Niet dat mijn man persee moet drinken hoor, zo doordeweeks en als we gewoon thuis zijn drinkt hij nooit. Maar als we bv naar een feestje gaan vindt hij het wel gezellig om een paar pilsjes te drinken. Nu vroeg ik mij af vanaf hoeveel weken voor de bevalling mag de man geen alcohol meer drinken?
goh hij mag toch blijven drinken? of versta ik de vraag nu verkeerd? BEN je bang dat hij je niet meer naar de kliniek zal kunnen voeren als het zo ver is? OF is het omdat je het zelf niet zo leuk vind om hem te zien drinken en jij niet ook een heerlijk pintje kan drinken (ken ik )
Ja stel dat we op een feestje zijn, en hij heeft een aantal pilsjes op en het is zover mag hij niet meer rijden. Dus vandaar deze vraag. Maar omdat hij niet meer mag drinken omdat ik jarloers ben dat ik nu niet mag drinken is zeker niet het geval hoor Ik drink namelijk zelf bijna nooit.
LOLZ ik denk dat jij ook zelf eens met je vriend over dit moet praten en overeenkomen vanaf wanneer je vriend zich bepeerkt dat 1 of 2 pintjes bij ons ging dat gewoon zo; aan 37 weken dronk mijn vriend enkel nog eens bij familie ofzo (en dan echt bijna niks)nu, aan 40 weken zei hij zelf dat er geen alcohol meer in huis komt, zolang ik niet bevallen ben hij zal dit zelf ook wel aanvoelen denk ik xxx
oja ik vond het dus wel echt niet leuk dat hij bv veel dronk op een feestje terwijl ik eig niks kon drinken (al heb ik wel es 1 kriekje ofzo gedronken) heb hem er dan ook met hem over gepraat en sinsdien beperkt hij zich wel tot 2 of 3 pintjes (hij hoeft van mij niet helemaal te stoppen, hij is ook niet zwanger he ,) wel lief van hem xxx
Nou van mij hoeft ie echt niet te stoppen met drinken, mij maakt dat niks uit. Maar dat komt misschien omdat ik zelf zelden drink. Dus ik mis het ook totaal niet. Het gaat mij er meer om van dat hij altijd naar het ziekenhuis kan rijden als het begint.
uhu maak gewoon duidelijke afspraken daaromtrent dattie zich beperkt tot een paar pintjes e-met tussenpozen water erin dan komt dat wel goed
Nou, het gaat er niet alleen om dat hij niet meer kan rijden, vind ik. Het gaat er VOORAL om dat ik er niet aan moet denken dat mijn vriend stomdronken bij de bevalling zit. Dat zou ik heeeeeeeel erg vinden, dan heb ik niks aan hem. Toevallig gaat mijn vriend vanavond naar een verjaardag. Ik heb geen zin mee te gaan. Maar ik weet dat op die verjaardagen flink wordt gedronken. Gelukkig heeft hij zijn vrienden aangegeven dat veel drinken er niet meer in zit. Zegt ie: 'Ik denk aan de kleine'.
Nou mijn man drinkt zich nooit stomdronken dat is een ding wat zeker is, teminste ik heb het nog nooit meegemaakt. Maar dat is natuurlijk ook de rede dat ik het vraag.
Gelukkig taalt die van mij niet naar drank.. Als er al wat in huis was, was t berenburg.. omdat ik t zo lekker vind.. Laatste slok drank heb ik vorig jaar gehad en m'n man trouwens nog langer geleden.. die was BOB op die avond.. Toen wisten we nog niet dat we 4 dagen later positief zouden testen..
Mijn man dronk bij de eerste na 37 weken zwangerschap niet meer omdat hij absoluut niet rijd met drank op, al is het maar 1 slok en aangezien hij in het weekend wel eens een biertje drink was de keuze snel gemaakt voor hem en bij deze doet hij weer precies hetzelfde..
Mijn man en ik hebben afgesproken dat hij na 37 weken niet meer drinkt. Persoonlijk vinden we dat er ook met 1 biertje op niet meer gereden kan worden, dus hebben we dat afgesproken. Verder maakt het me niet uit en ben ook echt niet jaloers, houd namelijk zelf niet van alcohol.
Wij hebben de afspraak gemaakt dat mijn vriend na 38 weken niet meer dan 2 biertjes drinkt. Hij heeft geen rijbewijs dus daar gaat het niet om. Maar wil wel dat als ik ga bevallen hij daar met de volle 100% bij is.
Hm, dan hebben wij een probleem want we hebben geen auto... Maar REKEN maar dat we in het ziekenhuis terecht komen, desnoods kaap ik een taxi! Maar idd, een dronken vent die mee moet puffen tijdens je bevalling, daar zit je niet op te wachten. Ik ga snel even een afspraak maken met mijn kerel...
Ik wil mijn vriend niet eens naast me hebben joh als hij dronken zou zijn. Dan beval ik liever zonder hem. Vind dat ook onvergeeflijk als een kerel het nog presteert stomdronken te worden als zijn vrouwtje op het punt staat te bevallen.
ik heb met die van mij afgesproken dat ie een maand van te voren uit gaat kijken. hij is nog al een steviger drinker met al zijn vrienden en party's helpen dat niet echt minder te worden. Daarnaast ook drugs gebruik bij dat soort gelegenheden. we hebben afgesproken dat 15 augstus zijn laaste feestje is dan is decibel en gaat ie nog lekker met zijn makkers heen. Maar daar wil hij zelf al wat rustiger aan gaan doen. Daarna mag ie best een biertje of 2 van mij , maar idd liefst met mensen om ons heen die ook kunnen rijden indien nodig , niet iedereen rond oms heen drinkt alcohol hihii. maar die verantwoordlijkheid had ie zelf al, er zijn geen feestjes geplant doo rhem na 15 augustus t/m iig halverwerge okt. dan is de kleine ern zeker en hebben we ook samen 3 weken samen gehad ( hij krijgt 3 wkn vak na bevalling) , van mij part mag ie daarna wel naar feestjes, maar beperken tot beperkt alcohol gebruik ( zijn eigen woorden ) en geen drugs en zo.. dus ja , denk dat dit vooral zelf groeit. ook als ik het hier zo lees, komen de mannen vaak zelf met het voorstel.... jaaa ze voelen zih steedds meer verantwoordelijk he dus ja .... hihih wel schattig
Nou mijn man is niet zo van het uitgaan. Maar mijn man drinkt zo wel een paar pilsjes op een feestje, gewoon voor gezelligheid, maar nooit grote hoeveelhede, dus ik hoef niet bang te zijn dat ik zatte man aan mijn bed krijg Maar ik moet er niet aan denken om met een taxi naar het ziekenhuis te moeten. Mijn man moet gewoon 4 weken van te voren geen bier meer drinken.
Toevallig zei mijn vriend van de week nadat ie met de buurman een aantal biertjes had gedronken dat ie geen bier meer drinkt totdat de kleine er is. Hij zei dat als ze verkeerd vallen dat ie mij niet eens kan bijstaan tijdens de bevalling en daar had ie geen zin (logisch!) Ben nu 38w2d. gr. Ilse