Helemaal mee eens. Dut valt mij ook erg vaak op. Alsof je geen goede moeder bent omdat je een voorwaartse stoel koopt. In dit geval gaat het om een voorwaartse stoel. Laatst was er een discussie over een wippertje. Maar het is niet alleen hier maar ook in winkels valt mij dit op. Wij hebben ook de pearl gekocht. Onze dochter is met 8 à 9 maanden over gegaan. Ze krijste als bij elkaar elke sec. in de auto. Wij hebben de pearl in de auto gezet, onze dochter erin en rijden maar. Wij hebben nooit meer gezeur gehad. Ze vind het geweldig in de auto nu. Wij vinden de pearl ook een erg fijne stoel. In het begin hebben wij hem in ligstand gebruikt en naarmate ze ouder werd rechter opgezet.
ik denk dat de nuance ook wel eens aangebracht mag worden, er is een verschil tussen onveilig en veilig en tussen veilig en veiliger. Tussen goed en beter of goed en slecht. Een voorwaartse stoel is veilig. Een kind in een te grote stoel vervoeren is onveilig. Een wipper is prima (goed) een kind op de grond vrij laten spelen is beter, zo'n babybouncer is bewezen slecht. Dus een wipper kun je prima gebruiken. Een open beker is het beste, een rietjesbeker is beter dan een tuitbeker, maar dat maakt de tuitbeker niet onveilig of slecht.
Wij blijven voorlopig ook nog even de maxi cosi gebruiken, maar ben ook al aan het rondkijken voor een vervolgstoel. Misschien komt er nog wel een leuke aanbieding voorbij? Wij gaan wel voor een voorwaartse stoel, aangezien ze altijd contact zoekt met ons en soms ook erg vervelend wordt als dit niet lukt. Nu zit ze vaak op de passagiersstoel in de maxi cosi (airbag natuurlijk uit!) om mij wat meer rust te geven tijdens het rijden, vindt ze veel prettiger (en ik dus ook)! En daarnaast is de prijs van een achterwaartse stoel vaak wel wat hoger... Ik laat de maxi cosi gewoon in de auto staan, haal ik alleen mijn dochter eruit... Dus geen extra gesjouw!
Jammer dat er opmerkingen worden gemaakt in de trant van 'het is niet mijn kind'. De nuance wordt toch al gemaakt? Voorwaartse stoelen zijn veilig en achterwaartse vaak nog wat veiliger... Je stoel kan nog zo veilig zijn, maar als je een belabberde bestuurder bent? De soort auto waar die stoel instaat maakt tevens een groot verschil. Dan zou je dit soort opmerkingen ook moeten maken naar mensen die rijden in een 'koekblik'.. Ja inderdaad... dat slaat nergens op
Ik vind dat het allemaal wel meevalt hoor. Iemand mag best uitdragen waar hij voor staat, in dit geval achterwaarts vervoeren. Veel mensen weten uberhaupt niet eens van het bestaan van achterwaartse stoeltjes. Het is toch fijn als je ook andere opties aangereikt krijgt? Ga maar eens in een bijvoeding of fv-bv topic lezen, dan is het hier nog zoetsappig en vredelievend allemaal. Of is het dat mensen gewoon niet willen lezen dat ze niet de meeste veilige keuze hebben gemaakt? Want zeg dat dan... (En nee, ik zeg niet dat voorwaarts per definitie onveilig is en dat je een slechte ouder bent als je daarvoor kiest)
Ik heb de vorige reacties niet gelezen. Voetjes tegen de bank aan geeft niet, zolang ze nog niet met haar hoofd boven de rugleuning uit komt en/of onder de 15kg weegt is de mc de veiligste manier van vervoeren. Wij zijn met ruim 15 maanden overgestapt naar Maxicosi Priory en die bevalt prima. Maar eigenlijk had ze nog prima in het 1e zitje gepast hoor.
Mijn achterwaartse stoel past met gemak zelfs in een Fiat 500.. Ook met gemak in een polo. Dus ook in andere kleine auto's want de fiat is een koekblik. Dus die vlieger gaat niet op.
Ik denk dat ze bedoeld dat het veiliger is in bijvoorbeeld een dikke volvo dan in een kleine fiat... Dan heb je een grotere kreukelzone.
Iets beter lezen ik doelde niet op de soort stoel, maar op de soort auto. Qua aanrijding zit ik toch liever in mijn grote Skoda Octavia van 2014 dan in een koekblik. Ik wil alleen maar zeggen dat qua veiligheid er nog meer factoren zijn. Achterwaarts is inderdaad veiliger dan voorwaarts. En mijn Octavia is veiliger dan die Fiat 500 Nuances... nuances....
Je hebt je keuze gemaakt, blijf daarbij hoor. Maar wilde toch mijn ervaring delen, mijn zoontje krijste alles bij elkaar in de maxicosi. Echt hij vond het verschrikkelijk. Achterwaartse stoel kan hij door de achteruit kijken en sinds we die stoel hebben, vind hij autorijden geen probleem meer. Dus het hoeft nog niet zozeer aan het achterwaarts rijden te liggen, maar meer aan dat je vanuit de maxicosi niets ziet
Het is te grappig eigenlijk dat er een "discussie" is ontstaan. Was absoluut niet mijn bedoeling. Het enige wat ik wilde is wat informatie. Helaas is er de laatste tijd, naar mijn mening, een negatieve tendance ontstaan en is soms het wederzijdse respect ver te zoeken. Het is en blijft een forum dus iedereen mag en kan zeggen wat zij wilt. Maar, ook alleen met woorden kan er vaak wat rustiger en genuanceerder gereageerd worden. De keuze voor een voorwaartse stoel staat vast. Onze dochter gaat ook dwars in het zitje van het winkelwagentje zitten omdat ze heel graag wilt weten wat er voor haar gebeurd en vind het minder fijn om achterwaarts te zitten. Ik ben volledig op de hoogte van het veilig/veiliger verhaal. Als iemand mij, door deze keuze, een minder goede moeder vind, ben ik dat waarschijnlijk helemaal omdat ik geen bv heb gegeven. (Kv is goed, bv is beter ) Ik wil iedereen bedanken voor alle ervaringen en tips.
Wat een gezeur weer zeg. Valt me op dat hier altijd moet worden aangegeven ik doe het beter. Er wordt dan wel gezegd ja voorwaarts is ook wel veilig maar.... altijd die maar en die wijzende vinger. Ja jullie zijn betere moeders want wij kiezen voor een voorwaartse stoel zodat ons kindje lekker de wereld kan bekijken. Oh wacht achterwaarts zien ze ook heel veel en is toch veel veiliger. Hmm ben ik toch weer een slechte moeder Trouwens wel fijn om te lezen dat er nog genoeg moeders zijn die het met siertje eens zijn
Goeiemorgen zeg haha. Men mag tegenwoordig geen andere mening meer hebben dan de meute want dan is het gezeur?
Misschien is het de manier waarop de andere mening verkondigd wordt. Iets met nuances. Je bent niet gelijk ern slechte moeder met een voorwaartse stoel.