Hoi allemaal, Ik vroeg me af met hoeveel weken jullie de eerste zwangerschapskleding hebben gekocht. en waar, omdat ik naast de noppies-winkel niet veel zaken ken die zwangerschapskleding verkoopt. ik heb begrepen dat de miss-etam dat wel doet in ieder geval. ik ben nu 7,5 week en kan nog wel ff door met mn gewone broeken(zaten al ruim) maar uiteindelijk wil ik wel gaan shoppen! Dus.. *met hoeveel weken droeg jij positiekleding/buikbanden? *waar ging je shoppen?
Ik had vrij snel al een buik , dus had met 10 weken al 3 zwangerschapsbroeken in huis.. Ik ben naar de prenetal gegaan , daar vond ik ze nog redelijk te betalen en gewoon lekker simpel. Ik heb wel buikbanden besteld , maar nooit gedragen! Zonde van me geld dus.. Verder heb ik veel jurkjes XXL gekocht , gewoon bij de Hema. Daar heb ik tenminste nog wat aan na me bevalling. Suc6 met shoppen
Ik ben met 15/16 weken voor positiekleding gaan shoppen, toen werd het ook wel nodig want broeken gingen in ieder geval niet echt meer dicht. Miss Etam heeft idd positie, verder C&A, H&M. Ook heb je vaker in grotere steden ook winkeltjes met alleen maar positiekleding maar dan zul je moeten zoeken, op internet ofzo of in de stad zelf.
ik heb nog voor de 10 weken mijn eerste broeken gekocht. Vooral spijkerbroeken omdat mijn eigen gewoon te strak zaten. Bij de prenatal gekocht. Met 12 weken mijn eerste buikband gekocht, tot nu toe 1 keer gedragen. Verder pas ik overal nog prima in.
Ik heb zelf wat kleding van bellyfashion.nl gekocht..Die hebben gelukkig ook grotere maten.. Miss Etam past meestal mij net niet.. Shirts heb ik bij M&S.. Gewone collectie, maar zit perfect.. ( mij althans....)
wanneer, dat ligt er helemaal aan. wanneer je eigen broeken niet meer lekker zitten. Bij de eerste kocht ik mn eerste broek net na de 3 maanden. Nu draag ik al vanaf 9 weken mn eigen broeken niet meer, die zaten wel al strak moet ik zeggen.... Waar, idd; C&A, H&M, miss etam, prenatal, hema(basis), en internet; neckmann, wehkamp.... succes. ps buikbanden, als je die al draagt, is dat pas later in de zwangerschap, tot de 20 weken eigenlijk nog niet. OF je draagt ze over je eigen broek, als je die niet meer helemaal dicht krijgt, maar mijn voorkeur gaat op dat moment toch naar een positiebroek...
Bij mn 1e zwangerschap met 22 weken, nu met 20 weken. Miss etam valt voor mij veels te groot, zeker qua broeken. Sowieso vind ik postiespijkerbroeken kopen echt een ramp, heb nog geeneen goed passende en zooooo slank ben ik nou ook weer niet . Ik los het dus veel op met jurkjes en leggings, vd prenatal of idd de kleinere positiekleding winkeltjes.
ik ben vanaf 23 weken positiekleren gaan dragen. heb 2 broeken bij de etam gehaald, die vallen idd ruim dus ik heb ze kleiner gemaakt. ik draag ook veel jurkjes en die haal ik bij prenatal, en een paar jurkjes die ik al had kan ik nog gewoon aan. ik draag ook nog een stuk of 4 tshirts die gewoon zijn, geen positie dus.
ik ben zo ongeveer met de 13 weken aan de positiebroeken gegaan. Deze kocht ik bij de prenatal. Ze hebben daar een soort van wijde stoffen broeken, ik woon in die broeken Positie bovenkleding heb ik eigenlijk nooit gekocht. Ik lostte het op door bij de zeeman van die korte jurkjes/tunieken te kopen. De mode van nu is toch met een accent onder je borsten, dus mijn buik paste er prima, nu nog steeds eigenlijk. Dit deed ik eigenlijk met dezelfde gedachte als Nathalie, nu heb ik er na de bevalling ook nog wat aan.
