Geen eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jaleesa, Jul 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

Jul 21, 2008
    235
    0
    0
    Hello Ladies,

Wie herkent dit?

Sinds dec. '07 ben ik gestopt met de pil. Heb een cyclus van 24 á 28 dagen.

Mijn eisprong voel ik over het algemeen zeer goed. Deze vindt bijna altijd plaats 14 dagen na mijn laatste menstruatie. De pijn die eisprong geeft, middenpijn, kan soms zeer pijnlijk zijn. Ik kan dan niet fietsen, rechtop lopen, lachen, abrupte bewegingen maken, etc. De pijn voelt stekerig aan bij mijn rechter eierstok en trekt door naar mijn rechterbeen. De steken verspringen van rechts naar links.

Soms duurt de pijn maar 1 á 2 dagen. Dan duurt mijn cyclus 28 dagen en heb ik een pijnlijker mensturatie. Soms duurt de middenpijn een volle week en blijft het in mijn onderbuik ongeveer 1,5 week gevoelig. Dan duurt mijn cyclus 24 dagen en is mijn mensturatiepijn nihil en verlies ik ook weinig bloed.

De pijn is echt zeer vervelend, heb Naproxen gekregen, maar die helpen niet. Zelf ben ik bang dat ik geen eisprong heb en dus misschien wel verminderd vruchtbaar ben. (ik begin deze maand met Ovu testen)

Vorige cyclus was een pijnlijke cyclus van 24 dagen. Heb één dag voor mijn eisprong en op de dag van de eisprong seks gehad met mijn vriend. Op mijn eisprongdag rond de middag steken rondom baarmoeder/eierstok. Dit duurde een paar uur. Drie dagen later, heftige pijnen in rechter eierstok (pijnlijke cyclus). Pijn en gevoeligheid duurde ongeveer 1 week. Ook had ik last van slijm. Na 24 dagen menstruatie gehad. Wie herkent dit? Ik ben namelijk bang dat ik geen eisprong heb.

Ben al een paar keer naar de huisarts geweest en gyn. Zij zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat dit vaker bij vrouwen voorkomt. Wie herkent dit?

Groetjes,
    Jaleesa

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Jaleesa: ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen bij 'zwanger worden'. Op het nod-topic mag je alleen praten over je aankomende nod.

Ga trouwens maar eens aan de slag met ovu-tests. Denk dat je wel een eisprong hebt. Klinkt in elk geval wel als een duidelijke eisprong ;)

3. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

Jul 21, 2008
    235
    0
    0
    @Tezz. Bedankt voor je reactie. Ga zeker met de Ovu-test aan de slag, maar heb deze vraag toch gesteld bij de juiste thread ;)

Groetjes,
    Jaleesa

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Jaleesa,

Klinkt wel erg pijnlijk jouw vruchtbare dagen. Mensen zeggen vaak dat je boft als je je eisprong voelt zodat je goed kan klussen maar in jouw situatie lijkt het me minder leuk. Op zich herken ik de symptomen wel. Vaak als ik mijn eisprong voel gaat dit ook samen met krampen in mijn buik, opgezwollen buik en je voelt je ongemakkelijk.

Je schrijft dat je de vorige cyclus pas 24 dagen na je ei ongesteld werd, dus dat is dan ong. een cyclus van 35/36 dagen (of zelfs nog langer)?
    Dat is wel lang als je normaal tussen de 24-28 zit.
    Misschien heb je wel een eisprong maar niet altijd een eitje? Als ik jou was zou ik wel om een verwijzing vragen want al die pijn lijkt me niet goed eerlijk gezegd.
    Je kunt ook gaan temperaturen. Wanneer je een temperatuur stijging hebt gehad van ong. 0.3 à 0.4 graden rond je eisprong periode betekent dat dat je eitje waarschijnlijk is gesprongen. Dit geeft je misschien iets meer zekerheid.

Succes meid.

Grt Vanilia

Share This Page