Mickey in de MMM - vraagje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mickey06, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickey06

    Mickey06 Actief lid

    2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Hallo allemaal,

    Na 1 1/5 jaar zelf proberen zijn wij in juni voor het eerst bij de gyn geweest. We kregen een intakegesprek. Ik moest op 3 cyclusdagen bloed laten prikken en mijn vriend zn zwemmers zijn onderzocht. De bloed uitslag heb ik nog niet maar de zwemmers waren gemiddeld. Nu krijg ik volgende week een inwendige echo en daarna een samenlevingsonderzoek.
    Nu is mijn vraag: hoe gaat het daarna verder? Stel dat ze niets afwijkends vinden, wat gebeurd er dan? Kom je dan in aanmerking voor IUI?

    Ik weet er nog niet erg veel van dus misschien kunnen jullie me van wat informatie voorzien...

    Liefs Mickey
     
  2. mirjam1970

    mirjam1970 Bekend lid

    5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi Mickey,
    Op zich denk ik dat je ook nog wel een HSG zal krijgen en eventueel kunnen ze dan een laprascopie doen.
    Aan de hand van alle uitslagen en eventueel ook jullie leeftijden zullen ze verder behandeling doen. Het kan ook zijn als gewoon alles goed is dat ze dan 6 maanden wachten voor ze met IUI overgaan.
    Wens je veel succes toe!
    groeten Mirjam
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hoi Micky,
    Balen zeg...ook in de MMM.
    Ik sluit me aan bij het verhaal van Mirjam.
    Elk ziekenhuis werkt anders en alle uitslagen zijn natuurlijk anders. Ik hoop dat jullie wens gauw in vervullig gaat!
    Heel veel succes!
    Elmo
     
  4. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Mickey,

    Helaas ook welkom hier op dit gedeelte van het forum. Mirjam en Elmo hebben eigenlijk alles al vermeld, dus vooral vanaf mijn kant veel succes toegewenst.

    Groetjes,
    Elvira
     
  5. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    hoi mickey,ik wil je heel veel succes wensen.
    ik ben ook nog maar net in de mmm dus weet ook nog niet zo goed hoe alles gaat lopen.
    groetjes!
     
  6. Mickey06

    Mickey06 Actief lid

    2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Ik moest wel even googlen op HSG enzo maar denk dat ik het begrijp.
    Nu afwachten wat mijn bloed uitslag is en wat de gyn volgende week zegt van de inwendige echo...

    Spannend hoor! Jullie ook allemaal heel veel geluk en we houden contact.
     
  7. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik vind het heel apart dat op andere plaatsen men al na een jaar anderhalf jaar de MMM in mag. WIjmoesten sowieso 2 jaar afwachten en dan mochten we naar een gyn
     
  8. Mickey06

    Mickey06 Actief lid

    2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Lexie,

    Ik denk dat het inderdaad wel verschilt per arts. Bij mij in de familie zit een aandoening (hele vroege overgang) waardoor er niet naar mijn leeftijd gekeken wordt en wellicht extra snel wordt gehandeld. Daarbij is een jaar volgens mij de richtlijn om doorverwezen te worden.

    Grt Mickey
     
  9. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    lexie,wij zijn na een jaar na de ha gegaan en meteen zaadonderzoek gehad (bleek niet goed)en hebben toen ook meteen n verwijzing gehad voor de gyn.
    mijn man heeft teelbalkanker gehad,misschien dat we daarom meteen doorgestuurd zijn?
    ik zou ook flink balen hoor als je 2 jaar moet afwachten.
     
  10. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    Belgiƫ
    Heel veel succes MIckey !
     
  11. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja toen vond ik het ook enorm lang, maarja ook dat hebben we overleefd ;)

    Ik ehb de indruk dat vooral bij grotere steden men eerder doorverwezen wordt.
     
  12. Mickey06

    Mickey06 Actief lid

    2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meiden,

    Even een update! Mijn bloed was goed en de inwendige echo viel erg mee. Alles zag er goed uit en nu krijgen we volgende week een samenlevingstest. Lijkt me wel vreemd omdat het toch altijd een beetje ruikt als je de vorige dag *** hebt gehad...ahum...

    Ik ben natuurlijk heel erg blij dat er niets afwijkens is gevonden maar de volgende stap is een kijkoperatie en daar schrok ik wel een beetje van. Ik weet ook niet of ik dat al zou willen...

    Wie heeft dat meegemaakt en hoe hebben jullie het ervaren?

    Ze legden ook uit dat mocht er geen oorzaak gevonden worden dat we weer naar huis worden gestuurd omdat de kansen op een natuurlijke zwangerschap groter zijn dan bij behandeling.
    Terwijl ik dacht dat bij bijv. IUI te kansen toch groter zouden zijn..

    Liefs Mickey
     

Deel Deze Pagina