ik vroeg mij af wie er van jullie is gestript met hoeveel weken zwangerschap en waarom? alvast bedankt
Ik met 39 weken, totaal verstreken baarmoederhals en 3 cm opening, 12 uur later had ik onze dochter in men armen
Hier werd ik gestript bij 40 weken dit omdat mijn weeen al begonnen waren maar ik zo vermoeid was de ontsluiting niet wilde doorzetten.
Met 41 weken vorige keer: omdat ik overtijd liep en het kon standaard beleid van de vk. (paar uur later weeen, de volgende ochtend was ze er) Deze keer als ik het haal: volgende week met 39+1: omdat het een tweeling is en m'n bloeddruk toch wat begint op te lopen. Kan/werkt het niet dan wordt er een datum geprikt voor inleiden voor de 40 weken.
40+1 is nog gewoon a terme hoor overtijd is pas na 10 a 14 dagen. Je mag van 37-42 weken a terme bevallen maar vanaf 41 houden ze je wat extra in de gaten. Ik ben bij mn dochter met 41 weken gestript, mn zoon kwam spontaan met 40 weken.
Hier bij de gyn spreken ze van overtijd als je over de 40 weken bent. Dinsdag moet ik weer op controle omdat ik dan "flink overtijd" ben aldus de gyn. Ze laten je hier ook niet langer lopen dan 41 weken.
Ik gestript met 40wkn ivm verweekte bm en ontsluiting, geen effect gehad. Met 40.3 weer ook zonder resultaat. Op 41 weken rond uit mezelf aan de gang gegaan. Heb zelf het vermoeden dat ze me vroeger aangeboden hebben te strippen omdat ik voor de kerst uitgeteld stond haha.. Ben uiteindelijk nieuwjaarsavond rond 22u aan de gang gegaan dus heb ze hun feestdagen gegund
Ik heb morgen een afspraak staan om te strippen, ben dan precies 41 weken. Zit er wel tegen op maar de vk zegt ook als dit net het zetje geeft. Inleiden is helemaal geen pretje.
Het is geen fijn gevoel maar je hoeft je echt niet druk te maken over het strippen! Het valt echt mee en inderdaad veel beter dan inleiden... Succes!
2x gestript met 39w + 2d. Niet noodzakelijk. Ik was het gewoon zat, baarmoedermond was verstreken en ik had beide keren al ruim 3cm ontsluiting. Heeft beide keren 'geholpen'. 1ste x binnen 12 uur na strippen bevallen. 2e x binnen 8 uur na strippen. Strippen zelf had ik geheel geen last van, maar dat komt waarschijnlijk omdat het al lekker open stond daaronder.
Bij 40+5. Helaas geen effect. Toen nogmaals toen de weeen begonnen. Dan zou het beter doorzetten. Dat was om 7.00 uur en om 21.44 is onze zoon geboren.
Vandaag met precies 41 weken. Rond kwart voor 1 gestript vanmiddag maar nog geen weeën wel rommelt het maar dat doet het sowieso de laatste dagen wel. Het stond al wel wat open. Als het niks doet komen ze het woensdag nog een keer doen maar dan thuis. Het was niet fijn, maar ik had het me echt veel pijnlijker voorgesteld.....Pijn is het niet echt gewoon een beetje onprettig. Hoop zo dat het effect heeft, ze zeiden dat het binnen 24 uur effect moet hebben.
Vorige week met 39 weken precies wou ze kijken of ze kon strippen maar ze kon er nog niet bij. Wel verstreken baarmoedermond. Ze bood het zelf aan. Hopelijk gaan ze woensdag weer kijken en anders eis ik dat!
2x gestript in 1 week met 40 weken zwangerschap. 1ste keer heeft het niet geholpen en 2de keer twijfel ik aan, ben wel binnen 2 dagen bevallen toen.
Bij mijn tweede ben ik gestript met 40+3. Ik liep al vanaf week 38 met flinke voorweeën, vooral 's nachts en ik was helemaal versleten van het weinige slapen. 's middags ben ik gestript en ik had al een verweekte bmm en 3 cm ontsluiting, 's nachts om 00.25 is toen onze zoon geboren.