Ik weet dat je met 3 maanden over mag gaan naar een fase 2 speen, maar doe je dat dan pas als je meer voeding per fles gaat geven? Danique krijgt nu 135 voeding per fles (6 x) maar drinkt de fles nooit helemaal leeg, doet gemiddeld 12-15 minuten over een fles. Ik wilde volgende week gaan proberen naar 5 flessen te gaan, maar heeft dat wel zin als ze deze 135 flessen niet eens leeg drinkt? En moet ik zodra ik naar 5 x 165 ga, dan de fase 2 speen gebruiken?
hey Als er meer tijd tussen de flessen komt, drinkt ze misschien wel een grotere hoeveelheid. Mijn zoontje zat een tijd op 7 flesjes van 135 die niet echt leeg gingen. Ik ben toen de tijd tussen de flesjes iets gaan rekken door hem af te leiden met rondlopen en gekke bekken trekken(dan vergeet hij dat hij trek heeft) en binnen een week zat hij op 5 flessen van 165! Die van de ochtend drinkt hij meestal niet leeg dan is hij nog slaperig. Maar de rest gaat wel op. En wonder boven wonder slaapt hij sinds die tijd in de nacht door. We gebruiken nog steeds speen 1, omdat zijn zuigkracht sterk genoeg is. Volgens mij kun je het beste overgaan op speen 2 als ze langer dan 20 minuten over het flesje doen. Als het te snel gaat dan komt er teveel lucht mee naar binnen.
12-15 minuten over de fles doen is snel genoeg. Als het langer dan 20 minuten duurt, kun je wel eens een grotere maat proberen. Dat kan gebeuren als je flessen groter worden. Die leeftijd zegt niet zoveel..
ik wachtte ook altijd tot de fles te "lang"duurde (langer dan 20-25 min) dan ging ik een maatje groter erop zetten. was bij de 1e 2 pas met 6 maanden en de jongste zit ook nog op de s-speen nu met 5 maanden.
ps jouw "danique"heeft toch ook wat last van reflux? want dan zou ik niet te snel overstappen op een grotere speen, als het "te"snel gaat kunnen ze ook wat meer last krijgen groetjes susanne
In principe hoef je niet echt over op een 'grotere' speen, alleen als je kind echt te lang over een voeding gaat doen. Hier kregen ze tot ze met de fles stopten de melk via een newbornspeen.
Bedankt voor jullie reacties Idd Susanne, ik vroeg me dat dus ook af ivm de reflux. Nou dan ga ik morgen even kijken hoelang ze over de grotere flessen doet, en dan zie ik wel of de fase 1 speen erop kan blijven of niet.
ze krijgt nu flessen 165 cc, daar doet ze met de fase 1 speen 17-20 minuten over als die fles helemaal op gaat, en met de fase 2 speen heeft ze hem in 10 minuten leeg. Dat is dus te snel, maar met de fase 1 speen heb ik het idee dat ze na 15 minuten moe is geworden van het drinken, maar dan heeft ze de fles dus niet leeg, ze heeft nu nog maar 1 keer (sinds zaterdag) de fles helemaal leeg gedronken...
Ik zou idd even kijken waar je kindje behoefte aan heeft. Je hóeft geen fase 2 speen te geven bij 3 maanden. Maar als ze wat langzaam drinkt en ze wordt te moe aan het eind om de rest te drinken lijkt het me dat nr.1 toch een beetje te klein is. Wij hebben trouwens eerst geprobeerd zelf het gaatje ietsje groter te maken maar dat deed niet zo veel. Ons meisje werd onrustig en ongeduldig op een gegeven moment, dat was voor ons het teken dat ze een groter gaatje nodig had. Je zag gewoon dat het haar niet snel genoeg ging. Was volgens mij wel rond de 3 maanden. In de eerste instantie ging het vrij snel (ook 10 minuten) maar ze had er geen last van hoor...
Hey! Grappig wilde met ongeveer dezelfde vraag een nieuw topic openen, niet nodig dus! mijn dochter, morgen 6 maanden, dronk haar flessen ineens niet meer leeg, ze begon halverwege te bijten op de speen en om zich heen te kijken, ik dacht dat het een sprongetje zou zijn maar later dacht ik ineens, misschien moet ik eens een M-speen gaan proberen omdat het haar te langzaam gaat, dit doe ik nu 2 dagen en ze drinkt ze weer helemaal leeg, super, ik vroeg me ook af of je nou echt 'moest' overgaan met 3 maanden of alleen als het te langzaam gaat..
@lynn wat ik ook een poosje heb gedaan is een beginnen met een s speen en dan na ong een kwartier de m speen erop zetten. dan hoefde ze niet zo hard meer te zuigen en deedt ze er niet te lang en niet te kort over. mss dat dat een optie is?
Dankje Suze Gisteravonds was het ineens na de fles niet slapen en huilen tot aan de volgende voeding, en vannacht moest ze hoesten, vraag me af of ze dus toch nu niet last heeft van haar reflux doordat de melk te snel gedronken wordt? (heb de laatste 2 voedingen gisteren met fase 2 speen gegeven, vanochtend ook met fase 2 speen, maar nu heeft ze niet gehuild ofzo) Maar ik moet de spenen vervangen (voorbij de 6 weken) dus ik moet kiezen, fase 1 of fase 2? Dus ik heb nu maar voor fase 2 gekozen, ik kijk het wel even aan, gaat ze nou weer meer huilen en hoesten, dan ligt het duidelijk aan de speen, maar misschien dat ze ook even moet wennen... Ik ben bang dat het tussentijds verwisselen van spenen niet werkt hier, want meestal als ik tussentijds even de fles uit haar mond haal als bijv. de telefoon gaat, dan gaat ze gelijk krijsen... Maar als ze nou echt last gaat krijgen, dan ga ik dat wel proberen denk ik.