Wat mij betreft mocht de overheid vaccinaties verplicht maken. Te zot voor woorden dat je bij een beetje overgewicht al onder toezicht kunt komen te staan, maar dat je kind deze bescherming ontnemen gewoon toegestaan is. Vreselijk boos word ik ervan.
Weet je wat ik jammer vind? Dat die kids in rolstoelen zitten. En je kan wel zeggen dat de laatste epidemie in 1992 was, maar het laatste geval dus echt niet. En als je misschien even wat andere stukjes dik maakt lees je het stuk al heel anders Zoals het rode stuk De plaatsen die genoemd worden liggen in of dichtbij de bijbelbelt, dus ik ben het gewoon niet met je eens. In het stuk lees ik dat nadat kinderen ingeent werden, er niet meer zulke gigantische uitbraken waren. Het is maar net wat je wil lezen. Zolang ik meer kinderen met polio ken dan kinderen die blijvend last hebben van een bijwerking van de vaccinatie er tegen, ben ik voor vaccinatie.
Wij reizen regelmatig en ook naar landen waar de situatie aanzienlijk anders is dan in NL. Daarom wilde wij wel vaccineren. Altijd wel ingelezen en de risico´s afgewogen, maar telkens weer de risico´s van de ziekte(s) groter gevonden dan de risico´s van de vaccinaties. Een bepaald artikel wat ik me herinnerde toch nog gevonden. Nederland is volgens Wereldgezondheidsorganisatie WHO wereldwijd het grootste risicoland voor polio; Kans op polio-uitbraak | Spitsnieuws
"Even gekeken"...die site grondig doorspitten is niet even kijken en als je idd serieus leest wat er staat kan je maar een conclusie trekken, nl dat het verre van zweverig is!er staan heel veel concrete informatiebronnen in. Je kan geen vertrouwen hebben in deze wetenschappelijke studies die aangehaald worden maar zweverig?dat is waarschijnlijk het vooroordeel. Als je het deel over polio leest dan kan je het bewijs zien dat er juist uitbraken geweest zijn nadat er gevaccineerd was en de ziekte juist op z'n retour was en zo goed als verdwenen voor de vaccinaties!maar het kost tijd om de site door te lezen en ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft.alleen door even er naar te kijken en dan een oordeel te hebben..dat vind ik niet echt een gefundeerde mening... Prima als je je kinderen vaccineert!het zou fijn zijn als andersom ook de keuze voor niet vaccineren gerespecteerd wordt.
Ach ik zou me maar niet te druk maken...het leven zit vol risico's en het beste voor een gezond lichaam is gelukkig en zonder angst en woede door het leven te gaan
Vaccineren wil niet zeggen dat je anti stoffen opbouwt. Ik heb bijv. toen ik klein was de BMR gehad, maar voor rode hond geen anti stoffen opgebouwd. Dit was in de eerste 16 weken van mijn zwangerschap een risico. Ik mocht absoluut niet bij mensen/kinderen in de buurt komen die deze ziekte hadden. Omdat het gevaarlijk was voor mijn ongeboren kindje. Na mijn zwangerschap heb ik alsnog een injectie gekregen om zeker te zijn van anti stoffen voor een evt. volgende zwangerschappen. Die 16 weken stress hoeven voor mij niet meer. Er werd trouwens aangegeven dat het ziektes zijn die weer steeds meer voorkomen.
Vaccins geven geen garantie op levenslange bescherming als ze al beschermen...kinkhoest bv komt gewoon nog voor onder gevaccineerden en die maken de ziekte heus niet milder door! Alleen doormaken van de ziekte geeft je de immuniteit die we willen...veel ziektes waren al zo goed als verdwenen voor er gevaccineerd werd.men was al op een natuurlijke manier blootgesteld aan de ziekte. vaccins geven geen natuurlijk verloop van een ziekte.omdat ze ingespoten worden en direct in de bloedbaan terechtkomen!gek dat deze ziektes weer terugkomen nu we tegen bijna alles vaccineren...ja omdat we de ziektes gewoon nog kunnen verspreiden ondanks de vaccinatie!dat vergeet iedereen in deze discussie. Vaccineren wordt gezien als de oorzaak dat ziektes zijn uitgeroeid.als je je goed en volledig laat informeren ligt de waarheid ergens anders. Wel ontzettend angstig ja voor jou...hopelijk is je volgende zwangerschap zonder deze angst!maar gelukkig is het goed gegaan!overigens ken ik echt niemand die de rode hond heeft gehad...
De reden dat de BMR herhaald wordt met 9 jaar is omdat een bepaald percentage kinderen géén antistoffen opbouwen. Dit is mij op het CB verteld( Ik heb vaak gesproken met ze over de vaccinaties) De enige manier om er zeker van te zijn dat je antisoffen krijgt is mijn inziens de ziekte te doorlopen.
Klopt, vaccinaties geven niet altijd levenslange immuniteit. Zelf de ziekte doorlopen geeft de allerbeste immuniteit. Maar heel vaak zorgen vaccinaties er wel voor dat je de ziekte niet krijgt en dat je dus wel immuun blijkt te zijn. Op deze wijze vermijd ik graag een aantal risico´s die het doorlopen van de ziekte met zich meeneemt. Krijgt mijn kind de ziekte wel, ondanks de vaccinaties, dan hoop ik dat hij de ziekte goed doorloopt en dan heeft hij alsnog de immuniteit te pakken. En ja, levend polio vaccin zorgt er in sommige landen juist voor dat sommige mensen polio krijgen. Dit is niet effect van de vaccinaties dat ik graag zie voorkomen. Maar het is nu de realiteit. En de wereld is tegenwoordig erg klein en er wordt veel gereisd. Daarnaast heeft Nederland nu eenmaal een grote groep mensen die zich niet inenten tegen o.a. polio. Vandaar dat de kans op een uitbraak wel aanwezig is. En ik zie mijn kind dan niet graag ongevaccineerd tegen polio rondlopen. Zelf heb ik een allergische reactie gehad op het Kinkhoest vaccin. Het ziekenhuis in en blijkbaar erg vervelend allemaal. Zelf te klein om te herinneren. Dus hierna alleen de DTP gehad, zonder de K. Zelf gelukkig geen kinkhoest gehad. Maar dit betekent natuurlijk niet dat vaccineren tegen kinkhoest zinloos is.