hoi allemaal, ik ben 2 weken geleden bevallen van onze dochter, nu heeft de kraamzorg me verteld dat je voortaan geen water meer hoeft te koken, maar dat het tegenwoordig uit de kraan moet omdat er in de waterkoker meer bacterien zitten. nu lees ik in een boekje dat het wel gekookt water moet zijn. wat doen jullie? en wat zouden jullie mij adviseren.? ik wist niet beter dan dat het uit gekookt moest zijn. nu weet ik het niet meer. groetjes sandra
Wij kookten het altijd, vond ik zelf prima te doen. Beetje afgekoeld water erbij en het is meteen goed op temperatuur.
Ik gebruik altijd gewoon kraanwater en dat heb ik vanaf het begin gedaan. Ik doe het koude water in de fles en dan warm ik het op in de magnetron en dan doe ik de voeding erbij.
selmen krijgt krampen van hoor kraanwater dus ik kook het gewoon , zo af en toe als haast heb of ergens ben geef ik uit kraan maar merk gelijk dat hij onrustig van word
Ja, hier ook vanaf een maand of 4 (als ik het me nog goed herinner). Ik doe koud leidingwater in de fles en warm dat op in de magnetron. Lauw of warm water uit je kraan zit vaak al een tijdje in de boiler en bevat daardoor sneller bacteriën, die ook van warmte houden, heb ik begrepen.
Wij gebruiken gewoon kraanwater.. Ik dacht ook dat het gekookt water moest zijn, maar de kraamhulp zei dat het niet nodig was.. En het gaat prima..