Ik vanaf een week of 20, maar als het zou moeten zou ik gewoon mijn eigen broeken nog aankunnen. Zolang de knoop, rits etc. onder mijn buik zit, lukt dat nog prima. Ik doe het echter niet omdat ik wel merk dat de kleine er tegenaan schopt. Ik heb basisdingen bij Miss Etam gehaald zoals leggings en rokjes, verder wat shirtjes bij H&M. Ik heb vooral ook nog heel veel van mijn 'gewone' collectie aan hoor. Het kan best lang mee, maar dat ligt ook weer aan hoe je groeit uiteraard...
Ik draag heupbroeken en daar gaat de buik boven. Maar ik pas er een aantal niet echt meer, en woon in die heerlijke broeken van 15 euro van de h en m (een soort zomerbroek met een elastiekenband, ze hebben er 4 kleuren van ofzo, en het is geen positiebroek). Gisteren voor het eerst een buikband, niet zozeer voor de ruimte in de diepte als om te voorkomen dat mijn beginnende bolletje steeds onder de hempjes vandaan piept.
Nog voordat ik wist dat ik zwanger was irriteerden mijn gewone spijkerbroeken me al bij de knoop, maar dat heb ik ook vaak zat in 'normale' toestand dat ik er niet veel aandacht aan schonk. Ik heb de eerste weken zoveel mogelijk wijdere broeken van mezelf aan getrokken, en was blij dat ik eindelijk de 12 weken voorbij was (wegens 2 eerdere miskramen) en durfde toen eindelijk wat kleding te kopen. Ik heb in totaal 3 broeken gekocht, eentje bij babydump en twee bij prenatal. En ik heb twee buikbanden gekregen van mijn tante, maar die heb ik nog steeds niet gedragen, mijn buikje is wel zichtbaar maar groeit niet zo hard dat ik vind dat er al een buikband om kan, dat draag ik pas als ik een flinke buik krijg. Verder heb ik geen enkel ander positie kleding stuk aangeschaft, was ook niet nodig want kom om in de lange hemd/shirts en bolero topjes, dus ik kan combineren naar lieve lust.
Geboortewinkel in Amsterdam, H&M, C&A... Futur maman in Haarlem Gewone kledingwinkels... alles waar een buik in past... leggings een maat te groot! In week 11 had ik 1 broek voor de zekerheid gekocht, zodat op het moment dat ik niet meer in mijn gewone kon, een broek had die ik wel aan kon trekken! Ik heb pas meer spullen gekocht in week 14 toen ik mijn eigen kleding geleidelijk niet meer paste en sindsdien elke week 1 nieuw dingetje ongeveer... (varierend van een echt kledingstuk tot een riem of schoenen) die te combineren is met de spullen die ik al had, om de gaderobe een beetje aan te vullen en gewoon elke keer weer even leuk te shoppen!
De eerste broeken heb ik al op de 9 maandenbeurs gekocht bij Miss Etam. Ik was toen nog maar net zwanger en had het helemaal niet nodig, maar ze waren zo goedkoop dat ik dacht "waarom niet". De echt leuke positiekleren heb ik voornamelijk bij de H&M gehaald met 16 weken ongeveer. Ik vind de H&M kleren echt heel erg leuk en niet zo ouwewijverig als sommige andere merken. Van een vriendin heb ik vervolgens 3 tassen vol met positiekleren gekregen. Ik ben vooral blij met de 2 jurkjes die daar bij zaten. Ik zou nooit een jurk hebben gekocht (zonde omdat ik zo weinig jurken draag), maar nu het wat beter weer wordt is het wel zo lekker.
Het eerste wat ik kocht was een positiebroek met ongeveer 12 weken. Gewoon een zwarte joggingbroek van de H&M voor thuis. Positietruien kwamen pas veel later, rond 20 weken ofzo en dan nog zaten ze nog niet echt goed (van voren veel langer). Ik koop mijn positiekleding bij H&M, babywinkels, Prenatal. Maar je kunt ook makkelijk normale jurkjes aan, hoor. Gewoon de wat rekbaardere, wijdere jurkjes. Heb ik ook genoeg van. Ik vind de positiekleding van H&M het leukst EN betaalbaar.
Oh ja trouwens... De eigen kledinglijn van Prenatal raad ik je niet aan. Echt slechte kwaliteit en het valt niet mooi!! Heb eerder een truitje weg moeten gooien. En ik heb laatst een gebreide jurk gekocht in maat S waar ik bijna in verzuip en de kwaliteit is niet zo denderend.
esprit maternty via internet. omdat de broeken van esprit onder de buik lopen. zit erg lekker. al vanafde week 8. ook vanwege mijn spastische darmen.