Nou zelfs Nutricia zegt te starten vanaf 4 maanden en absoluut niet ervoor. Maar blijft je eigen keuze natuurlijk...
Maar wat moet ik dan? Volgens z'n gewicht hoort hij Max 5x150 te krijgen. Dus oprecht de vraag wat zou jij doen?
Jaa wij zijn idd begonnen, De eerste keer kreeg hij trouwens banaan wat hij heerlijk vond, eerst glad gepureerd, dag later geprakt dus wat inimini stukjes. Nu krijgt hij worteltjes, gaat wat 'moeilijker'. Natuurlijk wennen aan de smaak hahaha.. Hij heeft van beide geen last gehad. Zodra we merken dat hij er wel last van krijgt stoppen we met dat 'product'
Klopt maar je baby mag niet meer als 1000ml per dag. En daar zit hij al 5/6 weken aan.. Hij weegt eindelijk 5 kg! Al heeft dat 16 weken geduurd
Tja, daar had ik het dan makkelijker, want in België bestaat die 1 liter regel niet. Dus mijn dochter kreeg gewoon meer.
Zou liever meer Fv geven dan al zo extreem vroeg bijvoeding. Veel calorieën zijn dat toch volgens mij ook niet groente en fruit?
Ik zou eerst forte voeding proberen wat meer verzadigd... Anders zou ik meerdere kleinere flessen geven met evt meer water per fles, puur voor de vulling. Al kan dat natuurlijk ook bij de flessen die je al geeft. Maar eigenlijk zou ik eerst eens nagaan of het ook wel echt honger is wat je kindje laat zien. Zoals al eerder gezegd kunnen verschijnselen van verborgen reflux ook op hongersignalen lijken en wil je kindje het vervelende gevoel van de reflux wegdrinken. Je zou dit kunnen 'testen' door de voeding in te gaan dikken waardoor het eerst meer moeite kost om te drinken (= meer verzadigd) en minder snel omhoog komt dus minder last...
Ik hoop toch wel dat ze op het CB nog even uitlegden dat dat is als je kind 4 maanden is. Dat is je kind nu nog niet.
Aahh leuk!! Zeker ook zo'n grappig gezicht, die worteltjes. Liam heeft vandaag naast zn banaan, doperwten gehad. Die eerste 2 hapjes... dat gezichtje haha! Toen hij de smaak te pakken had verloor hij de lepel niet uit het oog!
Wat leuk uhuumau! Ps ik vraag me echt af waarom 'jullie' het allemaal beter weten?!? Natuurlijk hebben we ook niets van alles geprobeerd.. Loop ik voor m'n lol bij de kinderarts, en zit ik zeker 1x per week bij het cb gewoon omdat ik dat gezellig vind
Maar je vroeg toch om alternatieven? Kijk, als jij tevreden bent met je keuze, dan is dat toch perfect. Ik heb ook veel vertrouwen in mijn KA. Maar als ik hier soms verhalen lees van kinderartsen die zeggen dat KMA niet bestaat, dat je gewoon uit reflux moet 'groeien',... dan leer ik daar toch uit dat niet alle kinderartsen dat vertrouwen waard zijn. Maar jij kan best inschatten hoe het in jouw situatie zit hè.
Als je geholpen kan worden door andere moeders is dat toch ook fijn? Misschien moet jij je niet zo aangevallen voelen? Of gewoon zeggen dat je absoluut bijvoeding wilt geven en niks anders... niet doen alsof je andere mogelijkheden zoekt als je eigenlijk gewoon die groente en fruit wilt geven.
Nou als die je weten te vertellen dat je maar 5x150 mag geven maar wel voortijdig bijvoeding, dan twijfel ik toch echt. Of het nou aan je CB, de arts of jouw perceptie ligt weet ik niet. Veel ouders horen niet goed wat er gezegd wordt, maar meer wat ze zelf willen horen.
De 'regel' is 150ml x aantal kilos Dat is niet wat hij krijgt. Hij krijgt namelijk 180ml Hij krijgt ook en, en, en. Hij blijft honger houden en komt niet 'genoeg' aan. Dus echt niet wat ik wil horen hoor. Liever had ik hem helemaal geen groente,fruit. Rijstepap en speciale voeding geven. Mha om mn kind nu honger te laten lijden. Nee daar pas ik voor.
Sorry, maar alsof dat ene weekje het erom doet..... (Nee, volgende week is het maagje en zijn de niertjes er klaar voor, nu nog niet.. uit - aan) Doen wat je gevoel zegt! Wil het niet dan merk je het vanzelf. Had het ook al eerder geprobeerd maar toen ging Liam kokhalzen en totaal niet geïnteresseerd (zal wel niet zeggen hoe oud die toen was), nu vind hij het heerlijk! Zelfs mijn neefje (is 7 weken jonger dan Liam), die ik bijna elke dag zie, krijgt een paar lepeltjes mee.. Heerlijk vind hij het!
6 maanden is eigenlijk pas het veiligst dus het is maar met hoe je het bekijkt. Maar iedereen moet zelf weten wat het beste is voor hun kind