een tweede kindje!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sjaantje2006, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

22 aug 2006
    443
    0
    0
    Hallo,

Ik ben erg nieuwschierig wanneer jullie denken aan een tweede.
    Hoe zelfstandig was jullie eerste kindje?
    Jelle word namelijk graag verwend!Eet en drinkt nog niet zelf, terwijl hij dat volgens mij wel kan.
    Mijn man en ik willen graag een tweede kindje.
    Jelle is bijna 2 en eerst moet ik nog ontpillen.
    Heb gisteren de laatste pil geslikt.Ik heb die vanaf de geboorte van Jelle al die tijd doorgeslikt.

groetjes sjaantje

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Nog voor de geboorte van de eerste ;). We willen beide heel graag een tweede (en misschien derde ;)) kindje en het liefste zo kort mogelijk op elkaar.

Door ft borstvoeding zit er inmiddels al wat meer tijd tussen dat we eigenlijk wilde maar heb altijd gezegd dat ik pas stop met bv geven omdat het niet meer kan/jamila niet meer wilt en dus niet omdat we graag een tweede wilde.

Dus zodra ik weer een cyclus heb gaan we aan de slag en hopen op een tweede wondertje ;).

Nu vind ik het wel een fijn idee dat Jamila bij een tweede waarschijnlijk wel kan lopen ;) en ik dus niet met een kind op de arm en mc in de andere arm naar bijv de opvang hoef te lopen. Maar dat is ook eigenlijk het enige wat ik wel "handig" vind dat ze zelf kan lopen..

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Een maand voordat de eerste 1 werd stopte ik met de pil...diezelfde maand was het al raak :confused:

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Toen Jesper 13 maanden was zijn we weer begonnen. Na 3 maanden was het raak.

5. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    wij denken pas aan een 2de met de 2de verjaardag van onze eerste zoon die is nu 10 maand....

Wij willen juist graag er een poos tussen hebben...

6. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    wij willen ook graag gaan voor een tweede binnenkort, mijn dochter is nu bijna anderhalf en het begint flink te kriebelen!!! :rolleyes:

7. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    Wij willen ook gaan voor een tweede!! Wij denken om in de zomer te stoppen met de pil. In oktober wordt ons eerste kindje 1 jaar. Ik wilde altijd al een klein jaar verschil. Dus ik hoop dat het niet heel lang gaat duren nadat we gestopt zijn.

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Wij zijn er meteen weer aan begonnen en het was ook meteen raak :)

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Wij zijn begonngen toen mano 8 maanden was, werd toen na 3 maanden zwanger helaas werd dit een miskraam en daarna na 4 maandjes was het weer raak en nu ben ik dus 19 weekjes zwanger er zal strakjes 25 maandjes tussen de 2 kids zitten.

10. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    hier al begonnen voor de 3de..al heel snel eigenlijk....tussen Kai en zn zus zit 10 jaar verschil..en nu wil ik het verschil niet zo groot hebben...

wij hebben zoiets van..een 3de is welkom dus, geen voorbehoedsmisselen enzo....maar het is niet dat ik de hele tijd bezig ben met...

11. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    Blondiedfu: Hoe was/is het om twee kindjes met een kleine leeftijdverschil te hebben? graag zou ik je ervaringen hierover willen weten. Iedereen komt met commentaar, dat ik maar moet wachten. Dat het veel te zwaar is.

12. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij gaan aan het eind van het jaar voor een 2e. Hopelijk is het sneller raak dan bij de 1e :).

13. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

22 aug 2006
    443
    0
    0
    Super bedankt meiden voor jullie reacties. :D
    Jelle word in juni 2 en eigenlijk vrij snel daarna willen voor het echte klussen gaan.
    We hebben er juist mee gewacht omdat we een huis gekocht hadden waar echt alles aan moest gebeuren.
    En omdat ik van Jelle 9 mnd ziek ben geweest,stond ik daar nu niet op te wachten.
    Maar het kriebelt al lang hoor! :p

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier iets na haar eerste verjaardag. Daarvoor stond mijn hoofd er gewoon niet naar. Ben aardig snel zwanger geraakt en nu zit er straks 23 maanden verschil tussen. We zitten nu midden in een verhuizing, dus aardig hectisch, maar het zal allemaal best goed komen.

15. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Over twee weken wordt ons zoontje en jaar. Vanaf de vakantie blijven de condooms in de kast dus dan is hij 14 maanden....

16. Anique

Anique Niet meer actief

Ja, wij zijn alweer bezig voor de tweede (nu voor de tweede maand)... ik dacht er altijd anders over, ik vond de situatie bij mij thuis leuk, wij hadden steeds 4 jaar ertussen, ik met mijn zusjes.
    Maar toen hij Can er eenmaal was. Dacht ik opeens dat het leuker/gezelliger voor hem zou zijn als hij samen met z'n broertjjes/zusjes kon opgroeien, dus vandaar de ommezwaai.

17. mamaflower

mamaflower Actief lid

3 mrt 2009
    133
    0
    0
    gastouder
    Mijn zoontje is nu 13 maanden en ik ben nu zelf 11 weken zwanger.
    Na deze leg me man er echt een knoop in hahaha

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij zijn met de pil gestopt toen Giulia 4 maanden was...

19. Pino200

Pino200 Lid

12 jan 2009
    65
    0
    0
    Uden
    Nou we zijn hier nog niet begonnen, maar denk dat ik over 3 maanden mijn nuvaring weer weg doe. Wij zouden erg graag niet al te veel tijd tussen de eerste en de tweede willen, maar goed dat is natuurlijk altijd maar even afwachten.

x

20. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Als ons tweede kindje komt is mijn zoontje 2 jaar.
    precies zoals ik het altijd gewild had.
    vind het leuk voor hem!

Deel Deze Pagina