 34+3 is onze dochter geboren.
     
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.162
    15.235
    113
    - in bed tijdens het slapen
    - in het ziekenhuis
    - thuis tijdens strippen
    - in het ziekenhuis
    - thuis toen ik bedden aan het opmaken was
     
  16. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.213
    6.748
    113
    Vrouw
    - Spontaan, in bed in een hotel, daarna begonnen een paar uur later de weeën
    - In het ziekenhuis ergens rond 7 cm ontsluiting door arts gebroken, om de weeën meer kracht te geven
    - Vlak voor de persweeën of tijdens de eerste perswee. Iig 3 minuten voordat zoon geboren was
     
  17. Aries

    Aries Niet meer actief

    Beide keren in bed voor de weeën begonnen. De eerste keer werd ik wakker met gebroken vliezen, geen idee hoe lang daarvoor dat toen gebeurd was, maar had nog geen nat bed. De tweede keer lagen we net in bed en voelde het ineens alsof er een ballon knapte in mijn buik.
     
  18. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Thuis, werden mijn vliezen door de verloskundige gebroken bij 6 cm ontsluiting.
     
  19. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.693
    3.477
    113
    Drie keer door de verloskundige gebroken tijdens de bevalling.

    De 1e twee keren omdat het tijd werd om de persen en ze er nog lekker stevig in hingen:D en de laatste keer omdat de ontsluiting bleef hangen rond de 6 cm om te kijken of dat de boel een beetje vooruit zou helpen. Met het breken leek de boel in 1 klap open te ploppen (en dat voelde minder grappig dan het klinkt) en zat ik direct op 10 cm.
     
  20. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Spontaan thuis op de gloed nieuwe bank, was net voor het avond eten. Lag naar het nieuws te kijken en even bij te komen toen ik van binnen wat voelde knappen en daarna vruchtwater voelde stromen.
     

Deel Deze Pagina